E-commerce rośnie w siłę, nie tylko ze względu na sytuację związaną z pandemią, która poniekąd zmusza wielu przedsiębiorców do tego, aby przenieść swój biznes, chociaż po części, do sieci. Jesteś jednym z nich? A może od lat śledzisz newsy w digital marketingu?

Niezależnie od Twoich motywacji, ten tekst będzie dla Ciebie strzałem w dziesiątkę! Poznaj 4 wskazówki, jak osiągnąć sukces w e-commerce.

Stop, nie strzelać!

Analizuj, testuj, mierz i nie błądź po omacku.

Pierwsza wskazówka to testowanie kanałów sprzedaży. Jest to kluczowy element, jeśli chcesz osiągnąć sukces w e-handlu. Nie należy bowiem z góry zakładać, że Google Ads będą najlepszym rozwiązaniem, albo z drugiej strony, że inspirowanie użytkowników formatami na Facebooku sprawdzi się lepiej. Nie zamykaj się na jeden kanał sprzedaży, warto prowadzić testy, zadbać o rzetelną analitykę. Podkreślają to specjaliści z dziedziny, między innymi eksperci e-commerce z agencji WebDoctor. Dzięki testowaniu kanałów sprzedaży skoncentrujesz się w rezultacie na tych kanałach, które rzeczywiście przynoszą najlepsze rezultaty i efekty biznesowe.

Po drugie – analiza konkurencji. Jest to must-do dla każdego biznesu, nie tylko w sieci. Jeśli chcesz mieć pewność, że Twoje działania e-marketingowe i obrana przez Ciebie strategia e-handlu jest skuteczna, skalowana do potrzeb Twojej docelowej grupy odbiorczej, to dokładnie zbadaj natężenie konkurencji, działania, cele, ich kanały sprzedaży, produkty i usługi, które oferują. Analizuj konkurencję przed rozpoczęciem działań i rób to systematycznie podczas prowadzenia działań e-commerce. Dzięki temu ułożysz atrakcyjną i efektywną ofertę online, poznasz wzorce konkurencji. To pozwoli Ci na to, aby przewidzieć ich ruchy.

Oprócz prowadzenia samej kampanii, skupianiu się na perswazyjnych komunikatach, atrakcyjnych materiałach graficznych, a także wyglądzie strony, pamiętaj o analityce internetowej, a więc systematycznie mierz skuteczność. Wiele firm prowadzi kampanie nie posiadając podpiętej analityki. Najlepsze firmy marketingu internetowego, w tym m.in. WebDoctor, korzystają w celu z dostępnych narzędzi do prowadzenia skutecznej, zorganizowanej i rzetelnej analityki. Są to takie narzędzia jak, między innymi:

Jeśli nie mierzysz ruchu ani konwersji, nie wiesz tak naprawdę nic. Zatem dzięki obserwacji statystyk, mierzeniu skuteczności, ruchu użytkowników na stronie i ich aktywność, w łatwy sposób dowiesz się, czy ustawiona przez Ciebie kampania i działania e-commerce są realizowane w najbardziej optymalny i możliwie efektywne sposób.

Będąc w sieci, nie daj się w nią złapać – bądź unikalny

Odpowiedź brzmi – tak! Określ Unique Selling Point (USP) czyli pomyśl, co wyróżni Cię na tle konkurencji. Znajdź swój wyróżnik, dokonaj jego oceny, komunikuj go w reklamach online i wyeksponuj w sklepie online. To co jest wyjątkowe tylko dla Twojej oferty, przyciągnie Klientów i skupi ich uwagę na Twoich działaniach e-commerce.

Sprawdź szkolenia i usługi WebDoctor dla e-commerce na stronie https://www.webdoctor.pl/, które pomogą Ci uzyskać sukces w działaniach sprzedaży online.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *