Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 6.5. From 4 votes.
Please wait...

Ile osób posiada konta w mediach społecznościowych? Prym wiedzie Facebook, na którym zarejestrowanych jest ponad miliard użytkowników, z czego więcej niż 15 milionów to Polacy. Facebook jest portalem nastawionym na rozrywkę, poznawanie nowych ludzi i swobodne komunikowanie się. Z drugiej strony istnieje serwis LinkedIn – mniej popularny od giganta społecznościowego. Dlaczego, w szczególności jeśli prowadzimy biznes, warto posiadać konto na LinkedIn?

 

Zwiększenie swojej wiarygodności

Ogromną mocą portalu LinkedIn jest możliwość łatwego nawiązywania kontaktów biznesowych. Dzięki temu nie tylko zwiększa się możliwość rozwoju własnego przedsiębiorstwa lub pozyskania wartościowych influencerów. Obecność w naszych kontaktach decyzyjnych osób z danej branży zwiększa też naszą autentyczność i sprawia, że w oczach innych stajemy się ekspertem i wiarygodnym partnerem biznesowym.

 

Większa widoczność w Google

Każda osoba prowadząca biznes chce, aby kontakt z nią był jak najłatwiejszy. Nie ma lepszego sposobu na zwiększenie swojej widoczności w sieci, jak właśnie założenie konta na LinkedIn.

Można to sprawdzić w bardzo prosty sposób – wystarczy wpisać imię oraz nazwisko osoby, z którą chcemy rozpocząć relację na poziomie biznesowym, do wyszukiwarki Google. Z dużym prawdopodobieństwem pierwszym wynikiem, jaki zobaczymy, będzie właśnie odnośnik do profilu na LinkedIn.

Jest to o wiele szybszy sposób na nawiązanie relacji, niż przeszukiwanie strony internetowej i zakładek „kontakt”, które i tak zawierają zazwyczaj ogólne adresy e-mail do biura, zamiast do osób zajmujących w firmie konkretne, decyzyjne stanowiska.

 

Przekazywanie dokładnych informacji o swojej firmie

LinkedIn udostępnia narzędzia, dzięki którym możliwe jest precyzyjne przedstawienie informacji o swoim biznesie. Dzięki temu, że mamy pełną kontrolę nad swoim profilem firmowym, możemy pokazać swoje przedsiębiorstwo z jak najlepszej strony i zachęcić potencjalnych kontrahentów do współpracy.

 

Sposób na szybki kontakt

Tradycyjne wizytówki od lat kojarzą się z osobami, które prowadzą własny biznes. Służą one do przekazywania podstawowych danych, które umożliwiają późniejszy kontakt – imię i nazwisko, nazwę firmy w której dana osoba pracuje, stanowisko oraz adres e-mail i numer telefonu.

Zdarzyć się jednak może, że ktoś zapomni wziąć ze sobą wizytówki, osoba która ją otrzymała nie będzie mogła jej odszukać. Nawiązując kontakt przez LinkedIn problemy te znikają bezpowrotnie. W każdej chwili można odezwać się do osób, które znajdują się w naszej sieci i utrzymywać ten kontakt przez cały czas, co pozytywnie wpływa na relacje biznesowe.

 

Możliwość zdobywania nowych klientów

Posiadanie konta na LinkedIn i stałe powiększanie listy kontaktów to doskonały sposób nie tylko na zwiększanie swojej wiarygodności, ale także metoda na pozyskiwanie nowych klientów. Wystarczy jedynie odpowiednio wypromować swoją firmę, przedstawić ją w atrakcyjny sposób, co z pewnością zachęci nowych partnerów biznesowych do współpracy z naszą firmę.

Mając w swojej sieci wartościowe kontakty możemy też liczyć na to, że klienci sami będą się do nas odzywali, zatem warto nie tylko posiadać konto na LinkedIn, ale także aktywnie je prowadzić.

 

Rating: 6.5. From 4 votes.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *