Internet jest obecnie największym obszarem, który może służyć do promowania usług, produktów i treści. Dostęp do niego ma niemal każdy, a więc potencjalne grono odbiorców reklamy jest ogromne. Reklamy internetowe są więc niezwykle skuteczne, co efektywnie wykorzystują praktycznie wszyscy nowocześni przedsiębiorcy. Jakie są typy reklam internetowych? Jak reklamować się w internecie?

Na czym polega reklama internetowa?

Sieć internetowa oferuje wiele różnych rozwiązań umożliwiających promowanie się. Istnieją także firmy, które specjalizują się w tworzeniu reklam internetowych. Różne usługi reklamowe poznasz lepiej na www.sprzedajemy.pl, gdzie ogłasza się wiele specjalistów od marketingu internetowego. Reklama internetowa to wszelkie działania, mające ma celu zyskanie rozgłosu i popularności oferowanej przez nas usługi czy produktu. Czynności te można podzielić według różnych kryteriów. Najczęściej wyróżnia się jednak reklamy jawne i niejawne.

Reklamy jawne

Najprościej mówiąc, za reklamy jawne uznajemy takie, które z samego założenia mają na celu promocję czegoś. Do powszechnie stosowanych reklam jawnych zaliczymy więc np. reklamy w Google Ads, artykuły sponsorowane na różnych serwisach, reklamy na stronach i serwisach społecznościowych.

Reklamy Google Ads

Google Ads to system reklamowy firmy Google, która jest właścicielem jednej z przodujących wyszukiwarek internetowych. Umożliwia on dodawanie reklam w różnych formach np. reklamy tekstowej w wyszukiwarce, reklamy graficznej czy filmu promującego na platformie YouTube. W zakresie systemu Google Ads możemy tworzyć kampanie o różnym zasięgu, docierając zarówno do dużego grona odbiorców, jak i promując firmę lub usługę lokalnie.

Artykuły sponsorowane

Innym sposobem na reklamę jawną w internecie jest dodawanie artykułów sponsorowanych na różnych serwisach. Artykuły tego typu najczęściej zawierają odnośniki do reklamowanej strony lub sklepu, a także niedługi opis mający w naturalny sposób zachęcić czytelnika do skorzystania z naszych usług. Reklama tego typu jest bardzo skuteczna, gdyż mimo że jest to reklama jawna, to nie jest nachalna i uciążliwa dla odbiorcy.

Reklamy na serwisach społecznościowych

Serwisy społecznościowe jak Facebook czy Instagram stały się jednym z głównych miejsc spotkań wielu ludzi. Spędzamy na nich wiele czasu, więc są one bardzo dobrym miejscem na reklamę w internecie. Właściciele serwisów społecznościowych umożliwiają swoim użytkownikom dodanie reklamy, najczęściej w formie posta, zdjęcia lub filmu sponsorowanego, który będzie wyświetlał się osobom przeglądającym stronę główną.

Reklamy niejawne

Jak sama nazwa wskazuje, reklamy niejawne, są to takie działania, które z założenia nie są formą reklamy, jednak wykonywanie ich bardzo pozytywnie wpływa na popularność produktu czy usługi.

Firmowa strona internetowa

Strona internetowa to najłatwiejszy i najbardziej podstawowy sposób na reklamę w internecie. Każda firma powinna ją mieć i w odpowiedni sposób z niej korzystać. Wartościowa, ciekawa i łatwa w obsłudze strona internetowa to jeden z pierwszych kroków, które powinniśmy zrobić, chcąc zareklamować się w sieci.

Pozycjonowanie, czyli reklama strony internetowej

Samo postawienie strony internetowej i wypełnienie jej informacjami to jednak nie wszystko. Ważne jest bowiem, aby umiejętnie zarządzać taką stroną i dopasowywać ją do potrzeb rynku i klientów. Jednym z działań, które są niezwykle istotne, jest pozycjonowanie. Są to takie czynności, które pomagają zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarce i co za tym idzie, zwiększyć potencjalną liczbę klientów. Działania tego typu możemy wykonywać sami, lub zlecić je specjalistom. Pozycjonowanie to taka reklama internetowa, która prowadzona umiejętnie, może dać duży rozgłos i popularność.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *