Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn6Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 5.5. From 2 votes.
Please wait...

Jak być na pierwszym miejscu w wyszukiwarce?

To które strony pojawiają się jako pierwsze w wyszukiwarkach internetowych nie jest dziełem przypadku. Kolejność uwarunkowana jest wieloma czynnikami, a wśród nich istotna jest między innymi szybkość ładowania treści – szczególnie na urządzeniach mobilnych. Aby strona mobilna znalazła się w rezultatach jak najwyżej, warto postarać się, aby witryna na telefonie nie tylko otwierała się bez problemu, ale również bez zbędnych opóźnień.

Ostatnio niektórzy użytkownicy korzystający z mobilnej wersji przeglądarki Chrome mogli zauważyć w wynikach wyszukiwania dodatkową sekcję. Tuż pod rezultatami w postaci najważniejszych artykułów prezentowanych w formie „karuzeli”, wyświetlane są „powiązane wyniki” (related picks), które można dodatkowo rozwinąć.

dodatkowe wyniki wyszukiwania

Źródło: https://twitter.com/glenngabe/status/837769648468856835

Funkcja ta sprawia, że użytkownicy mogą bardzo szybko przejść do powiązanych wyników wyszukiwania, aby odnaleźć więcej informacji na temat interesującego ich tematu.

AMP a strony responsywne

Warto wspomnieć, że dodatkowe wyniki wyszukiwania pojawiają się tylko w przypadku karuzeli wiadomości ze stron obsługujących Accelerated Mobile Pages, czyli przyspieszone strony mobilne. Ma to zachęcić twórców oraz wydawców do korzystania z tej technologii. Czym jest AMP? Korzystając z wyszukiwarki Google na urządzeniu mobilnym, od jakiegoś czasu zauważyć można przy niektórych stronach znak błyskawicy. Oznacza to, że witryna jest zgodna z AMP, a to sprawia, że otworzy się ona niemal… błyskawicznie.

Przyspieszone strony mobilne wraz z responsywnymi witrynami (RWD) to istotne elementy, na które trzeba zwrócić uwagę przy projektowaniu stron internetowych. Choć obie te technologie zasadniczo się od siebie różnią – RWD wymaga stworzenia od podstaw nowej strony, natomiast AMP można zastosować do już istniejącej – to jednak sprawiają one, że czytanie treści na urządzeniach mobilnych jest o wiele wygodniejsze.

Oprócz tego warto zaznaczyć, że posiadanie dobrze działającej strony mobilnej daje korzyści również dla właścicieli np. sklepów internetowych, w postaci o wiele lepszego pozycjonowania takich witryn, a co za tym idzie – większej ilości klientów.

Aby dowiedzieć się więcej na temat samych stron responsywnych oraz tego, dlaczego istotne jest, by każdy sklep taką witrynę posiadał, obejrzyj film dostępny na stronie eMarketing TV. Przekonacie się, że ważne jest nie tylko skuteczne wypozycjonowanie strony, ale również sprawienie, by witryna mobilna była responsywna, a więc działała szybko i sprawnie. Zapraszamy!

Rating: 5.5. From 2 votes.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn6Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

Jeden komentarz

  1. Wchodząc z FB spodziewałem się szerszego opisania zagadnienia. Do 1 pozycji w wyszukiwarce nie wystarczy szybka i responwyna strona www.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *