Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 4.3. From 4 votes.
Please wait...

Poczta elektroniczna to wciąż bardzo skuteczne narzędzie, używane w komunikacji marketingowej. Nadal jednak padają pytania, jak pozyskiwać nowe adresy e-mail i która metoda powiększania listy mailingowej jest obecnie najbardziej efektywna? Odpowiedź na te pytania przynosi badanie wykonane przez firmę Ascend2, która zapytała ponad 200 respondentów (marketingowców) o to, jakie jest najlepsze źródło pozyskiwania adresów do listy mailingowej i która z metod jest przy okazji najtrudniejsza.

 



Sposoby powiększania listy mailingowej

Spośród wieli metod na zwiększenie liczby adresów w bazie mailingowej, wymienić można między innymi:

  • reklamę i rejestracje w social media;
  • content marketing;
  • konkursy;
  • linki sponsorowane;
  • pozycjonowanie;
  • marketing partnerski.

Ankietowani stwierdzili, że jeśli chodzi o najbardziej skuteczne sposoby na zwiększenie listy e-mail, to jest to przede wszystkim reklama w mediach społecznościowych oraz content marketing, wraz z powiązanym z nim pozycjonowaniem.

raport-min

Źródło: emarketer.com

 

Co ciekawe, zdaniem respondentów największym wyzwaniem jest zdobywanie nowych adresów e-mail za pomocą marketingu treści (content marketing). Słowo „wyzwanie” jest tutaj kluczowe, ponieważ nie chodzi tu jedynie o trudności w powiększaniu listy mailingowej przy pomocy tej metody, a czas, jaki potrzebny jest na jej przygotowanie i wdrożenie.

Innym powodem może być także brak odpowiednich pracowników, którzy odpowiedzialni są za tworzenie wartościowych treści, skłaniających czytelników do pozostawienia swoich adresów e-mail.

Nie zmienia to jednak faktu, że jeśli firma nie może sobie pozwolić na strategię content marketingu, to nie powinna jej stosować. Warto w takim przypadku zlecić wykonanie treści specjalistom w tej dziedzinie (np. zewnętrznym agencją).

Działania w mediach społecznościowych, które mają na celu zwiększenie list mailingowych, nie wymagają poświęcenia dużej ilości czasu, stąd są one uważane przez ankietowanych za mniej wymagające, a jednocześnie efektywne. Podobnie zostały ocenione standardowe rejestracje na newslettery w mediach społecznościowych lub na stronie oraz organizowane przez niektóre marki konkursy.

Z drugiej strony najmniej efektywną i najtrudniejszą metodą pozyskiwania adresów e-mail według respondentów są linki sponsorowane oraz marketing partnerski.

 

Rating: 4.3. From 4 votes.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

redakcja emarketing

redakcja emarketing

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *