Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 7.8. From 4 votes.
Please wait...

Niedawna konferencja Google I/O 2019 przyniosła szereg nowości w kategorii usług czy sprzętu oferowanego przez giganta internetowego. Z punktu widzenia właścicieli stron internetowych, warto skupić się na nowych rodzajach danych strukturalnych, dzięki którym treści z witryny mogą być przedstawione w wynikach wyszukiwania w jeszcze bardziej czytelny (i atrakcyjny) sposób.

 

Czym są dane strukturalne?

Są to specjalne znaczniki umieszczane w kodzie strony www, dzięki którym znajdujące się na niej treści mogą być lepiej przetworzone przez inne programy, w tym wyszukiwarki internetowe czy portale społecznościowe. Dla przykładu dane strukturalne decydują o tym, które elementy strony (nagłówek, tekst czy zdjęcie) będą wyświetlone podczas udostępniania odnośnika np. na Facebooku.

Podobnie działa to w przypadku wyników wyszukiwania – odpowiednio oznaczając poszczególne elementy strony mamy wpływ na to, jak odnośnik do witryny zostanie przedstawiony w Google.

W wytycznych dla deweloperów Google przedstawia szereg danych strukturalnych, z których mogą skorzystać właściciele stron. Dodając dane strukturalne na stronie produktu w sklepie internetowych sprawimy, że użytkownik wyszukując go w Google zobaczy prawidłowe zdjęcie, dostępność w magazynie czy cenę. W przypadku stron lub blogów kulinarnych właściwie oznaczony danymi strukturalnymi przepis zostanie wyświetlony w wyszukiwarce w formie punktów.

 



Poradnik krok po kroku i najczęściej zadawane pytania

Wśród nowych danych strukturalnych znaleźć można dwie opcje, które właściwie wykorzystane mogą sprawić, że dany wynik wyszukiwania będzie zdecydowanie lepiej prezentował się w Google i będzie o wiele częściej klikany.

Dane strukturalne typu How-to (poradnik krok po kroku) pozwalają na oznaczenie na stronie poszczególnych kroków poradnika (np. jak wiązać krawat). Dzięki temu w wyszukiwarce pojawi się nie tylko fragment tekstu, ale również poszczególne kroki wraz ze zdjęciami. Znacznikami można też oznaczyć wymagane w procesie narzędzia lub inne materiały, przez co również wyświetlone one będą w wyniku wyszukiwania.

google-how-to

FAQ – czyli najczęściej zadawane pytania – to jak wskazuje nazwa lista pytań, które najchętniej zadają np. klienci sklepu. Sekcja z pytaniami i odpowiedziami na konkretny temat często pojawia się na wielu różnych stronach. Dzięki danym strukturalnym mogą one pojawić się bezpośrednio w wynikach wyszukiwania.

google-faq

Wymienione znaczniki danych strukturalnych działają również w Asystencie Google, gdzie użytkownik może głosowo korzystać z wyszukiwarki.

Warto pamiętać, że choć dane strukturalne pozwalają na bardziej atrakcyjne przedstawienie wyników wyszukiwania w Google, to nie zawsze przekładają się one na większą liczbę wejść na stronę. Wynika to z faktu, iż użytkownik od razu widzi odpowiedź na swoje pytanie i nie ma już potrzeby odwiedzać witryny. Przed wprowadzeniem danych strukturalnych należy przetestować ich działanie i sprawdzić, czy zachodzi zależność pomiędzy ich wdrożeniem a zmniejszonym ruchem na stronie.

 

Rating: 7.8. From 4 votes.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *