Funkcja udostępniania relacji na dobre zadomowiła się w najpopularniejszych kanałach społecznościowych, takich jak Snapchat czy Instagram. Podobna usługa – Facebook Stories – jest dostępna dla użytkowników tego portalu społecznościowego od kilku miesięcy. Wkrótce będą mogły z niej korzystać również fanpage.

 

Czym są Relacje w mediach społecznościowych?

Mianem „Relacji” (zwanych też z języka angielskiego „Stories”) określa się filmy udostępniane w różnych mediach społecznościowych. To co jednak różni je od tradycyjnych treści wideo to fakt, że są one widoczne jedynie przez określony czas – zazwyczaj 24 godziny.

Z funkcji tej po raz pierwszy skorzystać mogli użytkownicy Snapchata, gdzie szybko zdobyła ona popularność. W dalszej kolejności Stories zaczęły pojawiać się także w aplikacjach Instagram oraz Facebook i Messenger. O ile w przypadku serwisu do dzielenia się zdjęciami jest ona chętnie wykorzystywana przez użytkowników (Instagram Stories dziennie używa jej niemal 250 milionów osób – dla porównania wynik Snapchata to 166 milionów osób), to w przypadku Facebooka popularność usługi Stories pozostawia wiele do życzenia.

Portal nie opublikował dokładnych danych – co już może dawać wiele do myślenia – jednak o popularności świadczyć mogą zdjęcia publikowane na innych portalach branżowych:

facebook stories
Szare zdjęcia profilowe oznaczają, że dany znajomy nie opublikował żadnej Relacji… To częsty widok w aplikacji Facebooka. Źródło

 

Ratowanie Facebook Stories

Portal społecznościowy, pomimo chłodnego przyjęcia przez użytkowników funkcji Relacji, próbuje wciąż ją usprawniać. Jednym z pomysłów była możliwość jednoczesnego publikowania Stories zarówno na Instagramie jak i na Facebooku.

Kolejnym jest natomiast umożliwienie tworzenia relacji również fanpage’om. Portal społecznościowy zapowiedział, że nowość ta dostępna będzie w ciągu najbliższych miesięcy.

Czy krok ten sprawi, że Stories na Facebooku staną się coraz bardziej popularne? Pomóc może fakt, że firmy zaczną publikować swoje Relacje (co już dzieje się na Instagramie), przez co zachęci także pozostałych użytkowników do używania tej funkcji. Z drugiej strony istnieje obawa, że fanpage nie zdecydują się aż tak aktywnie korzystać z Facebook Stories, wiedząc jak niskie jest nią zainteresowanie.

Więcej o reklamie w Internecie i o tym, jak można promować swój biznes przy pomocy Facebooka dowiesz się z materiałów dostępnych w Akademii eCommerce. Dzięki poniższemu szkoleniu przekonasz się, jak założyć oraz skonfigurować fanpage firmy lub sklepu internetowego – polecamy!

jak założyć fanpage na Facebooku poradnik

 

Jedna odpowiedź

  1. Niestety, gdy korzysta się z managera stron dodawanie relacji dla fanpage-a nie jest możliwe 🙁

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *