Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...

Najlepszą metodą na pozyskanie nowych klientów naszego sklepu internetowego jest reklama. Popularnym i skutecznym kanałem promowania swojego biznesu jest Facebook, który posiada ogromną liczbę użytkowników, mogących stać się naszymi potencjalnymi klientami. Dodatkowo portal społecznościowy posiada rozbudowany menedżer reklam, umożliwiający tworzenie reklam i kierowanie ich do odbiorców. Narzędzie to zostało niedawno uzupełnione o możliwość stworzenia nowej grupy niestandardowych odbiorców reklam.

Reklamy na Facebooku

Dotychczasowe sposoby na dotarcie z reklamami do klientów dostępne na Facebooku były wystarczające w większości przypadków. Brakowało jedynie opcji skierowania reklam do osób, które dokonały jakiegoś działania na stronie firmowej na Facebooku (polubiły bądź skomentowały post), ale nie odwiedziły witryny sklepu i nie zostawiły swojego adresu e-mail. Nowa funkcja umożliwiające stworzenie niestandardowej grupy odbiorców reklam daje taką możliwość.

Niestandardową grupę odbiorców tworzy się w menedżerze reklam na Facebooku. Jak widać na poniższym obrazku, pojawia się nowa opcja „Zaangażowanie na Facebooku”:

zaangazowanie-na-fb-min

 

Jej kliknięcie pozwala na stworzenie grupy odbiorczej ze względu na to, z jakimi publikowanymi przez nas treściami wchodziły one w interakcje – tutaj ponownie pokazuje się nowa możliwość, która tworzy listę osób, które dokonały działań na fanpage’u.

grupa-niestandardowa-fb-min

 

W kolejnym oknie mamy możliwość ustawienia, kto ma być dodany do niestandardowej listy odbiorców reklam – może to być każdy użytkownik, który podjął jakieś działanie na stronie, bądź skorzystać możemy z innych kryteriów.

grupa-niestandardowa-opcje-min

 

Jak wykorzystać listy odbiorców reklam na Facebooku?

Do czego można wykorzystać nową listę „zaangażowanie na Facebooku”? Załóżmy, że chcemy aby nasz fanpage śledziło więcej osób – tworzymy zatem listę użytkowników, którzy w jakikolwiek sposób zareagowali na reklamy lub publikowane na Facebooku posty, jednak nie są naszymi fanami. Podobnie można zareklamować swój lokalny biznes, np. kawiarnię – użytkowników, którzy nie śledzą nas na Facebooku, a wykonali jakieś działanie na naszej stronie na portalu społecznościowym, możemy zachęcić np. darmową kawą w zamian za polubienie naszego fanpage’a.

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat reklam na Facebooku, oraz tego jak wykorzystać reklamy na tym portalu społecznościowym, by docierać do swoich odbiorców, obejrzyj fragment wywiadu z Mają Podanowską – specjalistą ds. social media z WebDoctor:

 

 

Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *