Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
No votes yet.
Please wait...

Rozpoczynając współpracę z agencją e-marketingową, najważniejsza jest diagnoza –  a więc konsultacje, które przeprowadzi z Tobą agencja. Na etapie wstępnym istotna jest także dokładna analiza kont reklamowych, w tym Facebook Ads. Wstępny audyt konta Facebook Ads umożliwia specjalistom zapoznanie się z dotychczasowymi działaniami w zakresie kampanii na Facebooku. Przeprowadzenie audytu wymaga udostępnienia konta reklamowego, w tym momencie rodzi się pytanie – jak to zrobić?

Jeśli masz wątpliwości lub nie wiesz, od czego zacząć, ten artykuł jest dla Ciebie! Wyjaśniamy krok po kroku, z chirurgiczną precyzją, jak udostępnić konto reklamowe Facebook Ads agencji e-marketingowej.

Role oraz zakres uprawnień do korzystania z konta Facebook Ads

Na początek trochę teorii. Facebook Ads oferuje 3 poziomy ról, które można przypisać użytkownikom. Różnią się one od siebie, między innymi, zakresem uprawnień.

Jeśli jesteś administratorem konta reklamowego, możesz:

  • tworzyć, edytować oraz wyświetlać reklamy
  • zarządzać metodami płatności
  • dodawać lub odbierać uprawnienia użytkownikom

Jeśli jesteś reklamodawcą konta reklamowego, możesz:

  • wprowadzać zmiany w treści i wyglądzie reklam
  • przeglądać reklamy
  • konfigurować reklamy i przypisane metody płatności

Jeśli jesteś analitykiem konta reklamowego, możesz:

  • wyświetlać reklamy
  • przeglądać statystyki i raporty

Rolę analityka konta reklamowego możesz przypisać osobie, której chcesz powierzyć systematyczne lub jednorazowe przeglądanie konta, statystyk i wykonywanie audytu. UWAGA –  konto reklamowe, niezależnie od rodzaju przypisanej roli, możesz udostępnić tylko osobie, która jest zarejestrowana na Facebooku.



Udzielanie dostępu do konta reklamowego na Facebook Ads

A teraz czas na konkrety! Jeśli chcesz udostępnić konto Facebook Ads agencji reklamowej, musisz umożliwić specjaliście operowanie na koncie przynajmniej z poziomu reklamodawcy konta reklamowego. Konto Facebook Ads można udostępnić użytkownikom (na przykład agencyjnym specjalistom kampanii reklamowych) na trzy sposoby. Pierwszym jest dodanie agencji jako partnera. Drugim jest zaakceptowanie zaproszenia od specjalisty Facebook Ads, a trzecim – alternatywnym – jest samodzielne dodanie agencji do Menedżera reklam. Dzięki temu Twoje konto reklamowe zostanie przypisane do Menedżera firmy agencji reklamowej.

Jak zabrać się za poszczególne sposoby udzielania dostępu? Wyjaśniamy poniżej, obrazując krok po kroku wszystkie etapy konfiguracji. To naprawdę proste – przekonaj się sam!;)

Dodanie agencji jako partnera

Posiadasz Menedżera firmy? Jeśli tak, to możesz udzielić dostępu agencji reklamowej dodając ją jako partnera do swojego Menedżera firmy.

  1. Pierwsze co musisz zrobić, to przejść do Menedżera firmy. W tym celu możesz skorzystać z tego linku: https://business.facebook.com/settings/.
  2. Następnie kliknij w trzy poziome kreseczki, a pojawi się przed Tobą rozwijany pasek. Poniżej obrazujemy, jak powinien wyglądać obecnie Twój ekran:
  3. menedzer-firmy-1Następnie kliknij ‘Ustawienia firmowe’, a z sekcji ‘Użytkownicy’, wybierz zakładkę ‘Partnerzy’.
  4. Kliknij przycisk ‘Dodaj’ po lewej stronie, wybierając opcję ‘Partner do udostępnienia zasobów’. Poniżej możesz zobaczyć, jak powinien na tym etapie wyglądać Twój ekran.
  5. partnerzyTeraz pojawi się okienko, w którym zostaniesz poproszony o podanie identyfikatora firmy partnera. Skąd go wziąć? Jeśli zdecydujesz się na ten sposób udzielania dostępu, wybrana przez Ciebie agencja marketingowa Poproś o ID Twoją Agencji marketingowej.

dodaj-partnera

Uf… Już prawie koniec! Teraz jeszcze tylko: wybierz konto reklamowe (poniżej opisane jako ‘Wybierz zasoby’ oraz określ poziom uprawnień, które chcesz przekazać partnerowi.

przypisz-zasoby

6. Gotowe! Agencja może już zarządzać Twoim kontem reklamowym Facebook Ads.

Zaakceptowanie zaproszenia od specjalisty Facebook Ads

Zaakceptowanie zaproszenia od specjalisty Facebook Ads to najprostszy sposób na udzielenie dostępu do konta reklamowego. Dzięki temu Twoje konto reklamowe zostanie przypisane do Menedżera firmy agencji reklamowej. Wystarczy podać ID konta reklamowego i zaakceptować otrzymane zaproszenie.

Identyfikator swojego konta reklamowego znajdziesz w Menedżerze reklam, możesz przejść na tę stronę kilkając w link: https://www.facebook.com/ads/manager/account_settings/information/.

  1. W sekcji Konfiguracja konta reklamowego pojawi się identyfikator Twojego konta.
  2. Skopiuj ID i wyślij do agencji reklamowej, z którą chcesz współdzielić dostęp do konta.

konfiguracja-konta

W tym momencie potrzebne jest działanie specjalisty. Musi on dodać numer Twojego konta reklamowego do Menedżera Firmy, który należy do agencji. Po zrealizowaniu tej czynności przez specjalistę, otrzymasz od Facebooka powiadomienie z informacją, że agencja dodała Twoje konto reklamowego do Mededżera Firmy. Następnie Ty musisz wyrazić zgodę na dostęp do konta i… Gotowe! Wybrana przez Ciebie agencja może zarządzać kampaniami.

Alternatywny sposób udzielenia dostępu – samodzielne dodanie agencji do Menedżera reklam

  1. Zaloguj się na konto w Facebooku.
  2. Następnie wejdź w ustawienia Menedżera reklam, możesz to zrobić klikając w ten link: https://www.facebook.com/ads/manager/account_settings.
  3. Znajdź sekcję zatytułowaną ‘Role na kontach reklamowych’ i kliknij niebieski przycisk ‘Dodaj osoby’. Oto jak powinien wyglądać Twój ekran na tym etapie:

konfiguracja-konta-2

  1. Po kliknięciu na ‘Dodaj osoby’ pojawi się przed Tobą okienko, w którym zostaniesz poproszony o dodanie osób do konta reklamowego. W tym miejscu wpisz dane osoby (na przykład specjalisty).

dodaj-osoby

  1. Teraz jest ten czas – zamieniamy teorię w praktykę – wybierz poziom uprawnień dla nowego użytkownika, o którym pisaliśmy na początku.
  1. Kliknij ‘Potwierdź’ i gotowe!

Poszło gładko, szybko, prosto. Prawda? Teraz specjalista może zabrać się za tworzenie, edycję lub optymalizację Twoich reklam.

Koniec współpracy? Usuń dostęp do konta Facebook Ads

Jeśli chcesz zmienić agencję lub zakończyć współpracę z obecną, na pewno przyda Ci się instrukcja do tego, jak usunąć dostęp do konta reklamowego Facebook Ads.

  1. Wejdź w ‘Ustawienia’
  2. Następnie w ‘Ustawienia’ w Menedżerze reklam
  3. Wybierz sekcję ‘Role’
  4. W tym momencie pojawi Ci się opcja ‘Usuń użytkownika’. Możesz to zrobić w każdym momencie.

role-na-koncie

Drugim sposobem na odebranie dostępu użytkownikom, jest skorzystanie opcji dostępnych w Menedżerze firmy. Klikając w ‘Ustawienia firmowe’, w każdej chwili możesz usunąć partnerów.

usuniecie

Mamy nadzieję, że przedstawione i zobrazowane przez nas instrukcje z poszczególnych etapów udzielania oraz usuwania dostępu do konta reklamowego Facebook Ads, okażą się dla Ciebie pomocne. W przypadku pomyłki lub zagubienia się w czynnościach konfiguracyjnych, skontaktuj się bezpośrednio z agencją reklamową. Specjalista Facebook Ads na pewno udzieli Ci niezbędnego wsparcia. Możesz także skorzystać z pomocy supportu na Facebooku.

Powodzenia!

No votes yet.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *