Share on Facebook13Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 5.0. From 6 votes.
Please wait...

Google opublikowało niedawno zestaw wskazówek dla swoich pracowników, których zadaniem jest tworzenie dokumentacji programistycznych dla firmowych projektów. Informacje tam zawarte mogą być bardzo przydatne dla osób, które zawodowo zajmują się tworzeniem treści na strony internetowe. Dzięki nim można zyskać wiedzę na temat tego, jak tworzyć wysokiej jakości treści, które będą efektywnie pozycjonować się w wyszukiwarce.

 

Czym są wysokiej jakości treści?

Google pilnie strzeże swoich sekretów, między innymi tych, które dotyczą czynników wpływających na osiągnięcie wysokiej pozycji strony w wyszukiwarce. Znane są jedynie ogólne fakty, w tym ten najpopularniejszy – skuteczne pozycjonowanie witryny zależy przede wszystkim od wysokiej jakości treści. Czym one jednak są?

Google dotychczas nie wskazywało wprost, jak powinny wyglądać takie treści, albo ograniczało się do ogólnych wskazówek – pozostałe „dobre praktyki zostały natomiast wypracowane przez samych twórców, w oparciu o ich doświadczenie.

Zanim omówimy znajdujące się w dokumentach Google wskazówki, warto na początku zaznaczyć, że przeznaczone one są dla pracowników tworzących dokumentację dla projektów firmy. Nie należy ich zatem traktować jako „jedynych słusznych” rad, choć mogą one stanowić dobry punkt wyjścia dla tych osób, które posiadają niewielką wiedzę na temat tego, jak należy pisać treści wysokiej jakości. W szczególności, że poruszają one zarówno aspekty związane ze stylem pisania, jak i stroną techniczną.

 

Wskazówki dla twórców treści

Dokument Google jest obszerny i omawia bardzo wiele aspektów właściwego pisania treści. Część z nich dotyczy w szczególności stylu i tonu – wśród nich można wymienić między innymi:

  • stosowanie nieformalnego stylu wypowiedzi, z zachowaniem tak zwanego „złotego środka”, aby nie treść nie brzmiała zarówno jak rozmowa między bliskimi znajomymi, ani jak styl pism urzędniczych;
  • autor treści powinien brzmieć, jakby był ekspertem w danym temacie, a w przypadku pisania poradników – musi mieć świadomość tego, co chce osiągnąć jego czytelnik;
  • nie należy stosować długich, złożonych zdań, zawierających skomplikowane słownictwo – najlepiej, gdyby treść była łatwa w tłumaczeniu na inny język;
  • warto stosować numerowane listy, szczególnie w przypadku kiedy tłumaczymy dany proces czytelnikowi;
  • zawsze kiedy to możliwe, należy unikać żargonu, zbyt rozbudowanych metafor czy żartów, które mogą nie być zrozumiałe dla czytelnika;

 

Pozostałe rozdziały dotyczą też technicznych aspektów treści, np.:

  • unikanie linków, które nie wskazują miejsca docelowego, np.

Źle:

Aby dowiedzieć się, jakie szkolenia dostępne są w Akademii eCommerce, kliknij tutaj.

Dobrze:

Aby dowiedzieć się, jakie szkolenia dostępne są w Akademii eCommerce, zobacz spis materiałów.

 

  • stosowanie zoptymalizowanych do użycia w Internecie plików graficznych, wraz z opisem alternatywnym (ALT);
  • kod HTML powinien być używany w celu nadaniu treści odpowiedniej formy, natomiast język CSS może być używany, aby nadać treści odpowiedni styl i wygląd.

 

Wszystkie wskazówki na temat pisania wysokich jakościowo treści można znaleźć na stronie Google Developers. Tekst jest niestety dostępny wyłącznie w języku angielskim.

Dodatkowe wskazówki podczas pisania treści na stronie internetowej można uzyskać dzięki wtyczce Yoast SEO, o której wspominaliśmy przy okazji omawiania zagadnienia, jakim jest kanibalizacja słów kluczowych.

Wtyczka ta wskaże między innymi procent zagęszczenia wybranego słowa kluczowego (a także czy występuje ono w innych opublikowanych przez nas tekstach) czy liczbę linków zewnętrznych.

yoast seo pozycjonowanie

 

Oprócz tego Yoast SEO dokonuje analizy czytelności tekstu – długości zdań czy objętości poszczególnych akapitów.

yoast seo treść

 

Rating: 5.0. From 6 votes.
Please wait...
Share on Facebook13Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *