Niedawno pisaliśmy o nowej funkcji w narzędziu Google Moja Firma – wpisach. Pozwalają one na stworzenie wiadomości, która wyświetlana będzie w wynikach wyszukiwania, w wizytówce firmy. Nowa funkcja jest szczególnie przydatna do informowania o nowych produktach w sklepie, zapowiadania promocji czy wydarzenia mającego odbyć się w lokalu. Więcej o tej nowości pisaliśmy w tym miejscu.

 

Dlaczego wpisy w Google Moja Firma znikają?

Od jakiegoś czasu w internecie pojawiają się informacje, że wpisy w Google Moja Firma znikają po kilku dniach. Pytania takie pojawiły się także na naszym portalu – w formie komentarzy:

komentarz1-min

komentarz2-min

 

Z odpowiedzią na te pytania przychodzi jeden z użytkowników serwisu Twitter, który zmieścił na swoim profilu zrzut ekranu wiadomości e-mail, którą otrzymał od Google.

google moja firma mail

Źródło: Twitter

 

W skrócie wiadomość ta zapowiada, że wkrótce wpis użytkownika zniknie z wizytówki Google Moja Firma. Dodatkowo e-mail zachęca do stworzenia nowego wpisu, aby wyróżnić swój biznes spośród innych. Warto też dodać, że użytkownik Twittera otrzymał tę wiadomość około 7 dni po publikacji wpisu.

Obecnie nie ma żadnych oficjalnych informacji od Google, które potwierdzałyby, że wpisy rzeczywiście znikają z wizytówki po upływie tygodnia. Nie wiadomo więc, czy jest to celowy zabieg, czy właściciel wyszukiwarki jedynie testuje różne rozwiązania.

Być może Google świadomie zezwala jedynie na kilkudniową obecność wpisów, po to aby zachęcać właścicieli do ciągłego aktualizowania swojej wizytówki.

Dodatkowo niektórzy użytkownicy zauważyli, że wyjątkiem od tej reguły są wpisy, które są zapowiedziami wydarzeń – są one widoczne do czasu ich zakończenia, niezależnie od tego kiedy zostały opublikowane.

Widoczne jest to na poniższym przykładzie – wpis został dodany 24 czerwca, natomiast dziś (5 lipca – 11 dni później), użytkownicy wyszukiwarki nadal mogą go zobaczyć.

wpis-nt-wydarzenia-min-1

 

Aby dowiedzieć się więcej na temat samego narzędzia Google Moja Firma, zachęcamy do lektury poradnika, który krok po kroku wyjaśnia proces tworzenia wizytówki firmy. Dodatkowo polecamy też artykuł, w którym przedstawiamy wskazówki na temat tego jak sprawić by ta wizytówka była jeszcze bardziej efektywna.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *