Prowadząc sklep internetowy warto zastanowić się nad reklamowaniem swojego biznesu. Spośród wielu możliwości – takich jak promocja w mediach społecznościowych czy w wyszukiwarce, istnieje jeszcze jeden sposób, jakim jest skorzystanie z systemu Google Merchant Center.

 

Centrum Sprzedawcy

Większość użytkowników internetu doskonale wie, jak wyglądają reklamy w wyszukiwarce Google. Czasem są to linki sponsorowane, a czasem po wpisaniu w wyszukiwarce hasła dotyczącego produktu – na przykład „bluzka damska” – na pierwszej pozycji pokazane zostaną jego zdjęcia. Dodatkowo, pod każdym z nich znajdować będzie się cena oraz informacja, z jakiego sklepu pochodzi. W niektórych przypadkach pojawia się także ocena innych użytkowników.

gmc-reklama-prod

 

Istnieje również osobna zakładka „Zakupy”. Wewnątrz niej znajduje się bardziej rozbudowana porównywarka produktów. Użytkownik może filtrować je pod kątem wielu różnych cech – w przypadku ubrań będzie to np. marka, rozmiar, zakres cenowy czy konkretny sklep, oferujący dany przedmiot.

gmc-zakladka-zakupy

 

Skąd Google pozyskuje wszystkie te informacje? Nie „zaciąga” ich automatycznie z każdego sklepu internetowego – konieczne jest stworzenie specjalnego pliku z listą oraz opisem produktów, którym zarządzać będzie system Google Merchant Center. Na podstawie danych dostarczonych do Google, automatycznie tworzone będą reklamy, których przykłady podano wyżej.

By uruchomić taką reklamę, należy wykonać kilka czynności:

Więcej informacji o usłudze Google Merchant Center znaleźć można na oficjalnej stronie pomocy – z tymi wskazówkami rozpoczęcie pierwszej kampanii produktowej w wyszukiwarce nie powinno nikomu sprawić problemu.

Korzystając z Google Merchant Center jesteśmy w stanie znacznie ułatwić tworzenie reklam produktowych, które trafiać będą do potencjalnych klientów wtedy, gdy szukać będą określonych produktów w Google.

Merchant Center pozwala też na lepszą kontrolę nad informacjami na temat naszych produktów (w szczególności cena czy dostępność) – sprawia to, że użytkownicy wyszukiwarki oraz klienci zawsze będą widzieć reklamy najbardziej aktualne.

2 odpowiedzi

  1. Kluczowym elementem skutecznej kampanii jest poprawne wdrożenie pliku produktowego. Tworząc reguły niestandardowe możemy modyfikować atrybuty, a nawet tworzyć nowe, które pomogą nam jeszcze dokładniej optymalizować kampanię. To bardzo przydatne narzędzie, należy tylko je dobrze opanować. 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *