Share on Facebook5Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...

Posiadanie strony internetowej przedsiębiorstwa jest niezwykle istotne i znacznie ułatwia pozyskiwanie nowych klientów. Analizując badanie przeprowadzone przez Vistaprint Digital można dowiedzieć się jakie elementy witryny oraz treści tam zawarte są dla użytkowników najważniejsze i w jaki sposób strona oraz jej zawartość może wpłynąć na ocenę firmy.

Firma Vistaprint Digital w swojej ankiecie przebadała prawie 2000 użytkowników ze Stanów Zjednoczonych, którzy kiedykolwiek odwiedzili stronę internetową dowolnego przedsiębiorstwa. Główną kwestią, którą sprawdzano podczas badania, dotyczyła tego, jak przez pryzmat witryny w sieci klienci oceniają firmę.

 

Czy strona mobile-friendly wpływa na opinie o firmie?

Pisaliśmy niejednokrotnie o tym, że niezwykle istotne jest posiadanie firmowej strony internetowej, która jest dostosowana do urządzeń mobilnych. W eMarketing TV dostępny jest nawet osobny odcinek, który porusza ten temat i wymienia zalety stron responsywnych.

 

Dzięki stronie mobilnej użytkownicy telefonów mogą szybko i bezproblemowo dokonywać zakupów w sieci lub znajdować ważne informacje na temat firmy. Z racji tego, że ruch mobilny w sieci jest obecnie w fazie wzrostowej, wydawać się może, że kwestia tego, czy strona firmowa jest mobile friendly ma ogromne znaczenie. Analiza wyników ankiety przeprowadzonej przez firmę Vistaprint Digital pokazuje coś zupełnie innego.

Według ankietowanych, czynnikiem, który wpływa na negatywną opinie o przedsiębiorstwie są nieaktualne dane kontaktowe na stronie internetowej firmy – odpowiedź taką wybrało 49,7% badanych. W dalszej kolejności najczęściej ankietowany wskazywali na brak adresu, godzin otwarcia lub telefonu kontaktowego (41,5%) czy brak informacji o produkcie (34,3%).

negatywna-opinia-min

 

Na liście czynników wpływających na negatywną opinie o przedsiębiorstwie fakt niedostosowania strony do urządzeń mobilnych znajduje się dopiero na 6 miejscu. Odpowiedź taką wybrało niemal 18% ankietowanych.

 

Które elementy strony firmowej wpływają na pozytywną ocenę przedsiębiorstwa?

Ankietowani udzielili również odpowiedzi na pytanie, które elementy witryny sprawiają, że mają o firmie dobrą opinie. W tym przypadku w czołówce odpowiedzi ponownie brak czynników związanych z mobilnością witryny – ankietowani cenią obecność na stronie firmowej aktualnych treści (niemal 69% odpowiedzi).

pozytywna-opinia-min

 

W drugiej kolejności na pozytywną opinie na temat przedsiębiorstwa wpływa profesjonalny wygląd strony (27% odpowiedzi), a na trzecim miejscu znalazła się odpowiedź dotycząca mobile friendly. Ponad 21% ankietowanych stwierdziło, że ich pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa jest uzależniony od doświadczenia z korzystania ze strony firmowej na telefonie komórkowym.

 

Wnioski z badania

Choć ankieta ta została przeprowadzona poza granicami naszego kraju, to jednak należy spodziewać się, że gdyby takie same pytania zadano polskim użytkownikom internetu – odpowiedzi byłyby podobne.

Z pewnością każdy potencjalny klient, który chce dokonać zakupu w sklepie internetowym, bądź skorzystać z usług firmy, w pierwszej kolejności przegląda stronę internetową danego przedsiębiorstwa. Szuka nie tylko informacji o produktach, ale również danych kontaktowych – adresu, gdzie może przyjechać odebrać zamówiony towar, lub numeru telefonu, pod który może zadzwonić w razie jakichkolwiek wątpliwości. Jeśli klient takich danych na stronie nie odnajdzie – jego opinia na temat firmy na pewno będzie negatywna.

Co nie znaczy, że firma lub eSklep nie musi posiadać strony mobilnej lub responsywnej. Badanie pokazuje, że dla niektórych użytkowników nie jest to istotny czynnik, kiedy oceniają oni jakieś przedsiębiorstwo, jednak pamiętać należy o tym, że Google od dłuższego czasu planuje wprowadzenie tak zwanego mobile-first index. Kiedy się to stanie, wszystkie firmy będą musiały posiadać stronę mobilną, aby znaleźć się wysoko w rezultatach wyszukiwania. Zainteresowanych szczegółowymi informacjami na temat planowanej przez Google zmiany zapraszamy do lektury artykułu dostępnego w tym miejscu.

 

Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...
Share on Facebook5Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *