Share on Facebook2Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...

Facebook od zawsze był darmowy dla każdego użytkownika – zakładanie konta czy korzystanie z pozostałych funkcji serwisu nie wymagało ponoszenia opłat. Oczywiście mowa tutaj o tradycyjnych użytkownikach, bowiem firmy muszą liczyć się z tym, że choć stworzenie fanpage’a lub grupy jest darmowe, to nadal płatne zostaje promowanie.

Być może jednak niedługo hasło witające każdego nowego użytkownika na stronie logowania – „To jest (i zawsze będzie) darmowe!” – wkrótce przestanie być aktualne. Wszystko za sprawą testowej funkcji, która wprowadzić ma płatny dostęp do Grup na Facebooku.

 

Płatna subskrypcja w Grupach

W dużej mierze Grupy an Facebooku stanowią społeczności skupione wokół jednego tematu – zainteresowań, poradników, grup lokalnych czy sprzedażowych. Istnieje jednak wiele Grup, które aspirują do czegoś więcej, a ich administratorzy poświęcają swój wolny czas, aby uczynić te miejsca naprawdę wyjątkowymi.

Facebook twierdzi, że właściciele takich Grup powinni móc mieć możliwość zarabiania na nich – chociażby po to, aby w jeszcze większym stopniu poświęcić się swojej pracy i dostarczać jeszcze lepszych treści.

Płatne Grupy istnieją na Facebook także obecnie, jednak administratorzy muszą korzystać w tym celu np. z zewnętrznych platform obsługujących płatności, a następnie weryfikować, czy dany uczestnik rzeczywiście wniósł opłatę.

Dlatego testowo serwis społecznościowy wprowadził funkcję płatnych subskrypcji w Grupach. Administratorzy wybranych do testu społeczności mogą zaprosić obecnych uczestników do wykupienia płatnego dostępu – od ok. 5 do 30 dolarów miesięcznie – zyskując przy tym dodatkowe treści, niewidoczne dla „darmowych” członków.

subscription-groups-2

Uczestnicy Grup mogą wybrać spośród różnych „planów” (o różnych opłatach miesięcznych), oferujących odmienne treści.

 

Obecnie z tej opcji korzysta ledwie kilka Grup i trudno przewidzieć, czy funkcja ta na dobre zawita na Facebooku. Celem testu jest sprawdzenie, czy administratorzy faktycznie są w stanie dostarczyć na tyle wartościowych treści, aby uczestnicy chcieli za nie co miesiąc płacić.

 

Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...
Share on Facebook2Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *