Popularność zakupów w sieci wzrasta z roku na rok, czyniąc e-commerce jedną z najdynamiczniej rozwijających się branż na świecie. By sprostać coraz większym wymaganiom klientów i nie dać się zdystansować konkurencji, należy stale ulepszać swoje usługi, czyniąc je szybszymi i łatwiejszymi w obsłudze. Często wielu właścicieli sklepów internetowych nie docenia znaczenia efektywnie działającej wyszukiwarki produktów. By ikonka lupki w polu tekstowym nie stała się synonimem skomplikowanego śledztwa w wykonaniu zakupowego Sherlocka Holmesa, należy zadbać o inteligentne rozwiązania, które uchronią nas przed przedwczesnym zamknięciem zakładki sklepu przez klienta.

Szybciej, łatwiej, precyzyjnej

W przeciwieństwie do tradycyjnych zakupów, które polegają na żmudnym pchaniu wózka przez kolejne alejki wielkopowierzchniowych marketów lub na leniwych weekendowych spacerach od sklepu do sklepu w galeriach handlowych, zakupy w sieci muszą być szybkie i łatwe do zrobienia. Tu liczy się czas i precyzja – i tego właśnie oczekuje większość klientów. Zbyt wolno ładujące się strony bądź nieefektywny system wyszukiwania produktów może przyczynić się do zamknięcia zakładki z adresem naszej witryny i błyskawicznego przeskoczenia na konkurencyjną stronę. Utrata klienta mierzona jest raptem jednym kliknięciem, dlatego tak istotne jest, by proces zakupowy był czytelny, intuicyjny i pozwalał na szybkie i skuteczne znalezienie szukanego produktu. By było to możliwe, należy zadbać o podstawowe narzędzie: wyszukiwarkę produktów.

Statystyki nie kłamią

Jak ważny jest to instrument, pokazują doskonale statystyki: aż 65 procent klientów sklepów internetowych rezygnuje z zakupów, jeśli korzystając z wyszukiwarki na stronie, ma trudności ze znalezieniem potrzebnego produktu. Z kolei pierwszą akcją 40 procent użytkowników po wejściu na stronę sklepu jest szukanie okienka wyszukiwarki i wpisanie w nią interesującej ich frazy. To przekłada się na finalizację takich sesji w 30 procentach sytuacji (źródło wszystkich danych: Orange). Niepozorna, zdawałoby się, wyszukiwarka jest więc odpowiedzialna za niemały kawałek transakcyjnego tortu i bagatelizowanie jej wpływu na przychody firmy jest dużym błędem wielu internetowych witryn.

Inteligentne wyszukiwanie

Jak zaimplementować skuteczną wyszukiwarkę na stronie sklepu bez konieczności przeprowadzania skomplikowanych i niekiedy kosztownych prac informatyczno-deweloperskich? Świetnym rozwiązaniem jest AI Smart Search firmy QuarticOn, które umożliwia integrację wyników wyszukiwania ze spersonalizowanymi rekomendacjami produktów znajdujących się w ofercie sklepu. Fundamentem działania Smart Search jest sztuczna inteligencja oraz budowa infrastruktury systemu w oparciu o first-party cookies, a nie, jak w większości przypadków, o łatwe do zablokowania i obciążone zagrożeniem przekazywania zbieranych danych obcym witrynom third-party cookies. Innowacja tego narzędzia polega na bezpiecznej metodzie omijania mechanizmów blokowania w przeglądarkach oraz programach antywirusowych, a gromadzone w ten sposób dane są dostępne jedynie dla konkretnego sklepu online, który je zebrał.

Wielkie możliwości Smart Search

Jakie praktyczne rozwiązania oferuje Smart Search? Przede wszystkim sugestie w trakcie pisania oraz autouzupełnianie. Pierwsze litery hasła, które wpisuje użytkownik witryny, uruchamiają wyświetlanie najbardziej prawdopodobnych wyników, z kolei automatyczne uzupełnianie zwiększa efektywność procesu wyszukiwania dzięki wymiernemu oszczędzaniu czasu użytkownika. Dodatkowo Smart Search rozpoznaje złożone pytania, obsługuje aż 35 języków i jest responsywna, co w dobie zwiększającej się liczby transakcji dokonywanych za pośrednictwem urządzeń mobilnych czyni tę zdolność niezbędną do skutecznego funkcjonowania sklepu online.

By zwiększyć efektywność wyszukiwania w Twoim sklepie online, sprawdź koniecznie możliwości, które oferuje Orange dla Firm: https://www.orange.pl/poradnik-dla-firm/firma-online/inteligentna-wyszukiwarka/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *