Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
No votes yet.
Please wait...
Marketing automation umożliwia tworzenie scenariuszy, dzięki którym dotrzemy z informacjami do naszych potencjalnych oraz stałych klientów. Czym są takie scenariusze i jak je stworzyć, by były jak najbardziej efektywne?

 

Komunikacja dostosowana do klienta

Zaletą stosowania marketing automation jest możliwość dostosowania komunikacji z klientem do jego zachowania na stronie naszego sklepu, dokonanych zakupów i innych informacji, które od niego otrzymaliśmy.

Załóżmy, że klient przeglądał ofertę wycieczek i dokonał jej rezerwacji. Dzięki temu tuż przed wyjazdem może on otrzymać od nas wiadomość na temat tego, jak najlepiej się do podróży przygotować, co zwiedzić, czy warto się ubezpieczyć itp. Po powrocie możemy zapytać o zdanie klienta na temat wycieczki, a po dłuższym okresie można ten wyjazd przypomnieć, proponując kolejne miejsca do odwiedzenia (bazując np. na wystawionej przez klienta opinii) lub wysłać zdjęcia z oglądanych wtedy miejsc, przywołując pozytywne emocje i tym samym budować relację.

 

Przykład spersonalizowanych komunikatów

Załóżmy, że klient zostawia opinię na temat hotelu, w którym zatrzymał się w czasie wakacji. Analiza takiej opinii z wykorzystaniem narzędzi marketing automation pozwala na lepsze poznanie preferencji użytkownika. Mając wiedzę na temat tego, co klientowi w danym hotelu się nie podobało (np. brak Wi-Fi), mamy możliwość wysłania w przyszłości oferty bardziej do niego dopasowanych.

Scenariusze marketing automation pozwalają zatem na stworzenie swoistych szablonów komunikacji, jednak każdy użytkownik otrzymuje spersonalizowane wiadomości, które zawierają wykonane przez niego zdjęcia i inne treści.

No votes yet.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Michał Leszczyński

Michał Leszczyński

GetResponse

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *