Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...

Internet jest obecnie największym obszarem, który może służyć do promowania usług, produktów i treści. Dostęp do niego ma niemal każdy, a więc potencjalne grono odbiorców reklamy jest ogromne. Reklamy internetowe są więc niezwykle skuteczne, co efektywnie wykorzystują praktycznie wszyscy nowocześni przedsiębiorcy. Jakie są typy reklam internetowych? Jak reklamować się w internecie?

Na czym polega reklama internetowa?

Sieć internetowa oferuje wiele różnych rozwiązań umożliwiających promowanie się. Istnieją także firmy, które specjalizują się w tworzeniu reklam internetowych. Różne usługi reklamowe poznasz lepiej na www.sprzedajemy.pl, gdzie ogłasza się wiele specjalistów od marketingu internetowego. Reklama internetowa to wszelkie działania, mające ma celu zyskanie rozgłosu i popularności oferowanej przez nas usługi czy produktu. Czynności te można podzielić według różnych kryteriów. Najczęściej wyróżnia się jednak reklamy jawne i niejawne.



Reklamy jawne

Najprościej mówiąc, za reklamy jawne uznajemy takie, które z samego założenia mają na celu promocję czegoś. Do powszechnie stosowanych reklam jawnych zaliczymy więc np. reklamy w Google Ads, artykuły sponsorowane na różnych serwisach, reklamy na stronach i serwisach społecznościowych.

Reklamy Google Ads

Google Ads to system reklamowy firmy Google, która jest właścicielem jednej z przodujących wyszukiwarek internetowych. Umożliwia on dodawanie reklam w różnych formach np. reklamy tekstowej w wyszukiwarce, reklamy graficznej czy filmu promującego na platformie YouTube. W zakresie systemu Google Ads możemy tworzyć kampanie o różnym zasięgu, docierając zarówno do dużego grona odbiorców, jak i promując firmę lub usługę lokalnie.

Artykuły sponsorowane

Innym sposobem na reklamę jawną w internecie jest dodawanie artykułów sponsorowanych na różnych serwisach. Artykuły tego typu najczęściej zawierają odnośniki do reklamowanej strony lub sklepu, a także niedługi opis mający w naturalny sposób zachęcić czytelnika do skorzystania z naszych usług. Reklama tego typu jest bardzo skuteczna, gdyż mimo że jest to reklama jawna, to nie jest nachalna i uciążliwa dla odbiorcy.

Reklamy na serwisach społecznościowych

Serwisy społecznościowe jak Facebook czy Instagram stały się jednym z głównych miejsc spotkań wielu ludzi. Spędzamy na nich wiele czasu, więc są one bardzo dobrym miejscem na reklamę w internecie. Właściciele serwisów społecznościowych umożliwiają swoim użytkownikom dodanie reklamy, najczęściej w formie posta, zdjęcia lub filmu sponsorowanego, który będzie wyświetlał się osobom przeglądającym stronę główną.

Reklamy niejawne

Jak sama nazwa wskazuje, reklamy niejawne, są to takie działania, które z założenia nie są formą reklamy, jednak wykonywanie ich bardzo pozytywnie wpływa na popularność produktu czy usługi.

Firmowa strona internetowa

Strona internetowa to najłatwiejszy i najbardziej podstawowy sposób na reklamę w internecie. Każda firma powinna ją mieć i w odpowiedni sposób z niej korzystać. Wartościowa, ciekawa i łatwa w obsłudze strona internetowa to jeden z pierwszych kroków, które powinniśmy zrobić, chcąc zareklamować się w sieci.

Pozycjonowanie, czyli reklama strony internetowej

Samo postawienie strony internetowej i wypełnienie jej informacjami to jednak nie wszystko. Ważne jest bowiem, aby umiejętnie zarządzać taką stroną i dopasowywać ją do potrzeb rynku i klientów. Jednym z działań, które są niezwykle istotne, jest pozycjonowanie. Są to takie czynności, które pomagają zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarce i co za tym idzie, zwiększyć potencjalną liczbę klientów. Działania tego typu możemy wykonywać sami, lub zlecić je specjalistom. Pozycjonowanie to taka reklama internetowa, która prowadzona umiejętnie, może dać duży rozgłos i popularność.

Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

redakcja emarketing

redakcja emarketing

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *