Share on Facebook1Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...

Kilka miesięcy temu Facebook udostępnił użytkownikom platformę do tworzenia oraz testowania reklam – Creative Hub (Centrum Reklamy). Narzędzie to pozwala zapoznać się z różnymi formami promocji na Facebooku, przetestować ich funkcje i sprawdzić, jak reklamy będą prezentować się użytkownikom – zarówno na komputerze, jak i na smartfonie. Gigant społecznościowy poinformował właśnie, że planuje dodać do platformy Creative Hub dwie nowe, interesujące funkcje.

 

Creative Hub – „piaskownica” dla marketingowców

Centrum Reklamy (z ang. Creative Hub) to miejsce, w którym osoby zajmujące się promocją w firmach mogą bezpiecznie testować wszystkie dostępne formaty reklam na Facebooku. Bezpiecznie, ponieważ widoczne są one wyłącznie dla ich twórców oraz można przetestować działanie reklam w rzeczywistości, bezpłatnie, bez konieczności publikowania ich na Facebooku.

Facebook poinformował właśnie, że do Centrum Reklamy dodane zostaną dwie nowe funkcje – testowania kreacji zawierających wideo na prawdziwych użytkownikach oraz udostępniania szablonów reklam wraz z zawartością.

 

Testowanie reklam

W fazie testów jest obecnie narzędzie, pozwalające na testowanie stworzonych w Creative Hub reklam pośród rzeczywistych odbiorców i pozyskiwanie od nich opinii. Facebook nie wyjaśnił dokładnie, w jaki sposób będą pozyskiwane te dane, jednak informacje w komunikacie prasowym sugerują, że na początku twórcy reklam będą mogli w ten sposób przetestować formaty z treściami wideo.

Uzyskane opinie pozwolą następnie na naniesienie odpowiednich zmian i opublikowanie gotowej reklamy.

facebook-creative-hub-min

Źródło: Facebook

 

Funkcja wydaje się bardzo interesująca i z pewnością będzie bardzo przydatna dla marketingowców, ponieważ pozwoli ona na uzyskanie rzeczywistych opinii z rynku, bez ponoszenia kosztów publikacji reklamy.

 

Eksport reklamy stworzonej w Creative Hub

Drugą nowością jest możliwość eksportowania całego szablonu reklamy z poziomu Creative Hub, wraz z całą jej zawartością i wysłanie do osób zamieszczających je na portalu społecznościowym.

Powoduje to o wiele szybszą i efektywniejszą współpracę. Wcześniej konieczne było wysyłanie poszczególnych elementów reklamy (tekstów, zdjęć czy filmów) np. w wiadomości e-mail. Powstawało wtedy jednak ryzyko, że na nowo stworzona przez odbiorcę z tych elementów reklama może zawierać błędy. Obecnie – eksportując cały szablon reklamy z poziomu Creative Hub – ryzyko to znika niemal całkowicie.

Oto jak funkcja eksportu szablonu reklamy prezentuje się w rzeczywistości:

eksport-reklamy-fb1-min

eksport-reklamy-fb-import-min

Źródło: Facebook

 

Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...
Share on Facebook1Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *