Share on Facebook15Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 7.8. From 4 votes.
Please wait...

Jedną z głównych metod na zwiększenie pozycji strony w wyszukiwarce Google jest ciągłe tworzenie nowych treści, które są odpowiednio nasycone skutecznymi słowami kluczowymi. Samo napisanie tekstu pod słowa kluczowe to jednak za mało, aby treść taka mogła skutecznie zwiększać liczbę odwiedzin na stronie.Należy zastanowić się nad takimi tekstami, które nie tylko wyniosą stronę na wysoką pozycję w wyszukiwarce, ale również zapewnią jej ciągły dopływ nowych odwiedzających. Sposobem na osiągnięcie tego celu jest tak zwany evergreen content, czyli treści, które stale generują ruch na stronę. Jak to działa?

 

Czym jest evergreen content?

Termin „evergreen” – czyli z angielskiego „wiecznie zielony” – używany jest też w branży muzycznej i oznacza piosenkę, która nigdy się nie starzeje, jest zawsze popularna. Podobnie nazywa się także treści, mające na celu stale przyciągać nowych użytkowników – nie tylko w krótkim okresie od ich publikacji. Czym cechują się takie teksty?

Na blogu firmowym może ukazywać się bardzo wiele różnorodnych treści. Poczynając od aktualnych wiadomości branżowych, po artykuły eksperckie, poradniki czy wszelkiego rodzaju raporty lub infografiki. Które z nich można zaliczyć do kategorii evergreen content?

Na początku warto wspomnieć, jakie cechy charakteryzują „wieczne zielone” treści. Są to przede wszystkim materiały, które:

  • przydatne dla czytelników
  • dotyczą stale aktualnych tematów
  • angażują czytelników do zadawania pytań, komentowania
  • są ciągle uaktualniane przez autora

Przykładami takich publikacji mogą być zatem:

 

Poradniki

Szczególnie, jeśli dotyczą ponadczasowych tematów, które są zawsze na czasie, nie zmieniają się z dnia na dzień i dotyczą ogólnych zagadnień, np. w przypadku branży ecommerce może to być poradnik na temat tego, jak założyć sklep internetowy, w kategorii marketingu będą to wskazówki na temat reklamy w sieci, a z pozostałych dziedzin np. przepisy kulinarne czy poradniki na temat naprawy auta.

Ważne jest jednak, aby tekst taki był zawsze aktualny, ponieważ o ile poradnik na temat strategii może nie zdezaktualizować się tak szybko, to jednak wskazówki dotyczące używania programu lub narzędzia już tak.

 

Artykuły listy

Ciekawe zestawienie stron internetowych, programów lub strategii czy sposobów na osiągnięcie danego celu zawsze przyciągają nowych czytelników. Zaletą artykułów w formie listy jest to, że są one bardzo „kompaktowe” i przekazują najważniejszą wiedzę bez zbędnej otoczki.

Tego rodzaju treści angażują też czytelników do wymiany swoich własnych spostrzeżeń w formie komentarzy – zasugerowania nowych elementów, wyrażenia swojej opinii. Dzięki temu nawet jeśli treść po pewnym czasie straci na aktualności, to będzie nadal żyć dzięki świeżym komentarzom.

 

Recenzje

Nie każda recenzja ma jednak szansę stać się treścią, która cały czas będzie generować ruch na stronie. Najlepiej sprawdzają się teksty dotyczące ponadczasowych produktów, takich, które od dłuższego czasu dostępne są na rynku i nie zapowiada się, by miały szybko z niego zniknąć.

Dlaczego taka treść przyciąga nowych czytelników? Ponieważ każda recenzja to odrębna opinia na temat danego przedmiotu bądź usługi i każda z nich będzie cenna dla osoby, która jest nimi zainteresowana.

Co ciekawe – recenzje mogą być z powodzeniem połączone z artykułem typu lista („X najlepszych narzędzi do edytowania grafiki”) lub z tekstem porównawczym.

 

Treści o krótkiej żywotności

Przeciwieństwem do evergreen contentu są natomiast teksty, które pojawiają się na stronie, jednak ich „popularność” bywa mierzona w dniach lub godzinach. Są to przede wszystkim newsy, które co prawda potrafią wygenerować ruch na stronie, jednak sytuacja ta utrzymuje się tylko przez krótką chwilę i po pewnym czasie informacja ta przestanie kogokolwiek interesować.

Newsy wymagają też ciągłego analizowania branży, w której działamy i szybkiego reagowania – nawet jednodniowe spóźnienie może powodować bowiem, że wiadomość ta nie zainteresuje czytelników, ponieważ wszystko zostało już opisane wcześniej na innych stronach.

Nie oznacza to oczywiście, że pisanie treści, które stale generują ruch na stronę jest łatwiejsze! W tym przypadku z kolei wymagane jest wymyślenie takiego tematu, który zawsze będzie interesował nowych czytelników. Może się okazać, że stworzona przez nas treść będzie popularna tylko w określonych sezonach (np. poradnik na temat zwiększonej liczby zakupów w okresie przedświątecznym).

Pomimo niewątpliwych zalet evergreen contentu, nie oznacza to, że należy publikować wyłącznie takie treści, które będą generować stały ruch na stronę przez długi czas. Zawartość witryny powinna składać się z wielu różnych materiałów – pisanych, graficznych czy filmowych.

Każdy z nich powstaje po to, aby osiągnąć inny cel: najnowsze wiadomości budują zaufanie i wiarygodność strony, listy, infografiki czy recenzje zwiększają zaangażowanie czytelników, a „wiecznie zielone” artykuły mają na celu przyciągać czytelników nawet jeśli nastąpi chwilowy przestój w publikacji nowych materiałów. Warto zatem postarać się stworzyć kilka takich treści, które stale generują ruch na stronę.

 

Rating: 7.8. From 4 votes.
Please wait...
Share on Facebook15Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

2 Comments

  1. Wybierając tematy, które będą wiecznie żywe wśród naszej grupy docelowej, warto polegać na zachowaniach naszych użytkowników, warto śledzić czym interesują się w mediach społecznościowych, jakie problemy poruszają na forach internetowych.

    Odpowiedz

  2. Moim zdaniem, to co jest błędem wielu właścicieli stron, to zwracanie uwagi na ilość znaków tekstu. Wielu uważa, że im dłuższy tekst tym lepiej. Ale tak nie jest, przynajmniej nie zawsze. Są oczywiście sytuacji, w których treść musi być rozbudowana, ale jest też wiele tematów, które da się zamknąć np. w 1000 znaków. I nie należy na siłę tego tekstu ubogacać i wydłużać. Jeśli temat jest opracowany merytorycznie, to wystarczy.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *