Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 7.8. From 4 votes.
Please wait...

Niedawna konferencja Google I/O 2019 przyniosła szereg nowości w kategorii usług czy sprzętu oferowanego przez giganta internetowego. Z punktu widzenia właścicieli stron internetowych, warto skupić się na nowych rodzajach danych strukturalnych, dzięki którym treści z witryny mogą być przedstawione w wynikach wyszukiwania w jeszcze bardziej czytelny (i atrakcyjny) sposób.

 

Czym są dane strukturalne?

Są to specjalne znaczniki umieszczane w kodzie strony www, dzięki którym znajdujące się na niej treści mogą być lepiej przetworzone przez inne programy, w tym wyszukiwarki internetowe czy portale społecznościowe. Dla przykładu dane strukturalne decydują o tym, które elementy strony (nagłówek, tekst czy zdjęcie) będą wyświetlone podczas udostępniania odnośnika np. na Facebooku.

Podobnie działa to w przypadku wyników wyszukiwania – odpowiednio oznaczając poszczególne elementy strony mamy wpływ na to, jak odnośnik do witryny zostanie przedstawiony w Google.

W wytycznych dla deweloperów Google przedstawia szereg danych strukturalnych, z których mogą skorzystać właściciele stron. Dodając dane strukturalne na stronie produktu w sklepie internetowych sprawimy, że użytkownik wyszukując go w Google zobaczy prawidłowe zdjęcie, dostępność w magazynie czy cenę. W przypadku stron lub blogów kulinarnych właściwie oznaczony danymi strukturalnymi przepis zostanie wyświetlony w wyszukiwarce w formie punktów.

 



Poradnik krok po kroku i najczęściej zadawane pytania

Wśród nowych danych strukturalnych znaleźć można dwie opcje, które właściwie wykorzystane mogą sprawić, że dany wynik wyszukiwania będzie zdecydowanie lepiej prezentował się w Google i będzie o wiele częściej klikany.

Dane strukturalne typu How-to (poradnik krok po kroku) pozwalają na oznaczenie na stronie poszczególnych kroków poradnika (np. jak wiązać krawat). Dzięki temu w wyszukiwarce pojawi się nie tylko fragment tekstu, ale również poszczególne kroki wraz ze zdjęciami. Znacznikami można też oznaczyć wymagane w procesie narzędzia lub inne materiały, przez co również wyświetlone one będą w wyniku wyszukiwania.

google-how-to

FAQ – czyli najczęściej zadawane pytania – to jak wskazuje nazwa lista pytań, które najchętniej zadają np. klienci sklepu. Sekcja z pytaniami i odpowiedziami na konkretny temat często pojawia się na wielu różnych stronach. Dzięki danym strukturalnym mogą one pojawić się bezpośrednio w wynikach wyszukiwania.

google-faq

Wymienione znaczniki danych strukturalnych działają również w Asystencie Google, gdzie użytkownik może głosowo korzystać z wyszukiwarki.

Warto pamiętać, że choć dane strukturalne pozwalają na bardziej atrakcyjne przedstawienie wyników wyszukiwania w Google, to nie zawsze przekładają się one na większą liczbę wejść na stronę. Wynika to z faktu, iż użytkownik od razu widzi odpowiedź na swoje pytanie i nie ma już potrzeby odwiedzać witryny. Przed wprowadzeniem danych strukturalnych należy przetestować ich działanie i sprawdzić, czy zachodzi zależność pomiędzy ich wdrożeniem a zmniejszonym ruchem na stronie.

 

Rating: 7.8. From 4 votes.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

redakcja emarketing

redakcja emarketing

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *