Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
No votes yet.
Please wait...

(00:06) Grzegorz: Jeśli Wasz sklep internetowy rośnie i chcecie dowiedzieć się jak możecie systematycznie, ale też efektywnie zmienić platformę sklepu internetowego i zmigrować ją na nowe, lepsze, większe i możliwie efektywne rozwiązanie – to dzisiaj Łukasz z Atomstore odpowie Wam na wszystkie pytania. Myślę, że warto posłuchać żeby dowiedzieć się jak nie popełnić żadnego błędu przy tak dużej migracji.

(00:30) Łukasz: Cześć!

(00:31) Grzegorz: Łukasz powiedz, jakie są w ogóle przesłanki do zmiany systemu e-commerce?

(00:37) Łukasz: Jeśli chodzi o kluczowe i typowe przesłanki, które decydują o tym, że firma podejmuje decyzję o zmianie systemu e-commerce – na ogół jest kilka takich czynników, trudno wyróżnić jeden kluczowy. Jednym z nich może być kwestia bezpieczeństwa, kwestia przestarzałości systemu. Bardzo często firmy, które do nas trafiają korzystają z gotowej platformy open source, która była rozwijana i teraz już ten rozwój został wstrzymany (nie jest supportowana przez dostawcę). Taką typową platformą jest np. scommerce. Na tej platformie bardzo popularnej kilka lat temu, działają jeszcze sklepy całkiem duże, takie które realizują sprzedaż na poziomie 100,200, 500 tysięcy miesięcznie. Dla nas czasami jest to zaskoczeniem, że trafia do nas Klient z takim przestarzałym systemem. Takie firmy podejmują często decyzję o zmianie systemu, brakuje im wsparcia.

Drugim czynnikiem, który może się tu pojawić i pełnić kluczową rolę, są to braki związane z funkcjonalnością. Firma ma np. system, który umożliwia definiowanie stawek VAT, ale nie ma możliwości indywidualizowania tych stawek VAT na różne kraje. Może sprzedawać ze stawką 23%, 8%, potrzebuje sprzedawać do Niemiec, czy Francji, gdzie na dany towar jest powiedzmy 19,5% i nie może tego zindywidualizować lub nie może sprzedawać ze stawką zwolnioną dla płatników VAT.

Jeszcze inną przesłanką do zmiany jest brak funkcjonalności. Firma potrzebuje np. program lojalnościowy, potrzebuje funkcjonalność związaną z bonami, kupony rabatowe itd. I po tym, jak sklep internetowy robi analizę kosztów stworzenia, czy zaktualizowania systemu, stworzenia dodatkowych modułów – okazuje się, że bardziej opłaca się po prostu zmigrować na gotowy system, który te funkcjonalności już posiada i zapewnia też wsparcie, gwarancję.

Kolejnym czynnikiem może być wzrost sklepu i problemy z wydajnością. Np. mamy system, który działa dobrze jeśli mamy 10 tysięcy produktów, dobrze działa jeśli mamy 100 tysięcy odwiedzin miesięcznie, ale sklep rośnie i już zdarzają się jakieś zawieszenia, problemy z szybkością tego systemu i potrzebuje optymalizacji. Okazuje się, że trudno tę optymalizację zapewnić, brakuje programistów, wiedzy, gotowych narzędzi, potrzebujemy cachowania, mechanizmów związanych z szybkim wyszukiwaniem – wtedy taki Klient zgłasza się np. do nas i mówi, że potrzebuje system, który będzie dobrze działał przy 300, 500 tysiącach odwiedzin. To są takie najczęściej spotykane czynniki, które sprawiają, że firma, która ma już sklep internetowy – rozwija się i decyduje się na zmianę, inne systemy e-commerce.

No votes yet.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *