Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 8.5. From 2 votes.
Please wait...

Jeśli planujemy udostępnić ofertę firmy lub sklepu internetowego także w innych krajach, ważne jest dostosowanie komunikatów reklamowych do konkretnego języka odbiorców. Konieczne jest nie tylko przetłumaczenie stron internetowych, ale także stworzenie nowych reklam w wyszukiwarce lub w mediach społecznościowych. Nowa funkcja portalu Facebook pozwala na szybsze tworzenie reklam w wielu różnych językach. Jak to działa?

 

Docieranie z reklamą na Facebooku do odbiorców w innych krajach

Dotychczas, jeśli reklamodawca planował stworzyć komunikat reklamowy do odbiorców posługujących się innym niż polski językiem, konieczne było ręczne stworzenie różnych wariantów takiej reklamy. Wymagało to sporo pracy – za każdym razem wymagane było ponowne dodawanie grafik, tekstu oraz konkretnej grupy odbiorczej. Zmieni się to wraz z wprowadzeniem funkcji zwanej „Dynamic Language Optimization”.

Obecnie dodatkowe języki w komunikacie reklamowym mogą być dodane wyłącznie do postów sponsorowanych umieszczonych w kanale aktualności Facebooka oraz Instagrama, w prawej kolumnie oraz w audience network. W przypadku wyboru innego umiejscowienia opcja dodania języków nie będzie dostępna:

reklama w wielu językach na Facebooku

 

Aby skorzystać z możliwości tworzenia sponsorowanego wpisu w wielu językach, musi on być nastawiony na jeden z poniższych celów:

  • ruch;
  • instalacja aplikacji;
  • konwersja.

Kiedy warunki te zostaną spełnione, funkcja stanie się dostępna.

W osobnym oknie należy wybrać domyślny język reklamy. Cytując artykuł na stronie pomocy Facebook jest to:

[Język] którym według Ciebie będzie posługiwała się większość odbiorców w grupie docelowej. Reklama w języku domyślnym będzie wyświetlana osobom, które mogą się nią zainteresować, ale nie posługują się żadnym z pozostałych języków wybranych przez Ciebie.

reklama-w-wielu-jezykach-facebook

 

Następnie należy wybrać języki dodatkowe – maksymalnie 5:

dodawanie-jezykow-reklamy-facebook

 

Kolejnym krokiem jest stworzenie treści reklamy dla każdego z wybranych języków – można się pomiędzy nimi przełączać wybierając je z listy po lewej stronie:

dodawanie-jezykow-reklamy

 

Po zatwierdzeniu reklamy będzie ona wyświetlać się automatycznie w takim języku, jaki został ustawiony przez odbiorcę na Facebooku.

To, o czym należy pamiętać to fakt, że o ile treść reklamy będzie pokazywana w innym języku, tak wybrane przez nas grafiki pozostaną nieprzetłumaczone. Warto zwrócić na to uwagę i umieścić w reklamie neutralny obraz, najlepiej pozbawiony tekstu.

 



Czy warto skorzystać z funkcji tworzenia reklam na Facebooku w wielu językach?

Opcja ta wydaje się interesująca szczególnie w przypadku kiedy planujemy rozszerzyć swoją działalność na pozostałe, międzynarodowe rynki. Reklamodawcy mogą też korzystać z tej funkcji w sytuacji, kiedy kierują post sponsorowany do odbiorców w krajach, gdzie mieszkańcy posługują się kilkoma językami – np. Chiny, Wielka Brytania czy Stany Zjednoczone.

Jednak czy warto z niej korzystać? Pojawia się kilka minusów:

  • tworzenie reklam na Facebooku w wielu wariantach wymaga posiadania umiejętności władania danym językiem lub konieczności zlecenia tego zadania zewnętrznej firmie;
  • to samo tyczy się odpowiadania na wszelkie pojawiające się w danym języku komentarze do wpisów sponsorowanych.
  • reklamy w wielu językach muszą promować link, co powoduje, że konieczne jest przetłumaczenie także strony docelowej.

 

Tworzenie reklam na Facebooku w wielu językach dostępne jest obecnie w wersji testowej i nie wszyscy użytkownicy mają do tej funkcji dostęp.

 

Rating: 8.5. From 2 votes.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

redakcja emarketing

redakcja emarketing

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *