Kilka miesięcy temu Facebook udostępnił użytkownikom platformę do tworzenia oraz testowania reklam – Creative Hub (Centrum Reklamy). Narzędzie to pozwala zapoznać się z różnymi formami promocji na Facebooku, przetestować ich funkcje i sprawdzić, jak reklamy będą prezentować się użytkownikom – zarówno na komputerze, jak i na smartfonie. Gigant społecznościowy poinformował właśnie, że planuje dodać do platformy Creative Hub dwie nowe, interesujące funkcje.

 

Creative Hub – „piaskownica” dla marketingowców

Centrum Reklamy (z ang. Creative Hub) to miejsce, w którym osoby zajmujące się promocją w firmach mogą bezpiecznie testować wszystkie dostępne formaty reklam na Facebooku. Bezpiecznie, ponieważ widoczne są one wyłącznie dla ich twórców oraz można przetestować działanie reklam w rzeczywistości, bezpłatnie, bez konieczności publikowania ich na Facebooku.

Facebook poinformował właśnie, że do Centrum Reklamy dodane zostaną dwie nowe funkcje – testowania kreacji zawierających wideo na prawdziwych użytkownikach oraz udostępniania szablonów reklam wraz z zawartością.

 

Testowanie reklam

W fazie testów jest obecnie narzędzie, pozwalające na testowanie stworzonych w Creative Hub reklam pośród rzeczywistych odbiorców i pozyskiwanie od nich opinii. Facebook nie wyjaśnił dokładnie, w jaki sposób będą pozyskiwane te dane, jednak informacje w komunikacie prasowym sugerują, że na początku twórcy reklam będą mogli w ten sposób przetestować formaty z treściami wideo.

Uzyskane opinie pozwolą następnie na naniesienie odpowiednich zmian i opublikowanie gotowej reklamy.

facebook-creative-hub-min

Źródło: Facebook

 

Funkcja wydaje się bardzo interesująca i z pewnością będzie bardzo przydatna dla marketingowców, ponieważ pozwoli ona na uzyskanie rzeczywistych opinii z rynku, bez ponoszenia kosztów publikacji reklamy.

 

Eksport reklamy stworzonej w Creative Hub

Drugą nowością jest możliwość eksportowania całego szablonu reklamy z poziomu Creative Hub, wraz z całą jej zawartością i wysłanie do osób zamieszczających je na portalu społecznościowym.

Powoduje to o wiele szybszą i efektywniejszą współpracę. Wcześniej konieczne było wysyłanie poszczególnych elementów reklamy (tekstów, zdjęć czy filmów) np. w wiadomości e-mail. Powstawało wtedy jednak ryzyko, że na nowo stworzona przez odbiorcę z tych elementów reklama może zawierać błędy. Obecnie – eksportując cały szablon reklamy z poziomu Creative Hub – ryzyko to znika niemal całkowicie.

Oto jak funkcja eksportu szablonu reklamy prezentuje się w rzeczywistości:

eksport-reklamy-fb1-min

eksport-reklamy-fb-import-min

Źródło: Facebook

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *