Facebook wprowadził niedawno zapowiadaną już w zeszłym roku funkcję – możliwość publikowania wpisów zawierających trójwymiarowe elementy. Samo dodawanie postów 3D nie różni się właściwe w żadnym aspekcie od publikowania tradycyjnych zdjęć czy filmów, problem może sprawić jedynie ich stworzenie.

 

Posty 3D na Facebooku

O nowej funkcji portal społecznościowy opowiadał już kilka miesięcy temu podczas konferencji Oculus Connect. Natomiast od kilku dni wpisy 3D stały się rzeczywistością i mogą z nich korzystać zarówno profile prywatne, jak i fanpage.

Aby dodać nowy post w 3D, wystarczy wykonać takie same kroki, jak w przypadku udostępniania obrazu czy filmu. Ważne jest jednak to, by plik z elementem trójwymiarowym posiadał odpowiedni format. Obecnie Facebook wspiera jedynie standard gITF 2.0.

Gotowy plik nie może być większy niż 3MB, a po jego opublikowaniu użytkownicy mogą za pomocą myszki dowolnie obracać obiekt lub go powiększać – wystarczy przytrzymać klawisz Shift na klawiaturze i użyć kółka na myszce.

W jakim programie można stworzyć obiekt 3D?

Z pewnością jednym z bardziej popularnych będzie Paint 3D, czyli rozszerzona o dodatkowe funkcje tworzenia obiektów trójwymiarowych aplikacja graficzna dołączana do systemów operacyjnych Windows. Stworzone przy pomocy Paint 3D kreacje można zapisać we wspieranym przez Facebooka formacie, a następnie opublikować na portalu społecznościowym.

Należy jednak pamiętać, że Paint 3D jest dostępny jedynie w najnowszej wersji systemu operacyjnego Windows, oznaczonego numerem 10.

Oczywiście możliwości tego programu są znacznie ograniczone i aby stworzyć o wiele bardziej skomplikowane obiekty – jak przedstawiony wyżej post – konieczne jest skorzystanie z bardziej zaawansowanych narzędzi. Ich obsługa z kolei może sprawiać problemy początkującym i pojawia się pytanie – czy warto interesować się możliwością dodawania postów 3D na Facebooku?

Z pewnością nie jest to rozwiązanie, z którego skorzystają wszystkie marki, które posiadają swoje konta na portalu społecznościowym. Jednak łatwo można sobie wyobrazić, jak potencjał drzemiący w trójwymiarowych wpisach wykorzystać mogą np. sklepy internetowe. Dzięki technologii 3D na Facebooku potencjalni klienci przed zakupem będą mogli zobaczyć produkty z każdej strony bez konieczności odwiedzania strony eSklepu.

 

2 odpowiedzi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *