Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 6.2. From 5 votes.
Please wait...

Osoby, które prowadzą biznes w internecie z pewnością nie raz zastanawiały się, w jaki sposób mogą zwiększyć sprzedaż. Istnieją różne sposoby, takie jak na przykład reklamy, dzięki którym zwiększamy wśród potencjalnych klientów świadomość o naszym sklepie internetowym. Co jednak w przypadku, kiedy zapłacimy za promocję, ale wciąż nie mamy tylu klientów, ile byśmy chcieli? Czy sytuację tą mogą zmienić lepsze opisy produktów w sklepie internetowym?

 

Jak dobre opisy produktów w sklepie internetowym wpływają na sprzedaż?

Przede wszystkim należy odpowiedzieć sobie na pytanie, w jaki sposób użytkownicy internetu trafiają do naszego eSklepu. Wspomniano już o reklamie, ale istnieje jeszcze jeden sposób – wyszukiwarka internetowa. To głównie dzięki niej klienci znajdują nasz sklep, a mówiąc dokładniej – produkt, który ich interesuje w naszym sklepie. Staje się teraz jasne, dlaczego warto poświęcić dużo czasu na stworzenie odpowiednich opisów produktów.

 

Dobre praktyki podczas tworzenia opisów produktowych

Oprócz tego, że opisy produktowe w sklepie internetowym powinny być napisane zgodnie z zasadami SEO – a więc być zoptymalizowane pod wyszukiwarki internetowe – powinny one zawierać również inne elementy. Jakie?

 

Konkretny i jednolity schemat opisu

Stworzenie unikalnych opisów do dużej ilości towarów w sklepie internetowym to wyjątkowo żmudne zajęcie. Warto je sobie w pewien sposób ułatwić. Można stworzyć szablon, według będziemy tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym. Nie tylko przyspieszy to naszą pracę, ponieważ każdy opis będzie tworzony według podobnego wzorca, ale również pozytywnie wpłynie na estetykę naszej strony.

Poniżej przedstawiony jest przykład opisów dwóch różnych produktów z jednego ze sklepów:

opisy produktów schemat

 

Jak widać, został tutaj zastosowany pewnego rodzaju wzór, którego właściciele sklepu internetowego konsekwentnie się trzymają. Przeglądając dowolny produkt na stronie, za każdym razem widzimy najważniejsze informację w tych samych miejscach. Nie tylko ułatwia to klientowi nawigację po stronie, ale również wprowadza swoistą estetykę, która pozytywnie wpływa na odbiór treści w sklepie.

 

Call To Action – wezwanie do działania w opisie produktu

Stosując Call To Action wzywamy naszego klienta do jakiegoś konkretnego działania, którego od użytkownika oczekujemy. Wezwanie do działania przybiera formę wyróżniającego się napisu lub kolorowego przycisku, dzięki czemu klient od razu wie, co ma zrobić po przeczytaniu opisu produktu. Warto wspomnieć, że wezwanie do działania zapisane w pierwszej osobie liczby pojedynczej („Wybieram”, „Kupuję” itp.) o wiele bardziej zwiększa szansę na jego kliknięcie.

Wyróżniające się z tła CTA może również pomóc rozwiązać problem klienta, który chce kupić jakiś przedmiot, ale nie do końca wie w jaki sposób. Duży przycisk z odpowiednim wezwaniem do działania („Kup teraz!”) z pewnością wyeliminuje te wątpliwości i zwiększy sprzedaż w sklepie.

Poniższy przykład pokazuje zastosowanie CTA w opisie produktu. Oprócz opisu usługi, którą zamierzamy kupić, wyróżnia się niebieski przycisk „Wybieram”.

opisy-produktow-call-to-action

 

Zdjęcia produktowe integralnym elementem opisu

Tworzone przez nas opisy produktowe w sklepie internetowym powinny również zawierać zdjęcia. Z racji tego, że klient eSklepu nie ma fizycznej styczności z produktem, jest to jedyna szansa, by użytkownik mógł zobaczyć, jak prezentuje się towar. Powinniśmy zatem zadbać o to, aby fotografie produktowe były wykonane poprawnie i jak najlepiej przedstawiały sprzedawane przez nas przedmioty. Atrakcyjne opisy produktów oraz poprawne zdjęcia produktowe zwiększają szansę na to, że klient dokona u nas zakupu.

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat tego, jak tworzyć skuteczne zdjęcia produktowe, przeczytaj nasz artykuł o najczęściej popełnianych błędach w fotografii produktowej.

 

Przedstawienie korzyści zamiast cech produktu

Ciekawym zabiegiem jest tak zwana mowa korzyści, a więc przedstawienie klientowi, co może zyskać kupując nasz produkt. Opisy produktów w sklepie internetowym nie muszą zatem zawierać wszystkich cech przedmiotu (a lista taka potrafi być długa i nieciekawa), a mogą pokazać naszemu klientowi, jakie będzie miał on korzyści z zakupu towaru.

Poniżej znajduje się opis serii drukarek. Jak widać, producent skupił się na tym, co może zyskać klient kupujący dany produkt.

opisy-produktow-korzysci-dla-klienta

 

Czasem długa lista parametrów technicznych może być niezrozumiała dla osoby, która nie jest profesjonalistą. Zamiast np. informować o tym w jakiej rozdzielczości można skanować dokumenty lub zdjęcia, warto wspomnieć o tym, że rozdzielczość ta jest na tyle wysoka, iż umożliwi późniejsze drukowanie w dużych formatach.

 

Recenzje i rekomendacje jako uzupełnienie opisu produktów

Oprócz opisów i zdjęć, warto pokazać klientowi co o danych produkcie sądzą inne osoby, które go kupiły. Dzięki rekomendacją nasza oferta staje się o wiele bardziej wiarygodna, ponieważ nasi potencjalni klienci mogą przekonać się, czy opisy produktów są prawdziwe, a sprzedawane produkty rzeczywiście spełniają swoje funkcje. Dobrym pomysłem jest także umożliwienie dodawania zdjęć do komentarzy, przez co można pokazać jak towar prezentuje się w rzeczywistych sytuacjach (np. jak dana sukienka wygląda ubrana).

opisy-produktow-zdjecia-klientow-i-komentarze

 

Rating: 6.2. From 5 votes.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

2 Comments

  1. Myślę, że każdy sklep powinien zacząć od dobry, nie kopiowanych opisów pod SEO. W połączeniu z językiem korzyści jest to znakomita broń, która nie dość, że generuje więcej ruchu z Google, to jeszcze zachęca do zakupów. Prawda jest taka, że mało który sklep wysila się aby stworzyć unikalne opisy.

    Odpowiedz

  2. Pewnie, że opisy produktów wpływają na sprzedaż! Niby lepiej gdy sprzedawca doda opis producenta niż żaden, jestem jednak zwolennikiem tworzenia całkiem nowych, oryginalnych opisów. Mówienie językiem korzyści jest tutaj konieczne.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *