Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...

(00:06) Grzegorz: Paweł, wiesz co? Dla każdego właściciela sklepu internetowego tak naprawdę najważniejsza jest sprzedaż. I pytanie, czy jest możliwa sprzedaż za pomocą czatu internetowego?

(00:14) Paweł: Sprzedaż to jest szerokie pojęcie i jeżeli mówimy tutaj o odpowiadaniu Klientowi na jego wątpliwości i pytania – to bardzo często to się wiążę z bezpośrednią sprzedażą. W tym sensie, że Klient, który nie otrzyma odpowiedzi albo nawet otrzyma ją dzień później, najczęściej ne dokona zakupu, zapomni, kupi gdzie indziej, nie będzie dalej zainteresowany. Więc odpowiadanie na pytania jest też w mojej ocenie formą wsparcia sprzedaży, sprawienia, że tych transakcji dokona się więcej. Z drugiej strony możemy kontrolować co Klient ma w koszyku, jaką ma wartość koszyka i np. zapraszać go do rozmowy wtedy, kiedy ma wartość zbliżoną do wysyłki darmowej. Proponujemy kolejne produkty i zwiększamy wartość koszyka. Jeżeli jesteśmy w procesie zakupowym, Klient ma jakiś problem techniczny, coś mu nie zadziałało, nie wyświetliło się, a my to wychwycimy i damy mu możliwość zgłoszenia się poprzez czat – pomagamy Klientowi obejść ten problem, czy w jakiś sposób go rozwiązać, Klient dokańcza transakcję, mamy sprzedaż, której byśmy być może nie mieli gdyby ten Klient nie skontaktował się z nami bezpośrednio.

Może też przez czat komunikować nasze akcje promocyjne np. w danym tygodniu mamy darmową dostawę, czat to jest dodatkowa metoda komunikowania Klientowi tego co jest dostępne w sklepie, czyli do każdego komunikatu zapraszającego do rozmowy, dodajemy pół zdania, że w tym tygodniu jest darmowa wysyłka. Dzięki temu, Klient zawsze dowie się o tym co się dzieję i oprócz tego, że się dowie może z nami o tym porozmawiać.

(01:50) Grzegorz: Ok. Jeszcze z ciekawości zadam Ci takie pytanie, ponieważ ja jako Klient sklepów internetowych czasami mam taki problem, że dokonuje jakiegoś zakupu, po czym na samym końcu przy płatności online, wpisałem zły numer kodu do banku i transakcja się nie powiodła, jestem na stronie tzw. „check-out page” i tam jest napisane: „dziękujemy za dokonanie płatności, jak ją odnotujemy na swoim koncie to będziemy się dalej kontaktować”. Myślę sobie: nie odnotujecie jej na swoim koncie bo ona po prostu nie przeszła. Nie wiem co mam w tej sytuacji zrobić i często nie mam czasu, bo chce szybko dokonywać zakupów, mam dzieci. I teraz, czy jesteś w stanie wychwycić taki moment, w którym ty wiesz, że ta transakcja się nie powiodła i na końcu na tej stronie „check-out page” piszesz: „czy transakcja przeszła pomyślnie, jeśli nie proszę napisać to pomożemy”. Z takim czymś się jeszcze nie spotkałem. Czy jest to praktykowane?

(02:47) Paweł: Jest taka możliwość techniczna, najczęściej jeżeli czat wisi na stronie to on już wcześniej zaprosi Klienta do rozmowy. Więc nie bezpośrednio – Klient wcześniej zobaczy możliwość komunikacji, jeżeli coś mu nie wyjdzie – on będzie pamiętał, że taka możliwość komunikacji jest. I pewnie z niej skorzysta, żeby jak najszybciej upewnić się, że transakcja przeszła pozytywnie i jak najszybciej podjąć kroki żeby to naprawić.

(03:13) Grzegorz: Czyli na tej ostatniej stronie ten czat może być możliwy do użytkowania.

(03:19) Paweł: Może, dokładnie.

Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *