Rynek e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie i nic nie wskazuje na to, żeby w najbliższym czasie jego wzrost miał zwolnić. Jednak duże możliwości sprzedaży idą w parze z ogromną konkurencją. Nic dziwnego, że firmom, które dopiero rozpoczynają swoją działalność w sieci, trudno się wyróżnić i zdobyć zainteresowanie konsumentów. W takiej sytuacji należy sięgać po specjalne środki. W obecnych czasach tylko kompleksowe działanie pozwala na dotarcie do potencjalnych klientów.

Marketing 360° – co to jest?

Jak sama nazwa wskazuje, marketing 360° (lub 360 Degree) to prowadzenie akcji promocyjnych w sposób holistyczny i zintegrowany. Podjęte środki i metody mają otaczać klienta ze wszystkich stron niczym koło. Takie podejście wynika z założenia, że dzisiejszy konsument korzysta z wielu różnych kanałów komunikacji (np. z mediów społecznościowych, e-maila i telewizji) jednocześnie. Zdywersyfikowane działania przynoszą lepsze efekty, niż te działające pojedynczo i w oderwaniu od siebie.

 

Oczywiście, podejście 360° nie zakłada sięgania po wszystkie dostępne środki w każdej sytuacji. Jednoczesne prowadzenie akcji promocyjnych w mediach społecznościowych, radiu, telewizji, czasopismach, na stronach www, a do tego mailing i drukowanie wielkoformatowych bannerów, zamiast przynieść oczekiwane rezultaty, mogłoby doprowadzić wyłącznie do przepalenia budżetu. Aby skutecznie oddziaływać, kanały komunikacji muszą zostać odpowiednio dopasowane do danego brandu i asortymentu. Tylko w takiej sytuacji powstaje efekt synergii.

Agencja 360°

Jeśli zależy Ci nie tylko na oszczędności czasu i swojej energii, ale też na skuteczności, pomyśl o nawiązaniu współpracy ze specjalistami. Obecnie istnieje sporo agencji 360°, które są wykwalifikowane w projektowaniu i prowadzeniu wielokanałowych, holistycznych kampanii reklamowych. Doświadczeni eksperci dobiorą odpowiednie kanały komunikacji dla Twojej firmy, sprawnie osiągając założone cele marketingowe – i co ważne, nie zmarnują przy tym Twoich pieniędzy.

Działania z zakresu marketingu 360°

Poniżej zapoznasz się z najważniejszymi informacjami na temat najpopularniejszych działań realizowanych przez agencje w ramach marketingu 360°.

 

 

 

 

Czy warto korzystać z usług agencji 360°?

Tak, jak rynek, strategie marketingowe rozwijają się bardzo szybko. Przede wszystkim odpowiada za to postęp technologiczny, ale mają na to wpływ także szybko zmieniające się zachowania i upodobania konsumentów. Tylko stałe monitorowanie reakcji kupujących, śledzenie trendów i analizowanie działań podejmowanych przez konkurencję, pozwala na odpowiednie przeprowadzenie kampanii w ramach marketingu 360°.

 

Zwykle jednak takie holistyczne działania wymagają o wiele więcej czasu niż klasyczne akcje promocyjne, a bez odpowiedniej wiedzy i doświadczenia łatwo o popełnienie błędu. Dlatego też najlepszym rozwiązaniem (zwłaszcza na początku budowania swojej pozycji w sieci) jest nawiązanie współpracy z profesjonalistami, którzy dzięki wieloletniemu doświadczeniu i wiedzy, dobiorą najbardziej efektywne dla Twojego biznesu metody i środki promocji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *