Jak sprawić, by strona internetowa zyskała więcej kliknięć i była bardziej widoczna w wynikach wyszukiwania? Ważne jest jej odpowiednie zoptymalizowanie – nie tylko pod kątem słów kluczowych, wpływających na ranking w wyszukiwarce. Stronę można także usprawnić, wprowadzając w jej kodzie tak zwane meta znaczniki. Co to takiego?

 

Wygląd strony w wynikach wyszukiwania

Wydawać by się mogło, że właściciele stron nie mają większego wpływu na to, w jaki sposób ich witryna wyglądać będzie w wyszukiwarce Google. Odnośnik do strony w rezultatach wyszukiwania zawsze składa się z tych samych elementów – tytułu oraz opisu.

tytul-i-opis-strony-w-google-min

 

Okazuje się, że istnieje prosty sposób na to, aby mieć pełną kontrolę nad tym, jak wygląda zarówno tytuł jak i opis strony.

 

Meta tytuł

Jest to element kodu strony, który określa – jak wskazuje nazwa – tytuł strony. Umieszczony jest on pomiędzy znacznikami <head> i </head>, np.:

head-znaczniki-min

Treść zawarta pomiędzy tymi elementami będzie widoczna nie tylko w wynikach wyszukiwania (jako link do witryny), ale także w wyszukiwarce jako nazwa karty.

chrome-min

Meta tytuł zaciągany jest także w momencie, kiedy dana strona udostępniana jest np. na portalach społecznościowych.

fb-tytul-min

 

Meta opis

Jest to krótki tekst, który służy jako opis strony. Znajduje się on również w kodzie witryny, umieszczony pomiędzy znacznikami <head> oraz </head>.

meta-opis-min

W przeciwieństwie do meta tytułu, widoczny jest on tylko w dwóch miejscach – w wynikach wyszukiwania oraz w przypadku udostępniania strony w mediach społecznościowych.

Znaczniki te można edytować w kodzie strony – co wymaga pewnej podstawowej znajomości języka HTML. Obecnie jednak niemal wszystkie systemy do zarządzania treścią (CMS) oferują dedykowane narzędzia, które ułatwiają zmianę meta tytułów oraz opisów.

 

Dlaczego meta tytuł i opis są tak ważne?

Warto zwracać uwagę na to, co wpisane jest w znacznikach określających tytuł oraz opis witryny. Przede wszystkim są to pierwsze elementy, które widzi użytkownik wyszukiwarki Google. Zatem zarówno tytuł jak i opis są doskonałym sposobem na „zareklamowanie” witryny, zwrócenie uwagi i zachęcenie do kliknięcia.

Dodatkowo znaczniki meta są ważne z punktu widzenia optymalizacji witryny pod wyszukiwarki. Meta tytuł i opis określa tematykę strony oraz pozwala na zamieszczenie najważniejszych słów kluczowych. Razem z pozostałymi działaniami pozycjonerskimi, zadbanie o właściwą treść w znacznikach meta może wpłynąć na wysoki ranking witryny w wyszukiwarce.

 

Złote zasady tworzenia meta tytułów i opisów

Na początek warto zacząć od długości tytułów i opisów w znacznikach meta. Nie ma bowiem żadnego limitu znaków, jaki można między nie wpisać. Warto jednak pamiętać, że jeśli tytuł będzie za długi, zostanie on ucięty.

Dobrą praktyką jest ograniczenie tytułu do maksymalnie 60 znaków – tyle zazwyczaj jest wyświetlanych w wyszukiwarce. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by stworzyć tytuł dłuższy, jednak w takim przypadku warto pamiętać o tym, by najważniejsze informacje lub frazy kluczowe znalazły się na samym jego początku.

Podobnie w przypadku meta opisu – brak limitu znaków nie oznacza, że może on być nieskończenie długi. Zupełnie jak w przypadku tytułu, Google wyświetla w wynikach wyszukiwania jedynie pierwsze 160 znaków wprowadzonego przez nas opisu.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *