Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
No votes yet.
Please wait...

Popularność zakupów w sieci wzrasta z roku na rok, czyniąc e-commerce jedną z najdynamiczniej rozwijających się branż na świecie. By sprostać coraz większym wymaganiom klientów i nie dać się zdystansować konkurencji, należy stale ulepszać swoje usługi, czyniąc je szybszymi i łatwiejszymi w obsłudze. Często wielu właścicieli sklepów internetowych nie docenia znaczenia efektywnie działającej wyszukiwarki produktów. By ikonka lupki w polu tekstowym nie stała się synonimem skomplikowanego śledztwa w wykonaniu zakupowego Sherlocka Holmesa, należy zadbać o inteligentne rozwiązania, które uchronią nas przed przedwczesnym zamknięciem zakładki sklepu przez klienta.

Szybciej, łatwiej, precyzyjnej

W przeciwieństwie do tradycyjnych zakupów, które polegają na żmudnym pchaniu wózka przez kolejne alejki wielkopowierzchniowych marketów lub na leniwych weekendowych spacerach od sklepu do sklepu w galeriach handlowych, zakupy w sieci muszą być szybkie i łatwe do zrobienia. Tu liczy się czas i precyzja – i tego właśnie oczekuje większość klientów. Zbyt wolno ładujące się strony bądź nieefektywny system wyszukiwania produktów może przyczynić się do zamknięcia zakładki z adresem naszej witryny i błyskawicznego przeskoczenia na konkurencyjną stronę. Utrata klienta mierzona jest raptem jednym kliknięciem, dlatego tak istotne jest, by proces zakupowy był czytelny, intuicyjny i pozwalał na szybkie i skuteczne znalezienie szukanego produktu. By było to możliwe, należy zadbać o podstawowe narzędzie: wyszukiwarkę produktów.

Statystyki nie kłamią

Jak ważny jest to instrument, pokazują doskonale statystyki: aż 65 procent klientów sklepów internetowych rezygnuje z zakupów, jeśli korzystając z wyszukiwarki na stronie, ma trudności ze znalezieniem potrzebnego produktu. Z kolei pierwszą akcją 40 procent użytkowników po wejściu na stronę sklepu jest szukanie okienka wyszukiwarki i wpisanie w nią interesującej ich frazy. To przekłada się na finalizację takich sesji w 30 procentach sytuacji (źródło wszystkich danych: Orange). Niepozorna, zdawałoby się, wyszukiwarka jest więc odpowiedzialna za niemały kawałek transakcyjnego tortu i bagatelizowanie jej wpływu na przychody firmy jest dużym błędem wielu internetowych witryn.

Inteligentne wyszukiwanie

Jak zaimplementować skuteczną wyszukiwarkę na stronie sklepu bez konieczności przeprowadzania skomplikowanych i niekiedy kosztownych prac informatyczno-deweloperskich? Świetnym rozwiązaniem jest AI Smart Search firmy QuarticOn, które umożliwia integrację wyników wyszukiwania ze spersonalizowanymi rekomendacjami produktów znajdujących się w ofercie sklepu. Fundamentem działania Smart Search jest sztuczna inteligencja oraz budowa infrastruktury systemu w oparciu o first-party cookies, a nie, jak w większości przypadków, o łatwe do zablokowania i obciążone zagrożeniem przekazywania zbieranych danych obcym witrynom third-party cookies. Innowacja tego narzędzia polega na bezpiecznej metodzie omijania mechanizmów blokowania w przeglądarkach oraz programach antywirusowych, a gromadzone w ten sposób dane są dostępne jedynie dla konkretnego sklepu online, który je zebrał.

Wielkie możliwości Smart Search

Jakie praktyczne rozwiązania oferuje Smart Search? Przede wszystkim sugestie w trakcie pisania oraz autouzupełnianie. Pierwsze litery hasła, które wpisuje użytkownik witryny, uruchamiają wyświetlanie najbardziej prawdopodobnych wyników, z kolei automatyczne uzupełnianie zwiększa efektywność procesu wyszukiwania dzięki wymiernemu oszczędzaniu czasu użytkownika. Dodatkowo Smart Search rozpoznaje złożone pytania, obsługuje aż 35 języków i jest responsywna, co w dobie zwiększającej się liczby transakcji dokonywanych za pośrednictwem urządzeń mobilnych czyni tę zdolność niezbędną do skutecznego funkcjonowania sklepu online.

By zwiększyć efektywność wyszukiwania w Twoim sklepie online, sprawdź koniecznie możliwości, które oferuje Orange dla Firm: https://www.orange.pl/poradnik-dla-firm/firma-online/inteligentna-wyszukiwarka/

No votes yet.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

redakcja emarketing

redakcja emarketing

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *