Część kampanii marketingowych uruchamianych jest w określonych sezonach, co znacznie zwiększa ich skuteczność. Przykładem mogą być akcje promocyjne przed rozpoczęciem roku szkolnego bądź w okresie przedświątecznym. Okazuje się jednak, że to, w jaki sposób konsumenci dokonują zakupów w sieci, również uzależnione jest od konkretnej pory roku. Oto wyniki raportu firmy RTB House.

 

Kiedy klienci najchętniej korzystają z urządzeń mobilnych?

Dane zebrane przez RTB House z kilkudziesięciu rynków na całym świecie potwierdzają, że w miesiącach letnich konsumenci o wiele chętniej korzystają z telefonów oraz tabletów w celach zakupowych. Okazuje się, że w lipcu i sierpniu roku 2016 liczba wszystkich konwersji (czyli działania istotnego z punktu widzenia sklepu, np. zakup) na urządzeniach mobilnych wyniosła około 30%.

Podobne wyniki zaobserwować można było także na rodzimym rynku. W Polsce klienci najchętniej w roku 2016 sięgali po telefon lub tablet również w lipcu i sierpniu. W miesiącach tych dokonali za pomocą urządzeń przenośnych około 30% wszystkich transakcji.

Rosnący trend użycia telefonów czy tabletów przez klientów jest szczególnie widoczny w porównaniu z wcześniejszymi miesiącami. Również w roku 2016, w okresie od stycznia do maja, liczb konwersji na urządzeniach mobilnych sięgała łącznie około 19%. Z kolei w tym roku wynik ten był już niemal dwukrotnie wyższy, osiągając 28%. Można zatem przewidywać, że w miesiącach letnich w roku 2017 liczba ta wzrośnie jeszcze bardziej.

Jak taka wiedza może przydać się w praktyce? Znając zachowania zakupowe klientów, można prowadzić działania marketingowe, które cechować będą się o wiele większą efektywnością. Wiedząc z jakich urządzeń i kiedy najchętniej korzystają konsumenci, można adresować do nich reklamy w określonych kanałach, mając pewność, że komunikaty te do nich trafią.

W przypadku akcji promocyjnych związanych z danym sezonem, warto dowiedzieć się, jakie frazy są najchętniej wyszukiwane przez użytkowników w określonym czasie. Pomóc może w tym np. darmowe narzędzie Google Trends, pozwalające sprawdzić, jaką popularnością cieszy się dana fraza na przestrzeni całego roku.

Polecamy również artykuł na emarketing.pl, gdzie opisujemy Google Trends oraz pozostałe, darmowe narzędzia SEO, przydatne w pracy każdego marketera.

 

3 odpowiedzi

  1. Wiadomo że kazdy woli korzystać z telefonu czy tabletu tym bardziej ze latem nie chce się tak siedzieć przy komputerze a teraz telefony od komputerów w obsłudze przeglądarek jakoś nie odstają.

  2. Wiem po sobie że jeśli kupuje albo przeglądam jakieś rzeczy do kupienia, jest to wygodniejsze siedząc na kanapie i przeglądanie czegoś na tablecie .

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *