Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 7.0. From 1 vote.
Please wait...

Na pozycję strony w wyszukiwarce Google wpływa bardzo wiele elementów – część z nich jest pod kontrolą właścicieli witryn, a część to algorytmy wyszukiwarki, której sposób działania jest znany tylko gigantowi internetowemu z Kalifornii. Skupmy się zatem na tej pierwszej grupie – co można zrobić, aby samodzielnie spróbować „wypchnąć” stronę na wyższą pozycję w rankingu Google?

 

Zagęszczenie słowami kluczowymi

Jednym z ważniejszych elementów na stronie, który decyduje o tym, jak wysoko w wynikach wyszukiwania się ona znajdzie, są treści. Liczy się nie tylko ich jakość oraz to, jak bardzo „trafiają” one do użytkowników wyszukiwarki, ale także to, czy content na stronie jest odpowiednio zagęszczony słowami kluczowymi. Niestety nie istnieją żadne oficjalne wskazówki, które odpowiedzą na pytanie, jak wiele fraz powinno znaleźć się w tekście. Pewne jest jednak to, że jeśli będzie ich zbyt dużo, to treść stanie się niewygodna w czytaniu i sztuczna.

Dawniej „pozycjonowanie” polegało właśnie na pisaniu treści przesyconych słowami kluczowymi – to wystarczyło, aby Google umieszczał taką witrynę wysoko w rankingu. Prowadziło to do sytuacji, kiedy użytkownik po wpisaniu określonej frazy w wyszukiwarce trafiał na stronę, która zupełnie nie dotyczyła szukanego zagadnienia.

 

Firma Google zauważyła, że możliwość szybkiego „pozycjonowania” stron jest w ten sposób wykorzystywana, dlatego zmieniła algorytmy działania wyszukiwarki. Przestała ona skupiać się wyłącznie na pojedynczych słowach, a na całym wyrażeniu, jego kontekście. Dodatkowo „zrozumiałe” dla algorytmów stały się synonimy.

Tym właśnie są semantyczne słowa kluczowe – to wyrazy bliskoznaczne, które można z powodzeniem umieścić w treściach na swojej stronie, razem z frazą „główną”. Oznacza to, że chcąc napisać o sklepie rowerowym w danym mieście, nie trzeba ograniczać się do wpisywania dokładnej frazy „sklep rowerowy Poznań” (która nie brzmi naturalnie), a posłużyć można się np. pytaniem „gdzie kupić rower w Poznaniu”. To korzyść także dla osób, które zawodowo zajmują się tworzeniem treści na potrzeby pozycjonowania – mogą one pozwolić sobie na większą dowolność w kwestii zamieszczania słów kluczowych w tekstach.

Pamiętajmy, aby synonimy słów kluczowych umieszczać nie tylko w głównej treści, ale także w pozostałych elementach tekstu – tytułach, nagłówkach czy opisach obrazków. Wszystko to pozytywnie wpływa na pozycjonowanie witryny.

 

Gdzie szukać synonimów fraz?

Istnieje kilka narzędzi, które pomagają w odnajdowaniu semantycznych słów kluczowych. Na początku można skorzystać z… wyszukiwarki Google. Warto zanotować propozycje, które wyświetlane są w momencie wpisywania określonej frazy. Dobrym pomysłem jest również skorzystanie z sekcji „Wyszukiwania podobne”, która wskazuje, jakie wyrażenia wpisywali pozostali użytkownicy szukający danego produktu lub usługi.

Można korzystać także z dedykowanych narzędzi – Planer Słów Kluczowych lub AnswerThePublic.

 

Rating: 7.0. From 1 vote.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *