Tworząc treści w ramach strategii content marketingowej ważne jest nie tylko napisanie interesujących tekstów, ale także sprawienie, by odbiorcy chętnie je czytali. Najlepszym sposobem na zachęcenie czytelników do kliknięcia w tytuł jest zawarcie w jego treści właściwych fraz. Firma Buzzsumo, zajmująca się treściami w internecie, przygotowała specjalny raport, który odpowiada na pytanie, jakie frazy w nagłówkach najchętniej przyciągają odbiorców.

 

Wnioski na podstawie analizy niemal 100 milionów nagłówków

Buzzsumo swoje wnioski opiera na ogromnej ilości przeanalizowanych nagłówków, które pojawiały się w serwisach społecznościowych – np. Facebooku czy Twitterze. Jakie frazy należy w nich zamieścić, aby zwiększyć prawdopodobieństwo, że odbiorca w nie kliknie?

Okazuje się, że najbardziej efektywne są zwroty w postaci „to sprawi, że”, „oto dlaczego” oraz „zgadnijcie”. Efektywność nagłówków została zmierzona na podstawie zaangażowania, jakim cechowały się one w mediach społecznościowych.

najbardziej-angazujace-naglowki-min

Źródło: Buzzsumo

 

Oprócz tego Buzzsumo ujawnia, jakie słowa i zwroty powinny znaleźć się na początku jak i na końcu nagłówka, aby wzbudziły one większe zainteresowanie odbiorców. Nagłówki powinno się rozpocząć frazą „X powodów dlaczego”, a zakończyć zwrotem „…świat” czy „…X lat”.

frazy-na-poczatek-i-koniec-min

Źródło: Buzzsumo

 

Dzięki badaniu Buzzsumo poznajemy też optymalną liczbę wyrazów oraz słów w nagłówkach, które gwarantują większe zaangażowanie odbiorców. Najbardziej optymalne są tematy zawierające 15 słów oraz pomiędzy 80 a 100 znaków.

liczba-slow-i-znakow-min

Źródło: Buzzsumo

 

O czym warto pamiętać tworząc nagłówki?

Są to co prawda badania przeprowadzone na rynku amerykańskim, jednak wnioski z nich płynące można z powodzeniem wykorzystać także w content marketingu wdrażanym w Polsce. Istotne jest, aby nagłówek nie zapowiadał treści, których nie ma w artykule. Intrygująco skonstruowany temat może przyciągnąć więcej odbiorców, ale jeśli treść nie będzie się do niego w żaden sposób odnosić, czytelnicy mogą stracić zaufanie do witryny, co zaowocuje mniejszym zaangażowaniem w przyszłości.

Ważny jest nie tylko temat, ale także jego aktualność – użytkownicy Facebooka czy innych portali społecznościowych są o wiele bardziej skłonni kliknąć w nagłówek, który dotyczy świeżego zagadnienia, o którym jeszcze nikt inny nie pisał. Aktualność ma czasem o wiele większe znaczenie, niż zachęcający do kliknięcia tytuł w stylu „X sposobów na”.

Z pełnym raportem z badania przeprowadzonego przez Buzzsumo można zapoznać się w tym miejscu.

 

Jedna odpowiedź

  1. Ciekawe, można próbować. Ponoć odbiorców przyciąga też sformułowanie „jak”, czyli „jak coś zrobić”, „jak sprawić, żeby”, itp., czy używanie cyfr w nagłówkach. Warto też postawić na mocne, nawet czasem prowokujące tytuły, czy porównania, aby zaintrygować użytkowników.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *