Share on Facebook9Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...

Izba Gospodarki Elektronicznej przygotowała ciekawy raport pod tytułem „Portfel Polaka”, który dotyczy tego, jakie jest podejście Polaków do finansów. Poza informacjami o wydatkach i oszczędnościach, raport zawiera kilka ciekawych spostrzeżeń, które dotyczą rynku e-commerce – między innymi to, jak płacimy za zakupy w sieci.

 

Najpopularniejsze metody płatności w sklepach internetowych w Polsce

Czytając raport dowiadujemy się, że bardzo dużo osób – 61% – posiada internetowe konto w banku i za jego pomocą wykonuje przelewy w sieci. Już na tej podstawie można wywnioskować, jaka metoda płatności w sieci jest najpopularniejsza, jednak nie jest to takie oczywiste.

przelewy-internetowe-kopia-min

Źródło: raport „Portfel Polaka”

 

Okazuje się bowiem, że z szybkich przelewów (np. PayU) korzysta tylko co piąty ankietowany – 19% respondentów. Podobny wynik osiągnęła karta debetowa. Wciąż wysoko, bo na trzecim miejscu, są przelewy tradycyjne, które wymagają od użytkownika ręcznego wpisywania numeru konta oraz danych adresata – z tej metody korzysta 17% uczestników badania.

Część osób – 15% – nadal też preferuje płatność przy odbiorze, co prawdopodobnie wynika z obawy przed np. otrzymaniem uszkodzonego produktu i strachem przed problemami z ewentualnym zwrotem zapłaconej za przedmiot kwoty.

Polacy coraz chętniej korzystają też z nowoczesnych metod płatności, takich jak na przykład płatności mobline (Blik), zbliżeniowe (NFC), czy za pomocą kodów QR.

produkty-finansowe-kopia-min

Źródło: raport „Portfel Polaka”

 

Większość ankietowanych preferuje też wykonywanie przelewów przy pomocy telefonu komórkowego – w taki sposób płatność dokonuje 80% respondentów. Bardzo często są to przelewy takie same, jak wykonywane np. przy pomocy komputera stacjonarnego – to, z jakiego urządzenia korzysta użytkownik, zależy wyłącznie od wygody.

przelew-smartfonem-kopia-min

Źródło: raport „Portfel Polaka”

 

Jak wynikało z wcześniejszego wykresu, 6% ankietowanych korzysta podczas zakupów w internecie z płatności ratalnych. 40% respondentów płaci za sprzęt RTV oraz inne urządzenia elektroniczne właśnie w ten sposób.

zakupy-ratalne-kopia-min

Źródło: raport „Portfel Polaka”

 

Badanie „Portfel Polaka” zostało przeprowadzone na grupie 1238 internautów w okresie od 12 do 26 czerwca 2017 roku. Z całym raportem z badania można zapoznać się na stronie Izby Gospodarki Elektronicznej pod tym adresem.

 

Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...
Share on Facebook9Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *