Share on Facebook11Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn18Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 9.8. From 4 votes.
Please wait...

Facebook nieustannie rozwija swoje usługi, tym razem skupiając się na reklamodawcach. Nowo wprowadzony format reklam – nazwanych „Kolekcje” – umożliwia promowanie produktów na Facebooku za pomocą zdjęć oraz filmów, a wszystko to w jednym poście. Nowo wprowadzony rodzaj reklamy na Facebooku to odpowiedź na coraz większy udział mobile w ruchu internetowym i reakcja na to, w jaki sposób obecnie dokonujemy zakupów.

Kolekcje – nowa reklama na Facebooku

Głównym elementem Kolekcji jest wideo, pod którym umieszczone są wybrane przez firmę lub samego Facebooka produkty. Kliknięcie w dowolny przedmiot przenosi użytkownika do katalogu składającego się z maksymalnie 50 produktów. Katalog przypomina minimalistyczną stronę sklepu, a kliknięcie w wybraną rzecz pokazuje jej zdjęcie wraz z dodatkowym opisem na pełnym ekranie.

facebook-reklama-kolekcje

Kolekcje na Facebooku na przykładzie reklamy firmy Adidas.

 

Najważniejszym elementem w Kolekcji jest wideo, ponieważ z przeprowadzonych badań wynika, że 75% użytkowników decyduje się na zakup po obejrzeniu filmu na portalach społecznościowych. Mając to na uwadze warto wiedzieć, jakich błędów nie popełniać podczas prowadzenia strategii video marketingu. W dodatku bardzo często użytkownicy mobilni rezygnują z zakupów, ponieważ strona nie wyświetla się w całości na ekranie telefonu lub nie jest w pełni funkcjonalna. Szybkie i responsywne Kolekcje są zatem odpowiedzią na potrzeby i problemy użytkowników.

Facebook w nowym typie reklamy nie umożliwia jeszcze kupowania bezpośrednio w aplikacji, choć w przyszłości można się tego spodziewać.

 

Dodatkowy sposób na mierzenie efektywności reklamy na Facebooku

Wraz z wprowadzeniem Kolekcji, Facebook poinformował również, że zacznie dostarczać reklamodawcom więcej szczegółowych danych dotyczących efektywności reklam. Dotychczas Facebook podawał zsumowaną ilość kliknięć w reklamę – bez względu na to, czy kierowała ona do osobnego posta na portalu, czy też na stronę lub aplikację reklamodawcy. Facebook planuje rozdzielenie tych danych, dzięki czemu firmy będą mogły sprawdzić, ile kliknięć w reklamę przeniosło użytkowników na przykład na stronę typu landing page. To sprawi, że mierzenie efektywności reklam na Facebooku będzie o wiele dokładniejsze.

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat tego, czym jest landing page oraz dlaczego strona taka pozwala na lepsze mierzenie efektywności prowadzonych kampanii reklamowych, zapraszamy do obejrzenia odcinka eMarketing TV:

Rating: 9.8. From 4 votes.
Please wait...
Share on Facebook11Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn18Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *