Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
No votes yet.
Please wait...

Rynek e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie i nic nie wskazuje na to, żeby w najbliższym czasie jego wzrost miał zwolnić. Jednak duże możliwości sprzedaży idą w parze z ogromną konkurencją. Nic dziwnego, że firmom, które dopiero rozpoczynają swoją działalność w sieci, trudno się wyróżnić i zdobyć zainteresowanie konsumentów. W takiej sytuacji należy sięgać po specjalne środki. W obecnych czasach tylko kompleksowe działanie pozwala na dotarcie do potencjalnych klientów.

Marketing 360° – co to jest?

Jak sama nazwa wskazuje, marketing 360° (lub 360 Degree) to prowadzenie akcji promocyjnych w sposób holistyczny i zintegrowany. Podjęte środki i metody mają otaczać klienta ze wszystkich stron niczym koło. Takie podejście wynika z założenia, że dzisiejszy konsument korzysta z wielu różnych kanałów komunikacji (np. z mediów społecznościowych, e-maila i telewizji) jednocześnie. Zdywersyfikowane działania przynoszą lepsze efekty, niż te działające pojedynczo i w oderwaniu od siebie.

 

Oczywiście, podejście 360° nie zakłada sięgania po wszystkie dostępne środki w każdej sytuacji. Jednoczesne prowadzenie akcji promocyjnych w mediach społecznościowych, radiu, telewizji, czasopismach, na stronach www, a do tego mailing i drukowanie wielkoformatowych bannerów, zamiast przynieść oczekiwane rezultaty, mogłoby doprowadzić wyłącznie do przepalenia budżetu. Aby skutecznie oddziaływać, kanały komunikacji muszą zostać odpowiednio dopasowane do danego brandu i asortymentu. Tylko w takiej sytuacji powstaje efekt synergii.



Agencja 360°

Jeśli zależy Ci nie tylko na oszczędności czasu i swojej energii, ale też na skuteczności, pomyśl o nawiązaniu współpracy ze specjalistami. Obecnie istnieje sporo agencji 360°, które są wykwalifikowane w projektowaniu i prowadzeniu wielokanałowych, holistycznych kampanii reklamowych. Doświadczeni eksperci dobiorą odpowiednie kanały komunikacji dla Twojej firmy, sprawnie osiągając założone cele marketingowe – i co ważne, nie zmarnują przy tym Twoich pieniędzy.

Działania z zakresu marketingu 360°

Poniżej zapoznasz się z najważniejszymi informacjami na temat najpopularniejszych działań realizowanych przez agencje w ramach marketingu 360°.

 

  • Strony internetowe oraz SEO i SEM – odpowiednie prowadzenie stron internetowych wpływa na ich lepsze pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Większa widoczność bezpośrednio wiąże się z ruchem, a co za tym idzie, także z konwersją. Aby witryna zajmowała wysokie miejsca w rankingach, powinna być przyjazna dla użytkowników, czyli intuicyjna oraz wiarygodna. Agencje marketingowe, poza projektowaniem stron od podstaw, oferują również usługę przeprowadzenia audytu SEO, który ma na celu wskazanie mocnych i słabych stron już istniejącej witryny.

 

  • Social media marketing – z powodu ogromnej popularności media społecznościowe umożliwiają szybkie dotarcie do wielu potencjalnych klientów. Kampanie prowadzone za pośrednictwem Facebooka, Instagrama i YouTube’a mają wielką moc, ponieważ pozwalają na niezwykle precyzyjne określanie grup docelowych.

 

  • Reklama internetowa – umożliwia szybkie wypromowanie firmy, marki, produktu lub usługi. Odpowiednio zaprojektowane reklamy internetowe (Google Ads, Facebook Ads, Allegro Ads itp.) zwykle przynoszą wymierne korzyści. Wzbogacone o działania z zakresu optymalizacji strony internetowej znacząco zwiększają ruch oraz konwersję, przyczyniając się do maksymalizacji zysków w relatywnie krótkim czasie.

 

  • Obsługa Allegro – prowadząc sprzedaż internetową w Polsce, nie należy pomijać Allegro – lidera na rodzimym rynku e-commerce. Wykwalifikowana agencja marketingowa (czyli taka, która posiada certyfikat Allegro Ads Partner+), poprzez niewielkie zmiany w kluczowych obszarach sprzedaży (aukcjach, abonamencie, promocjach, komunikacji z kupującymi i/lub obsłudze Allegro Ads) może zwiększyć Twoje obroty nawet kilkukrotnie.

Czy warto korzystać z usług agencji 360°?

Tak, jak rynek, strategie marketingowe rozwijają się bardzo szybko. Przede wszystkim odpowiada za to postęp technologiczny, ale mają na to wpływ także szybko zmieniające się zachowania i upodobania konsumentów. Tylko stałe monitorowanie reakcji kupujących, śledzenie trendów i analizowanie działań podejmowanych przez konkurencję, pozwala na odpowiednie przeprowadzenie kampanii w ramach marketingu 360°.

 

Zwykle jednak takie holistyczne działania wymagają o wiele więcej czasu niż klasyczne akcje promocyjne, a bez odpowiedniej wiedzy i doświadczenia łatwo o popełnienie błędu. Dlatego też najlepszym rozwiązaniem (zwłaszcza na początku budowania swojej pozycji w sieci) jest nawiązanie współpracy z profesjonalistami, którzy dzięki wieloletniemu doświadczeniu i wiedzy, dobiorą najbardziej efektywne dla Twojego biznesu metody i środki promocji.

No votes yet.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

redakcja emarketing

redakcja emarketing

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *