Share on Facebook6Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn2Pin on Pinterest0Email this to someone
No votes yet.
Please wait...

Google wprowadziło do swojego systemu publikowania linków sponsorowanych AdWords dodatkowe kolumny, dzięki którym mierzenie wyniku jakości reklam stanie się jeszcze łatwiejsze oraz bardziej czytelne. Oprócz tego reklamodawcy mogą także spojrzeć w przeszłość i dowiedzieć się, jak w poprzednich okresach zmieniał się wynik jakości reklam dla każdego słowa kluczowego.

 

Nowe kolumny w raporcie na temat wyniku jakości reklam

Od teraz w narzędziu Google AdWords dostępne są trzy dodatkowe segmenty, które można dodać do raportu słów kluczowych:

  • Przewidywany CTR (współczynnik klikalności) – określa z jakim prawdopodobieństwem użytkownik kliknie w reklamę, która wyświetli się po wpisaniu w wyszukiwarkę danego słowa kluczowego;
  • Trafność reklamy – przedstawia stan frazy kluczowej i to jak bardzo jest ona powiązana z reklamą;
  • Jakość strony docelowej – określa jak przydatna dla użytkownika jest strona docelowa, na którą trafia on po kliknięciu w reklamę. Oceniana jest między innymi jej czytelność i powiązanie ze słowami kluczowymi, które wpisywane są do wyszukiwarki przez użytkownika.

 

Dotychczas osoby korzystające z Google AdWords, aby zobaczyć powyższe informacje na temat każdego słowa kluczowego, musiały klikać małą ikonkę widoczną przy frazie. Teraz dane te mogą być wyświetlone w osobnych kolumnach dodawanych do ogólnego raportu słów kluczowych.

 

Dane historyczne na temat wyniku jakości reklam

Oprócz aktualnych danych, użytkownicy Google AdWords mogą uzupełnić raport o kolumny, które przedstawiać będą informacje na temat tego, w jaki sposób zmieniał się wynik jakości słów kluczowych w czasie. Znajomość danych historycznych jest istotna, ponieważ pozwala ona na sprawdzenie, w jaki sposób dokonane przez nas modyfikacje reklam wpłynęły na ich wynik jakości. Dzięki temu przyszłe kampanie reklamowe mogą być o wiele bardziej efektywne.

Aby dodać nowo wprowadzone kolumny, wystarczy zmienić sposób wyświetlania raportu słów kluczowych:

adwords-kolumny-min

 

No votes yet.
Please wait...
Share on Facebook6Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn2Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *