Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 4.0. From 3 votes.
Please wait...

Z badania przeprowadzonego na panelu Ariadna dla Wirtualnej Polski wynika, że 34 proc. badanych pracowało zdalnie podczas trwającej epidemii koronowirusa. 23 proc. z nich oceniło, że obowiązki wykonuje im się w tej formie zdecydowanie lepiej niż w biurze, 21 proc. uznało, że mają oni w domu gorsze warunki niż w miejscu pracy, a 18 proc. brakuje spotkań z innymi zatrudnionymi, np. na kawie.

Firmy, które mogły skierować pracowników do pracy zdalnej, korzystały z tej możliwości i funkcjonowały nieprzerwanie, a to dzięki wielu rozwiązaniom, które wspierały takie wykonywanie obowiązków:

  • Aplikacje Microsoft 365 dla firm – zestaw programów, z których można korzystać przez przeglądarkę, bez konieczności ich instalowania na dysku komputera. Większość użytkowników zna edytor tekstu Word czy arkusz kalkulacyjny Excel – to przykłady programów, które należą do pakietu. Umożliwiają one wspólne edytowanie plików przez wiele osób jednocześnie. Współpracownicy mogą znajdować się w dowolnym miejscu na świecie – wystarczy, że będą mieli dostęp do internetu. Kolejnym rozwiązaniem jest OneDrive, czyli dysk w chmurze. Na nim można zapisywać pliki związane z działalnością. Chmura może być również powierzchnią, w której zostanie zapisana kopia zapasowa danych. Do dyspozycji jest 5 TB miejsca na dysku. Do tego dochodzi również możliwość korzystania z wygodnej poczty Exchange.
  • TeamViewer – to, że pracujesz z domu, nie oznacza, że nie możesz korzystać z zasobów komputera, który pozostał w firmie. Rozwiązaniem jest tutaj program o nazwie TeamViewer. To najpopularniejsza tego typu aplikacja na świecie. Każdego dnia pobiera ją 400 tys. osób, a podłączonych jest do niej ponad 2 mld urządzeń. Jak to działa? Program musi być zainstalowany na urządzeniu firmowym i na twoim sprzęcie, z którego korzystasz w domu. Zdalne połączenie jest bardzo łatwe – musisz znać numer partnera i hasło. Oczywiście na obu sprzętach musi być uruchomiona aplikacja i zapewniony dostęp do internetu. Program działa bardzo płynnie. Po uzyskaniu połączenia poczujesz się, jakby się znajdował przed firmowym stanowiskiem komputerowym. Możesz pracować na zainstalowanych tam programach, kopiować dane i wykonywać wszystkie prace i operacje, jakie mogą ci być potrzebne do realizacji obowiązków. Program ten daje również możliwość organizowania videokonferencji. Zasady korzystania są tak samo łatwe, jak w przypadku pracy zdalnej.
  • Mobilny podpis elektroniczny – SimplySign by Asseco to pierwszy w Polsce i jeden z pierwszych w Unii Europejskiej mobilnych podpisów elektronicznych. Wiele dokumentów związanych z prowadzoną działalnością wymaga potwierdzania za pomocą podpisu kwalifikowanego. Dzięki mobilnemu podpisowi możesz wywiązać się z tego obowiązku na odległość. Nie potrzebujesz czytnika i karty kryptograficznej – z podpisu możesz korzystać za pomocą smartfona. Żeby dopełnić wielu formalności, potrzebujesz jednej aplikacji. Kiedy możesz użyć podpisu? Potwierdzisz nim swoją tożsamość przy podpisywaniu deklaracji dla ZUS-u, w systemach e-Deklaracje, eKRS czy ePUAP i nie tylko. Mobilny podpis gwarantuje oszczędność czasu i pieniędzy, a przede wszystkim możliwość wywiązywania się z obowiązków w wygodny sposób.

Z badania przeprowadzonego przez Grafton Recruitment i CBRE wynika, że zaledwie 14 proc. respondentów nie ma potrzeby pracy zdalnej. 28 proc. twierdzi, że satysfakcjonowałaby ich możliwość wykonywania obowiązków na odległość, nawet przez jeden dzień w tygodniu, a 31 proc. chciałaby realizować w ten sposób zadania przez dwa dni. W przyszłości zdalne wykonywanie obowiązków może być coraz powszechniejsze. Firmy powinny wdrażać do swoich biznesów rozwiązania, dzięki którym usprawnią pracę zdalną – przydatnych aplikacji jest mnóstwo.

Rating: 4.0. From 3 votes.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

redakcja emarketing

redakcja emarketing

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *