Share on Facebook8Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 8.5. From 2 votes.
Please wait...

Jeśli planujemy udostępnić ofertę firmy lub sklepu internetowego także w innych krajach, ważne jest dostosowanie komunikatów reklamowych do konkretnego języka odbiorców. Konieczne jest nie tylko przetłumaczenie stron internetowych, ale także stworzenie nowych reklam w wyszukiwarce lub w mediach społecznościowych. Nowa funkcja portalu Facebook pozwala na szybsze tworzenie reklam w wielu różnych językach. Jak to działa?

 

Docieranie z reklamą na Facebooku do odbiorców w innych krajach

Dotychczas, jeśli reklamodawca planował stworzyć komunikat reklamowy do odbiorców posługujących się innym niż polski językiem, konieczne było ręczne stworzenie różnych wariantów takiej reklamy. Wymagało to sporo pracy – za każdym razem wymagane było ponowne dodawanie grafik, tekstu oraz konkretnej grupy odbiorczej. Zmieni się to wraz z wprowadzeniem funkcji zwanej „Dynamic Language Optimization”.

Obecnie dodatkowe języki w komunikacie reklamowym mogą być dodane wyłącznie do postów sponsorowanych umieszczonych w kanale aktualności Facebooka oraz Instagrama, w prawej kolumnie oraz w audience network. W przypadku wyboru innego umiejscowienia opcja dodania języków nie będzie dostępna:

reklama w wielu językach na Facebooku

 

Aby skorzystać z możliwości tworzenia sponsorowanego wpisu w wielu językach, musi on być nastawiony na jeden z poniższych celów:

  • ruch;
  • instalacja aplikacji;
  • konwersja.

Kiedy warunki te zostaną spełnione, funkcja stanie się dostępna.

W osobnym oknie należy wybrać domyślny język reklamy. Cytując artykuł na stronie pomocy Facebook jest to:

[Język] którym według Ciebie będzie posługiwała się większość odbiorców w grupie docelowej. Reklama w języku domyślnym będzie wyświetlana osobom, które mogą się nią zainteresować, ale nie posługują się żadnym z pozostałych języków wybranych przez Ciebie.

reklama-w-wielu-jezykach-facebook

 

Następnie należy wybrać języki dodatkowe – maksymalnie 5:

dodawanie-jezykow-reklamy-facebook

 

Kolejnym krokiem jest stworzenie treści reklamy dla każdego z wybranych języków – można się pomiędzy nimi przełączać wybierając je z listy po lewej stronie:

dodawanie-jezykow-reklamy

 

Po zatwierdzeniu reklamy będzie ona wyświetlać się automatycznie w takim języku, jaki został ustawiony przez odbiorcę na Facebooku.

To, o czym należy pamiętać to fakt, że o ile treść reklamy będzie pokazywana w innym języku, tak wybrane przez nas grafiki pozostaną nieprzetłumaczone. Warto zwrócić na to uwagę i umieścić w reklamie neutralny obraz, najlepiej pozbawiony tekstu.

 

Czy warto skorzystać z funkcji tworzenia reklam na Facebooku w wielu językach?

Opcja ta wydaje się interesująca szczególnie w przypadku kiedy planujemy rozszerzyć swoją działalność na pozostałe, międzynarodowe rynki. Reklamodawcy mogą też korzystać z tej funkcji w sytuacji, kiedy kierują post sponsorowany do odbiorców w krajach, gdzie mieszkańcy posługują się kilkoma językami – np. Chiny, Wielka Brytania czy Stany Zjednoczone.

Jednak czy warto z niej korzystać? Pojawia się kilka minusów:

  • tworzenie reklam na Facebooku w wielu wariantach wymaga posiadania umiejętności władania danym językiem lub konieczności zlecenia tego zadania zewnętrznej firmie;
  • to samo tyczy się odpowiadania na wszelkie pojawiające się w danym języku komentarze do wpisów sponsorowanych.
  • reklamy w wielu językach muszą promować link, co powoduje, że konieczne jest przetłumaczenie także strony docelowej.

 

Tworzenie reklam na Facebooku w wielu językach dostępne jest obecnie w wersji testowej i nie wszyscy użytkownicy mają do tej funkcji dostęp.

 

Rating: 8.5. From 2 votes.
Please wait...
Share on Facebook8Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Maja Podonowska-Zadłużna

Maja Podonowska-Zadłużna

Specjalistka z zakresu Social Media oraz Kampanii Adwords. Od roku związana z agencją WebDoctor – jako Specjalista ds. Kampanii Reklamowych. Odpowiada za kluczowych klientów agencji, prowadząc konta we wszystkich mediach społecznościowych, w tym fanpage na Facebooku. Prywatnie podróżniczka, zwiedziła już 4 kontynenty i właśnie planuje wyprawę do Ameryki Południowej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *