Najlepszą formą promocji swoich produktów i usług jest obecnie video marketing. Najnowsze badania wskazują, że treści wideo wgrywane bezpośrednio na Facebooku są o wiele częściej udostępniane od filmów hostowanych na innych stronach.

Gdzie najlepiej publikować wideo?

Analiza przeprowadzona pomiędzy lipcem a grudniem zeszłego roku przez Quintly, dowiodła, że filmy na Facebooku posiadały znacznie więcej udostępnień i innych działań (polubień, reakcji i komentarzy). Liczby są imponujące – w badanym okresie filmy wgrane na Facebooka były przekazywane dalej o 1055% więcej razy niż filmy z YouTube’a oraz posiadały o 186% więcej interakcji niż wideo umieszczane na stronie firmy Google!

quintly wykres wideo

Źródło: Quintly.com

 

Duże firmy, które prowadzą swoje fanpage na Facebooku są świadome tych badań, zatem o wiele częściej widzimy na tych stronach nie odnośniki do filmów na YouTube, a filmy bezpośrednio wgrywane na stronę społecznościowego giganta.

 

Video marketing w promocji firmy

Badanie to pokazuje, że tworzone treści wideo powinny być dostosowane do konkretnej platformy social media i należy korzystać z oferowanych przez nie możliwości. Oczywiste jest, że Facebook i YouTube ze sobą rywalizują, więc ten pierwszy o wiele bardziej będzie promował swoje narzędzia do publikacji filmów od rozwiązań konkurenta. To, gdzie opublikujemy nasz film promocyjny powinno zależeć od grupy docelowej i tego, z jakich portali społecznościowych korzysta ona najczęściej.

Jeżeli chciałbyś dowiedzieć się, jakie rodzaje filmów najlepiej przyciągną klientów do Twojej firmy, obejrzyj wywiad z Wojciechem Hołyszem z firmy Filmpoint, specjalizującej się w tworzeniu strategii video marketingowej:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *