Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
No votes yet.
Please wait...

Tworząc treści w ramach strategii content marketingowej ważne jest nie tylko napisanie interesujących tekstów, ale także sprawienie, by odbiorcy chętnie je czytali. Najlepszym sposobem na zachęcenie czytelników do kliknięcia w tytuł jest zawarcie w jego treści właściwych fraz. Firma Buzzsumo, zajmująca się treściami w internecie, przygotowała specjalny raport, który odpowiada na pytanie, jakie frazy w nagłówkach najchętniej przyciągają odbiorców.

 

Wnioski na podstawie analizy niemal 100 milionów nagłówków

Buzzsumo swoje wnioski opiera na ogromnej ilości przeanalizowanych nagłówków, które pojawiały się w serwisach społecznościowych – np. Facebooku czy Twitterze. Jakie frazy należy w nich zamieścić, aby zwiększyć prawdopodobieństwo, że odbiorca w nie kliknie?

Okazuje się, że najbardziej efektywne są zwroty w postaci „to sprawi, że”, „oto dlaczego” oraz „zgadnijcie”. Efektywność nagłówków została zmierzona na podstawie zaangażowania, jakim cechowały się one w mediach społecznościowych.

najbardziej-angazujace-naglowki-min

Źródło: Buzzsumo

 

Oprócz tego Buzzsumo ujawnia, jakie słowa i zwroty powinny znaleźć się na początku jak i na końcu nagłówka, aby wzbudziły one większe zainteresowanie odbiorców. Nagłówki powinno się rozpocząć frazą „X powodów dlaczego”, a zakończyć zwrotem „…świat” czy „…X lat”.

frazy-na-poczatek-i-koniec-min

Źródło: Buzzsumo

 

Dzięki badaniu Buzzsumo poznajemy też optymalną liczbę wyrazów oraz słów w nagłówkach, które gwarantują większe zaangażowanie odbiorców. Najbardziej optymalne są tematy zawierające 15 słów oraz pomiędzy 80 a 100 znaków.

liczba-slow-i-znakow-min

Źródło: Buzzsumo

 



O czym warto pamiętać tworząc nagłówki?

Są to co prawda badania przeprowadzone na rynku amerykańskim, jednak wnioski z nich płynące można z powodzeniem wykorzystać także w content marketingu wdrażanym w Polsce. Istotne jest, aby nagłówek nie zapowiadał treści, których nie ma w artykule. Intrygująco skonstruowany temat może przyciągnąć więcej odbiorców, ale jeśli treść nie będzie się do niego w żaden sposób odnosić, czytelnicy mogą stracić zaufanie do witryny, co zaowocuje mniejszym zaangażowaniem w przyszłości.

Ważny jest nie tylko temat, ale także jego aktualność – użytkownicy Facebooka czy innych portali społecznościowych są o wiele bardziej skłonni kliknąć w nagłówek, który dotyczy świeżego zagadnienia, o którym jeszcze nikt inny nie pisał. Aktualność ma czasem o wiele większe znaczenie, niż zachęcający do kliknięcia tytuł w stylu „X sposobów na”.

Z pełnym raportem z badania przeprowadzonego przez Buzzsumo można zapoznać się w tym miejscu.

 

No votes yet.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

redakcja emarketing

redakcja emarketing

Jeden komentarz

  1. Ciekawe, można próbować. Ponoć odbiorców przyciąga też sformułowanie „jak”, czyli „jak coś zrobić”, „jak sprawić, żeby”, itp., czy używanie cyfr w nagłówkach. Warto też postawić na mocne, nawet czasem prowokujące tytuły, czy porównania, aby zaintrygować użytkowników.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *