Firma Google bardzo często modyfikuje swoje usługi, wprowadzając nowe rozwiązania albo zmiany, które ułatwiają korzystanie z nich. Niedawno właściciel najpopularniejszej wyszukiwarki testował nowy wygląd recenzji hoteli, które wyświetlane są osobom szukającym informacji na temat tych miejsc w mobilnej wyszukiwarce. Teraz zmiany te powinny już być widoczne dla wszystkich. Jak prezentuje się nowy format recenzji hoteli w wyszukiwarce Google?
Nowy wygląd opinii o hotelach w Google
Dzięki nowemu formatowi wyświetlania recenzji o hotelach, użytkownicy wyszukiwarki Google na telefonach mogą o wiele szybciej podjąć decyzję o tym, które miejsce pobytu wybrać. Nowy wygląd opinii jest bardziej atrakcyjny wizualnie i pokazuje o wiele więcej informacji.
Jakie są najważniejsze elementy nowego wyglądu informacji na temat hoteli w Google?
Recenzje hoteli ze stron zewnętrznych oraz oceny cząstkowe
Opinie na temat hoteli pochodzące z innych stron są wyświetlane w formie karuzeli. Na poniższym przykładzie widać recenzję danego hotelu ze strony booking.com:
Na ekranie tym widoczne są także oceny cząstkowe – nadane przez użytkowników pokojom, lokalizacji oraz obsłudze – z których wyliczana jest średnia widoczna powyżej.
Opinie według rodzaju gości
Kliknięcie w element zawierający oceny cząstkowe przenosi użytkownika na kolejny ekran, który przedstawia szczegółowe opinie na temat hotelu, jednak tym razem z podziałem na rodzaj gości, którzy w nim przebywali. Informacje te są przedstawione w graficznej, przyjemnej dla oka formie.
W tym miejscu można także wybrać źródło przedstawianych recenzji – domyślnie wyświetlane są te otrzymane od użytkowników wyszukiwarki Google – oraz posortować je według najbardziej pomocnych, najnowszych albo takich, które posiadają najniższą lub najwyższą ocenę.
Szczegółowe oceny wystawione hotelowi przez różnego rodzaju gości
Jeśli użytkownik chce poznać np. opinie par, które zatrzymały się w danym hotelu, może to zrobić klikając odpowiednią grafikę. Tym sposobem wyświetlą się bardziej szczegółowe informacje z ocenami w kategorii pokoje, lokalizacja oraz obsługa i udogodnienia.
Niektóre z tych segmentów można rozwinąć jeszcze bardziej, aby zobaczyć krótkie podsumowanie wszystkich recenzji hotelu wystawionych przez użytkowników:
Więcej informacji o pozostałych zmianach i nowościach testowanych bądź wdrożonych przez Google w swoich usługach można przeczytać w tym miejscu.