Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...

Google wprowadziło do swojego systemu publikowania linków sponsorowanych AdWords dodatkowe kolumny, dzięki którym mierzenie wyniku jakości reklam stanie się jeszcze łatwiejsze oraz bardziej czytelne. Oprócz tego reklamodawcy mogą także spojrzeć w przeszłość i dowiedzieć się, jak w poprzednich okresach zmieniał się wynik jakości reklam dla każdego słowa kluczowego.

Wynik jakości Google AdWords to liczbowy współczynnik wyrażany w skali od 1 do 10, który obrazuje to, w jakim stopniu Twoje reklamy oraz strony docelowe będą pasować do zapytań użytkowników. Im większe dopasowanie tym wyższy wynik jakości.

Części składowe wyniku jakości Google AdWords to:

  • przewidywany CTR
  • trafność reklamy
  • opinia o stronie docelowej

Powyższe elementy, w połączeniu z wysokością stawki oraz innymi czynnikami wpływają na ranking reklamy, od którego zależy to czy nasza reklama będzie wyświetlana oraz jaka będzie jej pozycja w wynikach wyszukiwania.

 

Nowe kolumny w raporcie na temat wyniku jakości reklam AdWords

Od teraz w narzędziu Google AdWords dostępne są trzy dodatkowe segmenty, które można dodać do raportu słów kluczowych:

  • Przewidywany CTR (współczynnik klikalności) – określa z jakim prawdopodobieństwem użytkownik kliknie w reklamę, która wyświetli się po wpisaniu w wyszukiwarkę danego słowa kluczowego;
  • Trafność reklamy – przedstawia stan frazy kluczowej i to jak bardzo jest ona powiązana z reklamą;
  • Jakość strony docelowej – określa jak przydatna dla użytkownika jest strona docelowa, na którą trafia on po kliknięciu w reklamę. Oceniana jest między innymi jej czytelność i powiązanie ze słowami kluczowymi, które wpisywane są do wyszukiwarki przez użytkownika.

Dotychczas osoby korzystające z Google AdWords, aby zobaczyć powyższe informacje na temat każdego słowa kluczowego, musiały klikać małą ikonkę widoczną przy frazie. Teraz dane te mogą być wyświetlone w osobnych kolumnach dodawanych do ogólnego raportu słów kluczowych.

 



Dane historyczne na temat wyniku jakości reklam

Oprócz aktualnych danych, użytkownicy Google AdWords mogą uzupełnić raport o kolumny, które przedstawiać będą informacje na temat tego, w jaki sposób zmieniał się wynik jakości słów kluczowych w czasie. Znajomość danych historycznych jest istotna, ponieważ pozwala ona na sprawdzenie, w jaki sposób dokonane przez nas modyfikacje reklam wpłynęły na ich wynik jakości AdWords. Dzięki temu przyszłe kampanie reklamowe mogą być o wiele bardziej efektywne.

Aby dodać nowo wprowadzone kolumny, wystarczy zmienić sposób wyświetlania raportu słów kluczowych:

adwords-kolumny-min

 

Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

redakcja emarketing

redakcja emarketing

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *