W branży HR często można spotkać się z taką nazwą, jak software rekrutacyjny. Czym wyróżnia się takie oprogramowanie? Czy to prawda, że można dzięki niemu znacznie przyspieszyć nabory w firmie? Sprawdźmy! 

 

Applicant Tracking System, czyli ATS — co to jest?

 

To wyspecjalizowane oprogramowanie, które wspiera pracowników działu HR na każdym etapie rekrutacji. Jeszcze kilka lat temu systemy ATS były popularne zwłaszcza w korporacjach. Z biegiem czasu przekonały się do nich także małe i średnie firmy. Przykładem takiego narzędzia jest tworzony przez polską firmę system ATS od ElevatoSoftware.com, który wyróżnia się wieloma innowacyjnymi rozwiązaniami.

 

Można tu wskazać m.in. na szeroką integrację z popularnymi portalami społecznościowymi, dzięki czemu można szybko udostępnić oferty na Facebooku, LinkedIn, Twitterze czy Yammerze. To spora oszczędność czasu, a także dostęp do grona osób, które dodatkowo mogą być zainteresowane pracą w naszej firmie.

 

Na pewno warto też sprawdzić, czy nasz system rekrutacyjny wspiera takie rozwiązania, jak:

 

 

Jak wygląda nowoczesna rekrutacja pracowników dzięki ATS?

 

W 2022 roku nabory prowadzone przez sieć nie dziwią już nikogo. Spora w tym zasługa pandemii COVID-19, jednak trzeba też wskazać na to, że internet zapewnia nam dostęp do bardzo szerokiej bazy kandydatów. Profesjonalny software do rekrutacji pozwala na dynamiczną publikację ofert w wielu serwisach, jak FachPraca, Jooble, czy OLX. Wystarczy kilka kliknięć w menu aplikacji, nie trzeba tracić czasu i wchodzić na każdą z tych stron.

 

ATS to także możliwość precyzyjnego określenia źródeł, z których nasza firma pozyskuje najwięcej wartościowych pracowników. To bardzo ważny element całego procesu, dzięki któremu nasza organizacja będzie mogła uzyskać przewagę nad konkurencją.

 

-Rekrutacje online to świetny sposób, by dowiedzieć się, czy najlepsi kandydaci przychodzą do nas z Facebooka, Google Ads, czy portali branżowych. Systemy ATS, jak Elevato, rejestrują wszystkie te źródła. Pozwala to określić najbardziej efektywne kanały, na których warto się skupić i w które warto inwestować — mówi Krzysztof Ogniewski, CEO Elevato, polskiego systemu ATS wspierającego firmy w rekrutacjach pracowników.

 

Personalizacja, uniwersalność, bezpieczeństwo

 

Nowoczesne narzędzia wspierające firmy w naborach powinny też skupiać się na tym, by ogłoszenia o pracę mogły być jak najlepiej dopasowane do wizerunku, jaki chce budować nasza organizacja. Można tu wskazać m.in. na identyfikację graficzną.

 

Najlepsze aplikacje dostępne na rynku pozwalają spersonalizować ogłoszenie także i w tym ujęciu. Jeśli w logotypie naszej organizacji znajduje się czerwona kropka i granatowe tło, to powinniśmy być w stanie dodać te kolory do naszej oferty pracy. To pozornie błaha rzecz, która jest bardzo ważna z marketingowego punktu widzenia.

 

Warto docenić też te ATS-y, które są aplikacjami webowymi, do których można zalogować się zarówno z poziomu komputera PC, jak i ze smartfona czy tabletu. Wystarczy login i hasło. Nie trzeba martwić się o to, czy producent przygotował aplikację na MS Windows, Androida, MacOS czy Linuxa. To także ogromna oszczędność czasu. Wystarczy dostęp do sieci, nie trzeba pobierać, a następnie instalować aplikacji na dysku.

 

Przed zakupem upewnijmy się też, że narzędzie spełnia wszystkie wytyczne, jakie narzuca RODO. Można tu wskazać na przykład na aktualne dokumenty, które odwołują się do wybranych aktów prawnych. Ważne są też odpowiednio zabezpieczone serwery czy tryb notyfikacji, dzięki któremu będziemy na bieżąco wiedzieć, czyje zgody na udział w kolejnych rekrutacjach trzeba będzie wkrótce odnowić.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *