Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 5.5. From 2 votes.
Please wait...

Prowadząc sklep internetowy warto zastanowić się nad reklamowaniem swojego biznesu. Spośród wielu możliwości – takich jak promocja w mediach społecznościowych czy w wyszukiwarce, istnieje jeszcze jeden sposób, jakim jest skorzystanie z systemu Google Merchant Center.

 



Centrum Sprzedawcy

Większość użytkowników internetu doskonale wie, jak wyglądają reklamy w wyszukiwarce Google. Czasem są to linki sponsorowane, a czasem po wpisaniu w wyszukiwarce hasła dotyczącego produktu – na przykład „bluzka damska” – na pierwszej pozycji pokazane zostaną jego zdjęcia. Dodatkowo, pod każdym z nich znajdować będzie się cena oraz informacja, z jakiego sklepu pochodzi. W niektórych przypadkach pojawia się także ocena innych użytkowników.

gmc-reklama-prod

 

Istnieje również osobna zakładka „Zakupy”. Wewnątrz niej znajduje się bardziej rozbudowana porównywarka produktów. Użytkownik może filtrować je pod kątem wielu różnych cech – w przypadku ubrań będzie to np. marka, rozmiar, zakres cenowy czy konkretny sklep, oferujący dany przedmiot.

gmc-zakladka-zakupy

 

Skąd Google pozyskuje wszystkie te informacje? Nie „zaciąga” ich automatycznie z każdego sklepu internetowego – konieczne jest stworzenie specjalnego pliku z listą oraz opisem produktów, którym zarządzać będzie system Google Merchant Center. Na podstawie danych dostarczonych do Google, automatycznie tworzone będą reklamy, których przykłady podano wyżej.

By uruchomić taką reklamę, należy wykonać kilka czynności:

  • przechodzimy na stronę usługi Google Merchant Center, gdzie wymagana jest rejestracja – kolejnych krokach potwierdzamy, że witryna naszego sklepu internetowego należy do nas, dzięki czemu dodawana jest ona do konta;
  • z poziomu konta zarządzamy wszystkimi informacjami na temat samego sklepu oraz jego asortymentem, który wyświetlany będzie w formie reklamy – by tak jednak się stało, konieczne jest wcześniejsze przesłanie do usługi Google Merchant Center pliku danych z produktami;
  • pierwszym sposobem jest ręczne stworzenie pliku w narzędziu Arkusze Google i przesłanie go – specyfikacja takiego dokumentu znajduje się w artykułach pomocy systemu Google Merchant Center;
  • sklepy z większym asortymentem mogą skorzystać z wbudowanych w systemy e-commerce wtyczek lub zewnętrznych narzędzi, pozwalających na automatyczne tworzenie pliku danych;
  • gotowe pliki można albo przesłać bezpośrednio do Google, albo umieścić na swoim serwerze. Wtedy w Merchant Center wprowadzić należy link do pliku, aby Google był w stanie automatycznie pobierać przyszłe aktualizacje;
  • ostatnim etapem jest skonfigurowanie produktowej kampanii reklamowej do tego celu potrzebne jest dodatkowo konto AdWords połączone z Merchant Center. Wybieramy opcje tworzenia kampanii – określamy jej nazwę, lokalizacje oraz budżet;
  • Na koniec wystarczy zatwierdzić informacje rozliczeniowe AdWords i czekać na pierwszych klientów! W razie konieczności możliwe jest modyfikowanie różnych parametrów kampanii, tak aby była ona jak najbardziej skuteczna przy mniejszych kosztach.

Więcej informacji o usłudze Google Merchant Center znaleźć można na oficjalnej stronie pomocy – z tymi wskazówkami rozpoczęcie pierwszej kampanii produktowej w wyszukiwarce nie powinno nikomu sprawić problemu.

Korzystając z Google Merchant Center jesteśmy w stanie znacznie ułatwić tworzenie reklam produktowych, które trafiać będą do potencjalnych klientów wtedy, gdy szukać będą określonych produktów w Google.

Merchant Center pozwala też na lepszą kontrolę nad informacjami na temat naszych produktów (w szczególności cena czy dostępność) – sprawia to, że użytkownicy wyszukiwarki oraz klienci zawsze będą widzieć reklamy najbardziej aktualne.

Rating: 5.5. From 2 votes.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Rafał Szeles

Rafał Szeles

Dyrektor Zarządzający WebDoctor, strateg eMarketingu, Certyfikowany specjalista Google AdWords i Google Analytics.

Projektując strategie łączy doświadczenie z zakresu prowadzenia kampanii eMarketingowych z praktyką w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Dzięki temu jego strategie obejmują nie tylko etap pozyskania leadów, ale również optymalizację procesów ofertowania, obsługi sprzedażowej i posprzedażowej. Doświadczenie zbierał prowadząc projekty dla Uniwersytetu Warszawskiego, Miasta Poznań, Subway Polska, Targów Remadays oraz Życia bez Ograniczeń (wizyta Nicka Vujicica w Polsce).

Ekspert ds. analizy i optymalizacji w Akademii eCommerce oraz twórca publikacji na portalu eMarketing.pl. Zwolennik automatyzacji lejków sprzedażowych, dzięki którym klienci osiągają skalę sprzedaży niemożliwą do wygenerowania tradycyjnymi metodami.

Napisz do mnie: r.szeles@webdoctor.pl

2 Comments

  1. Kluczowym elementem skutecznej kampanii jest poprawne wdrożenie pliku produktowego. Tworząc reguły niestandardowe możemy modyfikować atrybuty, a nawet tworzyć nowe, które pomogą nam jeszcze dokładniej optymalizować kampanię. To bardzo przydatne narzędzie, należy tylko je dobrze opanować. 🙂

    Odpowiedz

  2. Trzeba będzie przetestować ten Google Merchant Center, dziękuję za wpis 🙂

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *