Share on Facebook7Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 8.0. From 3 votes.
Please wait...

Google AdWords posiada szereg możliwości, dzięki którym można tworzyć reklamy w formie linków sponsorowanych oraz precyzyjnie adresować je do wybranej grupy odbiorczej. Narzędzie to z pozoru może wydawać się skomplikowane, ponieważ posiada bardzo wiele funkcji, jednak warto dowiedzieć się, jak używać Google AdWords oraz poznać teoretyczne podstawy jego obsługi. Dzięki temu przygotowanie do tworzenia nowych kampanii reklamowych będzie o wiele łatwiejsze.

Ustalenie celu kampanii

Zanim dowiemy się jak używać Google Adwords, pierwszą rzeczą, którą powinna wykonać osoba chcąca się promować markę, produkt lub usługę w sieci, jest sprecyzowanie, jakie efekty ma przynieść kampania reklamowa. Cele reklam w Google AdWords są różne, mogą one np.:

  • promować sklep internetowy;
  • budować wizerunek marki lub zwiększać jej świadomość wśród konsumentów;
  • generować leady sprzedażowe.

Cel reklamy wpływa na konfigurację konta Google AdWords i to, z jakich funkcji tego narzędzia należy skorzystać, aby kampania była jak najbardziej efektywna.

 

Określenie grupy odbiorców

To kolejny ważny krok, który musi zostać wykonany, aby budżet przeznaczony na działania reklamowe nie został błyskawicznie „wypalony”. Jeśli dokładna grupa docelowa reklam nie zostanie określona, linki sponsorowane będą wyświetlać się nawet osobom niezainteresowanym promowanym produktem lub usługą (co zmniejszy efektywność kampanii), a większa grupa odbiorców to także większa szansa na to, że reklama będzie częściej klikana i przestanie wyświetlać.

Przy określaniu grupy docelowej kampanii w Google AdWords warto wziąć pod uwagę nie tylko dane takie jak płeć, wiek czy miejsce zamieszkania. Równie ważne jest także ustalenie zainteresowań odbiorców, tego kiedy najchętniej korzystają z wyszukiwarki i jakich urządzeń używają.

 

Wyszukiwanie odpowiednich słów kluczowych

Ważną funkcją narzędzia Google AdWords jest tak zwany planer słów kluczowych. Pozwala on wyszukiwać frazy, które powiązane są z reklamowanym produktem, usługą lub firmą. Dzięki temu użytkownicy, którzy wpiszą takie słowa w wyszukiwarce Google, będą mogli zobaczyć reklamy danej firmy.

Planer słów kluczowych pozwala na porównanie ceny, konkurencji oraz liczby wyszukiwań danych fraz. W przypadku ceny konkretnego słowa kluczowego warto pamiętać, że ta podana w narzędziu Google AdWords jest jedynie sugerowana i zmienia się dynamicznie. Więcej o cenie kampanii AdWords i o tym co wpływa na jej ostateczny koszt można przeczytać w artykule naszego eksperta w tym miejscu.

 

Ustalenie budżety kampanii AdWords

Po wybraniu celu, grupy docelowej oraz słów kluczowych reklam AdWords, pora na ustalenie budżetu, czyli całkowitej kwoty, jaką jesteśmy w stanie wydać za wszystkie kliknięcia w linki sponsorowane.

Znaczą część funduszy powinno się przeznaczyć na te słowa, które mają największą szansę na przyciągnięcie nowych klientów i konwersję, ale warto także przyznać część budżetu na budowanie wizerunku oraz ewentualne testy.

 

Tworzenie treści reklamy

Linki sponsorowane, które wyświetlane będą użytkownikom wyszukiwarki Google, powinny przyciągać wzrok. Dlatego bardzo istotne jest stworzenie odpowiedniej treści – tytułu, opisu, które zawierają wybrane wcześniej słowa kluczowe, a także zawarcie odpowiedniego CTA („call to action”), czyli wezwania do działania.

Reklamy w formie linków sponsorowanych mogą być także uzupełnione o rozszerzenia, które jeszcze bardziej zwiększają efektywność kampanii. Wśród rozszerzeń dostępne są między innymi:

  • odnośniki do najpopularniejszych podstron witryny sklepu lub firmy;
  • informacje o czasie dojazdu do lokalizacji;
  • przycisk dzwonienia, który dostępny jest w momencie, gdy reklama wyświetla się na telefonach.

 

Kierowanie potencjalnych klientów na stronę docelową

Link sponsorowany, który utworzony zostaje przy pomocy Google AdWords nie powinien kierować osób, które go klikną na stronę główną. Najlepszym rozwiązaniem jest stworzenie tak zwanego landing page’a, czyli inaczej strony docelowej, na której powinien znaleźć się potencjalny klient, klikający w reklamę wyświetloną w wyszukiwarce.

Dobrze zaprojektowana strona docelowa powinna prawidłowo działać na urządzeniach mobilnych oraz zawierać:

  • formularz, który nie wymaga wielu pól do uzupełnienia;
  • treści, które skupiają się na korzyściach, a nie cechach produktu, usługi;
  • skuteczne CTA, które skłoni odwiedzającego do wykonania danej czynności;
  • wysokiej jakości zdjęcia oraz grafiki.

 

Testowanie różnych wariantów

Nawet jeśli wiemy, jak używać Google AdWords, nie zmienia to faktu, że podczas tworzenia kampanii i po jej uruchomieniu zawsze można ją zoptymalizować. Warto testować różne warianty reklam i sprawdzać, które z nich są bardziej efektywne.

Rating: 8.0. From 3 votes.
Please wait...
Share on Facebook7Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *