Share on Facebook3Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...

Jednym z najważniejszych elementów sklepu internetowego bez wątpienia fotografia produktowa. To właśnie ona sprawia, że klienci z przyjemnością przeglądają ofertę sklepu i ostatecznie – dokonują zakupu. Czym dokładnie charakteryzują się zdjęcia produktowe i jak powinny wyglądać fotografie w sklepie internetowym?

 

Fotografia produktowa w eCommerce

Klienci, którzy odwiedzają sklep internetowy i przeglądają dostępne w nim kategorie towarów, w pierwszej kolejności zwracają uwagę właśnie na fotografie produktową. Dlatego istotne jest to, aby zadbać o odpowiednią jakość tych zdjęć – dobrej jakości fotografie przyciągają wzrok klientów i skłaniają ich do dokonania zakupu.

 

Jak powinny wyglądać dobre zdjęcia produktowe?

Pozornie wydawać się może, że niektóre fotografie towarów w sklepie są poprawne – są odpowiednio wykadrowane, ostre i wyraźne. Okazuje się jednak, że istnieje kilka szczegółów, o których należy pamiętać podczas tworzenia zdjęć produktowych, tak aby nie tylko były one lepsze i nabrały profesjonalnego wyglądu, ale także sprzedawały więcej.

Aby bardziej uzmysłowić sobie fakt, jak różnie mogą wyglądać dwa niemal identyczne zdjęcia, warto porównać poniższe fotografie:

model-porownanie-min

 

Patrząc jedynie na lewe zdjęcie można stwierdzić, że jest ono „poprawne” – najważniejsze elementy, czyli modelka oraz ubranie, są widoczne i klient może zapoznać się dzięki tej fotografii z oferowanym przez sklep produktem.

W momencie kiedy porówna się to zdjęcie z fotografią po prawej stronie, widać sporą różnicę – mimo iż obrazy te przedstawiają ten sam produkt i modelkę. Co wyróżnia fotografię po prawej stronie i dlaczego wydaje się ona ciekawsza?

Fotografia w sklepie internetowym polega na tym, aby przedstawić produkty w taki sposób, jaki wyglądają one w rzeczywistości – takie samo wrażenie musi też odnieść klient, który widzi to zdjęcie. Dlatego pierwszą rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę to światło.

Ważne jest nie tylko odpowiednie ustawienie, ale także dobranie jego właściwego natężenia. Światło zbyt mocne doświetli ciemne elementy, jednak sprawi, ze fotografia będzie prześwietlona. Z drugiej strony natomiast lampa o niskim natężeniu sprawi, że obiekt na zdjęciu będzie się wydawał za ciemny.

Jeśli mowa o świetle, to trzeba też wiedzieć, że jego źle dobrana barwa potrafi zmienić również kolor fotografowanego produktu. Aby przedstawić na zdjęciu produkt w jak najbardziej realistyczny sposób, warto o tym pamiętać i wybrać odpowiednią barwę światła.

Innym elementem, o który trzeba zadbać podczas tworzenia zdjęć produktowych, to ich retusz. Polega on na usunięciu z fotografii niepotrzebnych elementów, które nie są widoczne na pierwszy rzut oka, jednak będą zauważalne po przybliżeniu zdjęcia.

 

Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...
Share on Facebook3Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

Jeden komentarz

  1. Fajny poradnik ogólnie rzecz biorąc.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *