Wiele zabiegów stomatologicznych takich jak implanty, aparaty czy licówki potrafi sporo kosztować. Pacjenci często niechętnie się na nie decydują, a przez to zaniedbują swoje zdrowie i wygląd. Jak reklamować droższe usługi dentystyczne, żeby przyciągnąć klientów?
Czy reklama usług stomatologicznych jest potrzebna?
Zacznijmy od tej kwestii. Przecież mogłoby się wydawać, że skoro pacjenci mają braki w uzębieniu albo mają krzywe i nieestetyczne zęby, które wpływają na ich komfort, to nie mają wyjścia i muszą o nie zadbać. Niestety, nie jest to tak oczywiste. Wiele osób decyduje się na życie z brakami w szczęce i na przykład zakrywa się podczas uśmiechania. Ponadto jak wynika z raportu GUS z 2018 r., aż 98% dorosłych Polaków boi się wizyty u dentysty, przy czym bardziej odważne są kobiety. Co więcej, rokrocznie aż kilka milionów rodaków stroni od dentysty, mimo problemów z zębami. Zdumiewa fakt, że co piąty Polak szczotkuje zęby tylko raz dziennie, a aż 3,8 mln osób nie robi tego wcale! Dlatego właśnie odpowiednia reklama i uświadamianie pacjentów jest konieczne.
W świetle cen za usługi stomatologiczne nie jest to łatwe. Istotnie: Narodowy Fundusz Zdrowia pokrywa tylko niewielką część zabiegów, w tym chemoutwardzalne plomby tylko w przednich zębach (podobnie jak bezpłatne leczenie kanałowe). Skaling przysługuje nam raz w roku, proteza akrylowa raz na 5 lat. Jak widać, wiele zabiegów trzeba pokryć z własnej kieszeni.
Reklamujmy nie sam zabieg, a jego jakość
W przypadku wielu zabiegów dentystycznych cena może dosłownie powalić na kolana – może to być nawet kilkanaście albo kilkadziesiąt tysięcy złotych! Pacjenci zwykle są sceptyczni wobec tej ceny, ponieważ myślą, że przecież kilka godzin pracy dentysty nie może być tyle warte.
- kiedy reklamujemy implanty czy licówki, trzeba jeszcze podkreślić jakość materiałów i sprzętu, jaki jest wykorzystywany podczas danego zabiegu – mówi pracownik gabinetu Dental Fraternity, w którym korzysta się z najwyższej jakości materiałów stomatologicznych i najnowszych technologii. – Lasery, mikroskopy, unity implantologiczne – jakość tych maszyn wpływa na jakość samego zabiegu, a tym samym na zdrowie i wygląd naszego uśmiechu. Bez nich implanty czy licówki nie byłyby tak idealnie dopasowane do zębów. Właśnie tę wysoką jakość i bezpieczeństwo w gabinecie należy bez końca podkreślać – dodaje.
Edukujmy, czym mogą grozić braki w uzębieniu albo krzywy zgryz
Wiele osób nie decyduje się na założenie aparatu czy implantów z powodu braku wiedzy na temat konsekwencji, jakie niosą za sobą braki w uzębieniu albo krzywy zgryz. A przecież nie chodzi tutaj tylko o wygląd. Brak jednego albo kilku zębów wpływa na całą szczękę: pomiędzy innymi zębami mogą pojawić się szpary, które będą powodować zaburzenia w obrębie stawów w szczęce. Takie zmiany mogą wywoływać bóle głowy, żuchwy, a nawet uszu.
Z kolei nieleczony krzywy zgryz będzie wpływał na zdrowie wszystkich zębów, rozwój próchnicy, zmieniony wygląd twarzy, wady wymowy. To jednak nie wszystko – zgryz wpływa na zdolność gryzienia i żucia, dlatego nieleczony krzywy zgryz może prowadzić do problemów układu pokarmowego. Właśnie te konsekwencje trzeba stale podkreślać, nie tylko w rozmowie z pacjentami, ale również na tematycznych stronach internetowych i w różnych mediach społecznościowych.
Nie zapominajmy o mediach społecznościowych
Media społecznościowe to dalej niedoceniany kanał reklamy, szczególnie wśród takich branż jak gabinety dentystyczne. A to właśnie dzięki nim można dotrzeć do wielu klientów, szczególnie młodych, które często ignorują swoje problemy stomatologiczne.
Właśnie takimi kanałami jak Instagram czy Facebook można informować o ryzyku, jakie wynika z nieleczonych problemów dentystycznych. Ponieważ są to media w dużej mierze wizualne, to możemy wykorzystać je też do publikowania zdjęć gabinetów dentystycznych, sprzętu stomatologicznego i „naprawionych” uśmiechów. Profesjonalnie wyglądające wnętrza i pracownicy mogą zwiększyć zaufanie wśród pacjentów, a tym samym nakłonić ich do zabiegu – nawet tego kosztownego.
Na podstawie badania „Rynek usług stomatologicznych w Polsce 2021. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2021-2026” przeprowadzonego przez PMR w pierwszej połowie 2021 r., wykazano, że odsetek korzystających z usług stomatologicznych w kraju uległ znacznemu zwiększeniu, co również wskazuje na pobudzenie rynku w tym sektorze. Miejmy nadzieję, że ten trend będzie w kolejnych latach tylko wzrostowy.
Artykuł sponsorowany