Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 8.3. From 3 votes.
Please wait...

Zakupy w internecie są dokonywane coraz częściej. Pozornie wydawać by się mogło, że jest to zajęcie, któremu użytkownicy najchętniej oddają się w dni wolne, jednak analiza kampanii reklamowych prowadzonych przez firmę RTB House pokazuje coś zupełnie innego. Zatem kiedy najchętniej robimy zakupy w internecie?

 

Zakupy w sieci w ciągu tygodnia

Bazując na danych zebranych zebranych z różnych części świata, firma RTB House wysunęła wniosek, że najpopularniejszym dniem tygodnia, w którym użytkownicy robią zakupy w sieci, jest wtorek. Właśnie wtedy kliknięcia w reklamy wzrastają o 37%. Tego dnia rośnie także konwersja – o 47%, w porównaniu do dnia, kiedy zakupy w internecie są dokonywane najrzadziej (sobota, wskaźnik konwersji – ilość dokonanych zakupów – w tym dniu wynosi jedynie 11%, w porównaniu z całym tygodniem).

Dodatkowo badanie dowiodło, że najpopularniejsza pora dnia, podczas której klienci decydują się na zakup w sieci, to godziny od 14 do 16 oraz 20 a 23.

Bardzo podobne wyniki osiągane są w Polsce – w naszym kraju również wtorek jest najpopularniejszym dniem na zakupy w sieci. Liczba kliknięć zakończonych transakcją wzrasta wtedy o 52%, a kliknięcia w reklamy o 27%.

Kiedy w Polsce najchętniej robimy zakupy w internecie? Najdogodniejszą porą dnia okazują się godziny wieczorne – między 20 a 22. Wtedy też sklepy notują 22% wszystkich transakcji dokonanych w ciągu całej doby.

 



Znajomość zachowań zakupowych – klucz do sukcesu w e-commerce

Nawiązując do wypowiedzi przedstawiciela firmy RTB House, warto wspomnieć jeszcze o tym, że obecnie niezwykle istotne jest posiadanie wiedzy na temat tego, w jaki sposób użytkownicy dokonują zakupów w sieci. Szczególnie, że z internetu korzysta się nie tylko w celach rekreacyjnych, a coraz częściej wykorzystuje się go w celach zawodowych, czy właśnie dokonuje za jego pomocą zakupów.

Wiedza na temat tego, jak, gdzie i kiedy użytkownicy kupują najchętniej, to niejako klucz do sukcesu każdego przedsiębiorstwa działającego w branży e-commerce. W pozyskiwaniu tych danych pomaga obecnie sztuczna inteligencja i algorytmy, które oprócz zbierania informacji same uczą się tego, w jaki sposób personalizować przekazy reklamowe do odpowiednich grup odbiorców.

 

Rating: 8.3. From 3 votes.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

redakcja emarketing

redakcja emarketing

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *