Wdrożenie usługi CallPage na stronie umożliwia klientowi nawiązanie kontaktu z firmą lub sklepem za każdym razem, kiedy zajdzie taka potrzeba. Kiedy użytkownicy najchętniej zostawiają swój numer telefonu i proszą o kontakt? Czy ta wiedza może przyczynić się do usprawnienia oferty bądź samej witryny sklepu internetowego?

 

Sytuacje, w których klienci najczęściej korzystają z CallPage

Rozwiązanie oferowane przez firmę CallPage pozwala klientowi na zamówienie rozmowy z przedstawicielem firmy dowolnym wybranym przez siebie momencie. Znacznie usprawnia to proces kontaktu, ponieważ klient nie musi czekać na połączenie z konsultantem – co często ma miejsce w czasie korzystania z „tradycyjnej” infolinii.

Dodatkowo przycisk zamawiania rozmowy wyświetlany jest na każdej podstronie, zatem w przypadku kiedy klient napotka jakikolwiek problem podczas przeglądania strony, bądź będzie miał dodatkowe pytania odnośnie oferty – może szybko skontaktować się z przedstawicielem firmy lub sprzedawcą.

Rozwiązanie to poza ułatwieniem dla klienta, daje też możliwość usprawnienia strony firmy bądź sklepu internetowego, na podstawie tego, o co najczęściej pytają klienci w czasie rozmowy z konsultantem lub tego, w którym momencie zamawiają rozmowę.

 

Za mało informacji na stronie produktu

Pierwszą sytuacją, w której klienci najchętniej kontaktują się z firmą, jest chęć uzyskania dodatkowych informacji na temat oferty bądź produktu w sklepie internetowym. Spowodowane może to być faktem, iż opis nie zawiera takich danych, bądź nie są one napisane w zrozumiały sposób.

Widząc sytuację, w której firma otrzymuje coraz więcej telefonów w tej samej sprawie, może ona szybko dowiedzieć się, które elementy wymagają poprawy. W przypadku, kiedy klienci wciąż dopytują o dodatkowe informacje na temat produktu, dobrym rozwiązaniem jest dodanie jej do opisu (jeśli dotychczas jej nie było), bądź sformułowanie treści w taki sposób, aby była zrozumiała dla każdego klienta.

Warto tutaj wspomnieć także o przypadkach, kiedy na stronie produktu widnieje informacja o jego braku – wtedy klienci najczęściej pytają o termin, w którym będzie możliwy jego ponowny zakup. Jeśli zatem sklep otrzymuje wiele takich zapytań – jest to jasny znak, że należy w opisie zamieścić informację o przewidywanej dacie uzupełniania zapasów danego towaru.

 

Skomplikowana nawigacja na stronie

Innym przypadkiem, kiedy klienci najczęściej kontaktują się z firmą, to sytuacja, kiedy nie potrafią oni skorzystać z danego elementu na stronie. Użytkownicy zamawiają rozmowę w momencie, kiedy nie wiedzą jak zamówić produkt, jak go opłacić, lub kiedy coś na niej nie działa tak, jak powinno. Bardzo często takie sytuacje zdarzają się, kiedy firma postanawia wdrożyć na stronie dodatkowy, zewnętrzny element.

W tym przypadku również można przekonać się, co sprawia klientom najwięcej problemów i poprawić stronę w taki sposób, by stała się ona bardziej przyjazna dla użytkowników.

 

3 odpowiedzi

  1. Według mnie największym plusem jest CallPage jest własnie to, że to pracownik firmy do mnie dzwoni. Tak jak wspomniano w tekście, niezwykle irytujący jest moment gdy dzwonisz, a wita Cię muzyczka i komunikat, że obecnie wszyscy konsultanci są zajęcie.

  2. Wiadomo że taki kontakt usprawni działanie na linii klient-sklep. Tylko że to dość trudne do zrealizowania. Kontakt telefoniczny da się ogarnąć ale spotkania bezpośrednie to raczej niemożliwe dla sklepu mającego nawet i tys klientów w ciągu msc.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *