Share on Facebook12Share on Google+1Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 3.0. From 11 votes.
Please wait...

Projekt strony powinien uwzględniać nie tylko aspekty wizualne i wygodę użytkownika, ale także powinien być dopasowany pod wyszukiwarki internetowe, aby pozycjonowanie witryny było o wiele łatwiejsze i bardziej efektywne. Poznajmy zatem podstawowe błędy na stronie, które wpływają na pozycjonowanie w wyszukiwarce.

 

Elementy wizualne spowalniające czas wczytywania

Nie da się ukryć, że grafiki, zdjęcia i filmy na stronie są doskonałym uzupełnieniem treści pisanych. Jednak jeśli zależy nam na osiągnięciu wysokiej pozycji w rankingu wyszukiwarki, powinniśmy postarać się, by ich rozmiar nie wpłynął znacząco na czas wczytywania strony.

Na początek warto skorzystać z dostępnych w sieci narzędzi, które analizują zawartość witryny pod kątem wpływu na czas ładowania strony. O takich programach pisaliśmy w tym miejscu. Jeśli narzędzie wykryje, że powodem „ociężałości” witryny są zbyt duże zdjęcia – należy je skompresować.

Strony, które wczytują się szybciej mają szansę znaleźć się wyżej w rankingu wyszukiwarki Google, dzięki czemu klienci będą mogli łatwiej na nią trafić.

 

Treści pisane zintegrowane z grafiką

Jeśli już piszemy o obrazach, to warto wspomnieć o kolejnej kwestii, jaką jest dodawanie na stronę grafik, które zawierają w sobie napisy. Mają one znaczący wpływ na pozycjonowanie, ponieważ wyszukiwarki nie są w stanie przeczytać takich treści, a co za tym idzie – zawartych w nich słów kluczowych.

Oprócz tego, grafiki stworzone w ten sposób, podczas przeglądania strony na urządzeniu mobilnym skalują się do rozmiaru ekranu, co powoduje, że w pewnym momencie napis na obrazie staje się nieczytelny (ponieważ jest za mały).

Rozwiązaniem jest nałożenie warstwy z tekstem na obraz. Dzięki temu wyszukiwarki będą mogły zyskać dostęp do treści pisanych, a dodatkowo będą one o wiele bardziej responsywne, ponieważ mogą skalować się niezależnie od grafik.

 

Brak nagłówku H1 na stronie głównej

Czym jest nagłówek H1? Określa on jakiej wielkości jest tekst zapisany na stronie, poprzez dodanie odpowiednich tagów w kodzie, bądź wybranie właściwego ustawienia w systemie do zarządzania treścią (np. WordPress). H1 jest pierwszym w hierarchii nagłówkiem i zarazem jest on największy.

Nagłówek (w szczególności H1) ma dwie podstawowe funkcje – przede wszystkim pomaga on wyszukiwarce zrozumieć, czego dotyczy dana witryna. To właśnie w nim powinno być zawarte najważniejsze dla danej strony słowo kluczowe. Druga funkcja to użyteczność dla osób odwiedzających stronę – dzięki dużemu nagłówkowi mogą one w bardzo krótkim czasie dowiedzieć się, jaka jest tematyka witryny.

 

Niewiele treści pisanych

To, co zdecydowanie wpływa na ranking strony w wyszukiwarce, to zawarte w niej słowa kluczowe. Jeśli na stronie jest za mało treści, w które można wpleść frazy kluczowe, to pozycjonowanie takiej witryny może być bardzo trudne.

Dlatego ważne jest, aby witryna posiadała również podstrony, na których opisane będą usługi lub produkty, które oferuje firma. Nie tylko pozwoli to zapoznać się klientowi z ofertą, ale także pomoże w osiągnięciu wyższej pozycji w wyszukiwarce.

Dobrym pomysłem jest też zamieszczenie opisu usług lub produktów na osobnych stronach i pozycjonowanie ich na określone słowa kluczowe, zamiast umieszczania wszystkich informacji w jednym miejscu i mieszania fraz. Ponownie – klient łatwiej będzie mógł rozeznać się w ofercie, a wyszukiwarka umieści takie strony wyżej w rankingu.

 

Rating: 3.0. From 11 votes.
Please wait...
Share on Facebook12Share on Google+1Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

2 Comments

  1. Takie bardzo podstawy w tym wpisie, było już kilka dużo bardziej rozbudowanych tesktów o seo ale dla początkujących jak najbardziej. SEO zmienia się tak szybko że wiedzy nigdy dość 🙂

    Odpowiedz

  2. Krótki wpis, a błędów na stronie może być cała masa 🙂 znaczenie ma też odpowiednia optymalizacja strony, unikalne i wartościowe treści – na pewno nie można dopuścić do duplikacji treści jak ma to często miejsce w przypadku sklepów internetowych, które kopiują opisy produktów. Trzeba pamiętać też o dostosowaniu strony do urządzeń mobilnych. A to tylko podstawy.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *