Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...

Budowanie właściwych relacji między firmą a jej otoczeniem to niełatwe zadanie, wymagające przemyślanej strategii oraz wykorzystania odpowiednich narzędzi. Jakie są najważniejsze i najskuteczniejsze instrumenty PR? Wyjaśniamy w poniższym artykule.

Czym są narzędzia PR?

Narzędzia public relations są wykorzystywane przez organizację w celu osiągnięcia efektów, takich jak budowa pozytywnego wizerunku marki czy wzrost jej rozpoznawalności.

Profesjonalna firma PR w swej codziennej pracy wykorzystuje rozmaite narzędzia w realizacji aktywności z obszarów PR-u wewnętrznego oraz zewnętrznego.



PR wewnętrzny – narzędzia

Komunikacja wewnętrzna jest kierowana do pracowników. Jej celem jest m.in. informowanie o zmianach w strukturze czy wprowadzaniu nowych produktów bądź usług w przedsiębiorstwie.

Do realizacji komunikacji wewnętrznej firma PR Calling używa wielu narzędzi, takich jak m.in. intranet, newslettery czy mailingi pracownicze, zawierające informacje na temat tego, co dzieje się w organizacji. Działania te są bardzo przydatne, zwłaszcza w przypadku dużych organizacji zatrudniających wiele osób, które na co dzień nie mają bezpośredniego kontaktu ze sobą. Celem stosowania tych narzędzi jest m.in. budowanie odpowiednich warunków pracy i pozytywnej atmosfery w firmie. Aktywna komunikacja wewnątrz organizacji wpływa też na motywację, zaangażowanie i lojalność pracowników oraz wspiera osiąganie przez firmę jej celów biznesowych.

One of confident students explaining to his groupmate details of new topic at seminar or training

Narzędzia wykorzystywane w PR zewnętrznym

Komunikacja zewnętrzna jest skierowana m.in. do obecnych i potencjalnych klientów, pracowników oraz inwestorów firmy. Służy przede wszystkim kreowaniu pozytywnego wizerunku marki, poprawie jej pozycji na rynku i dotarciu do określonego grona odbiorców. Firma PR osiąga to, wykorzystując szereg narzędzi, takich jak m.in.:

  • media relations, czyli tworzenie oraz utrzymywanie pozytywnych relacji z dziennikarzami i przedstawicielami mediów,
  • employer branding– budowanie wizerunku pracodawcy,
  • influencer marketing – współpraca z twórcami internetowymi,
  • crisis management – zarządzanie kryzysowe, obejmujące plan działania na wypadek sytuacji kryzysowej, a także właściwe zarządzanie zaistniałym kryzysem i prowadzenie czynności naprawczych,
  • expert positioning – „pozycjonowanie eksperckie”, czyli umiejętne wykorzystanie potencjału eksperta jako ambasadora firmy, co pozwala zdobyć zaufanie konsumentów i klientów,
  • investors relations– relacje inwestorskie polegają na wiarygodnej komunikacji spółki z inwestorami instytucjonalnymi i indywidualnymi, prasą branżową, maklerami, analitykami giełdowymi oraz innymi uczestnikami rynku kapitałowego, organizacja imprez, eventów i wydarzeń specjalnych – stanowią one formę komunikacji z konkretnymi grupami docelowymi, pomagają m.in. w wypromowaniu produktów bądź usług.

Odpowiednio dobrane narzędzia public relations pozwalają budować pozytywny wizerunek i rozpoznawalność organizacji.

Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

redakcja emarketing

redakcja emarketing

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *