Stajesz na głowie w wirtualnej przestrzeni, aby przestawić produkt lub usługę możliwie jak najlepiej? Tworzysz posty, udostępniasz zdjęcia, ale… Nie otrzymujesz reakcji ze strony użytkowników? Zmień to! Dowiedz się, jak budować angażujący content na Facebooku, który zachęci Twoich odbiorców i potencjalnych Klientów do podjęcia akcji. Poniżej przedstawiamy 3 wskazówki, jak zacząć ten proces.

1. Zasięg nic nie znaczy, jeśli nikt nie patrzy

Czy wiesz, co jest kluczem do e-sukcesu? Obraz, bo wyraża więcej niż tysiąc słów. Komunikacja wizualna to jeden z najważniejszych typów interakcji, które odbywają się w Internecie. W celu przyciągnięcia uwagi użytkownika, postaw na dobrej jakości grafiki, banery i elementy wizualne. Stanowią one przecież także wizytówkę Twojej firmy. Dobrym przykładem są treści tworzone w ramach angażujących cykli, które są prowadzone na Facebookowych profilach agencji e-marketingowych, takich jak WebDoctor. Inspiruj się, śledź trendy w grafice, kolorach i stylach, analizuj materiały kreatywne pod kątem ich atrakcyjności, świeżości i oryginalności. Wiesz, że w tym roku najbardziej popularnymi kolorami wg. Pantone są jasna szarość 17-5104 Ultimate Gray i żółty 13-0647 Illuminating?

2. Hipnotyzująca i magnetyczna narracja

Janusz Leon Wiśniewski w książce ‘Samotność w sieci’ pisał, że słowami można zastąpić dotyk, a zapach można opisać tak, że nabierze smaku i kolorów.

Przekładając to na e-język i tworzenie komunikatów do sieci – maluj słowem, baw się narracją i sięgaj po perswazyjne środki językowe. Bogactwo zasobów polszczyzny sprawia, że masz do dyspozycji niemal nieograniczoną ilością zwrotów i słów, które pomogą Ci w tworzeniu skutecznej, ciekawej i angażującej narracji. Kilka z nich to:

To tylko kilka perełek struktur językowych, które pomogą Ci ułożyć perswazyjne treści. Użytkownikom ciężko będzie oprzeć się komunikatom, jeśli skorzystasz z hipnotyzujących słów, które przyciągną ich uwagę i zadziałają w sposób perswazyjny.

Pisząc posty na Facebooku pamiętaj o tym, aby dobrze sformułować cel.

Wszystko co piszesz i tworzysz, musi mieć cel. Określ, co chcesz osiągnąć treścią i co tak naprawdę oznacza w Twoim przypadku zaangażowanie użytkownika. Czy jest to wypełnienie formularza, zachęcenie do wzięcia udziału w szkoleniu, a może polubienie strony? Wspomnij o celu w swojej historii i wróć do niego na samym końcu. Użytkownicy muszą wiedzieć dlaczego i po co kierujesz do nich komunikat na Facebooku. Jeśli ominiesz lub ukryjesz cel, który przyświeca Twojej treści, użytkownicy odwiedzający Twój profil, a więc potencjalni Klienci, mogą poczuć się zdezorientowani, zagubieni lub co gorsza, oszukani.

3. Pytaj i nie błądź

Nie błądź… Zyskuj! Oprócz monitorowania i kontrolowania statystyk i zachowania użytkowników w celu optymalizacji działań content marketingowych, skup się na zadawaniu pytań. Docieraj do użytkowników prosząc o opinie, reakcje, twórz ankiety i zbieraj feedback. Możesz to zrobić publikując posty zachęcające do reakcji, jak na przykład ten poniżej:

facebook-angazujacy-content

Dzięki tego rodzaju treściom i obrazom nie tylko poznasz preferencje potencjalnych Klientów, wejdziesz w interakcję z odbiorcami, szybko uzyskasz feedback i zaangażujesz odbiorców, a także usprawnisz i polepszysz procesy sprzedażowe.

Podsumowując: Be open-minded and creative!

To tylko kilka z możliwości na budowanie angażującego contentu. Jeśli chcesz otrzymać więcej informacji i dowiedzieć się, jak stworzyć perswazyjne i angażujące treści marketingowe, dopasowane do potrzeb Twojego biznesu, skorzystaj z pomocy specjalistów z agencji e-marketingowych. Sprawdź stronę, na przykład, WebDoctor.pl, na której znajdziesz wiele korzyści, wskazówek i przykładowe formaty na angażujące reklamy, posty i komunikaty na Facebooku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *