Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...

Facebook od zawsze był darmowy dla każdego użytkownika – zakładanie konta czy korzystanie z pozostałych funkcji serwisu nie wymagało ponoszenia opłat. Oczywiście mowa tutaj o tradycyjnych użytkownikach, bowiem firmy muszą liczyć się z tym, że choć stworzenie fanpage’a lub grupy jest darmowe, to nadal płatne zostaje promowanie.

Być może jednak niedługo hasło witające każdego nowego użytkownika na stronie logowania – „To jest (i zawsze będzie) darmowe!” – wkrótce przestanie być aktualne. Wszystko za sprawą testowej funkcji, która wprowadzić ma płatny dostęp do Grup na Facebooku.

 



Płatna subskrypcja w Grupach

W dużej mierze Grupy an Facebooku stanowią społeczności skupione wokół jednego tematu – zainteresowań, poradników, grup lokalnych czy sprzedażowych. Istnieje jednak wiele Grup, które aspirują do czegoś więcej, a ich administratorzy poświęcają swój wolny czas, aby uczynić te miejsca naprawdę wyjątkowymi.

Facebook twierdzi, że właściciele takich Grup powinni móc mieć możliwość zarabiania na nich – chociażby po to, aby w jeszcze większym stopniu poświęcić się swojej pracy i dostarczać jeszcze lepszych treści.

Płatne Grupy istnieją na Facebook także obecnie, jednak administratorzy muszą korzystać w tym celu np. z zewnętrznych platform obsługujących płatności, a następnie weryfikować, czy dany uczestnik rzeczywiście wniósł opłatę.

Dlatego testowo serwis społecznościowy wprowadził funkcję płatnych subskrypcji w Grupach. Administratorzy wybranych do testu społeczności mogą zaprosić obecnych uczestników do wykupienia płatnego dostępu – od ok. 5 do 30 dolarów miesięcznie – zyskując przy tym dodatkowe treści, niewidoczne dla „darmowych” członków.

subscription-groups-2

Uczestnicy Grup mogą wybrać spośród różnych „planów” (o różnych opłatach miesięcznych), oferujących odmienne treści.

 

Obecnie z tej opcji korzysta ledwie kilka Grup i trudno przewidzieć, czy funkcja ta na dobre zawita na Facebooku. Celem testu jest sprawdzenie, czy administratorzy faktycznie są w stanie dostarczyć na tyle wartościowych treści, aby uczestnicy chcieli za nie co miesiąc płacić.

 

Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

redakcja emarketing

redakcja emarketing

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *