Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 7.0. From 3 votes.
Please wait...

E-commerce rośnie w siłę, nie tylko ze względu na sytuację związaną z pandemią, która poniekąd zmusza wielu przedsiębiorców do tego, aby przenieść swój biznes, chociaż po części, do sieci. Jesteś jednym z nich? A może od lat śledzisz newsy w digital marketingu?

Niezależnie od Twoich motywacji, ten tekst będzie dla Ciebie strzałem w dziesiątkę! Poznaj 4 wskazówki, jak osiągnąć sukces w e-commerce.

Stop, nie strzelać!

Analizuj, testuj, mierz i nie błądź po omacku.

Pierwsza wskazówka to testowanie kanałów sprzedaży. Jest to kluczowy element, jeśli chcesz osiągnąć sukces w e-handlu. Nie należy bowiem z góry zakładać, że Google Ads będą najlepszym rozwiązaniem, albo z drugiej strony, że inspirowanie użytkowników formatami na Facebooku sprawdzi się lepiej. Nie zamykaj się na jeden kanał sprzedaży, warto prowadzić testy, zadbać o rzetelną analitykę. Podkreślają to specjaliści z dziedziny, między innymi eksperci e-commerce z agencji WebDoctor. Dzięki testowaniu kanałów sprzedaży skoncentrujesz się w rezultacie na tych kanałach, które rzeczywiście przynoszą najlepsze rezultaty i efekty biznesowe.

Po drugie – analiza konkurencji. Jest to must-do dla każdego biznesu, nie tylko w sieci. Jeśli chcesz mieć pewność, że Twoje działania e-marketingowe i obrana przez Ciebie strategia e-handlu jest skuteczna, skalowana do potrzeb Twojej docelowej grupy odbiorczej, to dokładnie zbadaj natężenie konkurencji, działania, cele, ich kanały sprzedaży, produkty i usługi, które oferują. Analizuj konkurencję przed rozpoczęciem działań i rób to systematycznie podczas prowadzenia działań e-commerce. Dzięki temu ułożysz atrakcyjną i efektywną ofertę online, poznasz wzorce konkurencji. To pozwoli Ci na to, aby przewidzieć ich ruchy.

Oprócz prowadzenia samej kampanii, skupianiu się na perswazyjnych komunikatach, atrakcyjnych materiałach graficznych, a także wyglądzie strony, pamiętaj o analityce internetowej, a więc systematycznie mierz skuteczność. Wiele firm prowadzi kampanie nie posiadając podpiętej analityki. Najlepsze firmy marketingu internetowego, w tym m.in. WebDoctor, korzystają w celu z dostępnych narzędzi do prowadzenia skutecznej, zorganizowanej i rzetelnej analityki. Są to takie narzędzia jak, między innymi:

  • Google Data Studio
  • Search Console
  • Hotjar

Jeśli nie mierzysz ruchu ani konwersji, nie wiesz tak naprawdę nic. Zatem dzięki obserwacji statystyk, mierzeniu skuteczności, ruchu użytkowników na stronie i ich aktywność, w łatwy sposób dowiesz się, czy ustawiona przez Ciebie kampania i działania e-commerce są realizowane w najbardziej optymalny i możliwie efektywne sposób.



Będąc w sieci, nie daj się w nią złapać – bądź unikalny

Odpowiedź brzmi – tak! Określ Unique Selling Point (USP) czyli pomyśl, co wyróżni Cię na tle konkurencji. Znajdź swój wyróżnik, dokonaj jego oceny, komunikuj go w reklamach online i wyeksponuj w sklepie online. To co jest wyjątkowe tylko dla Twojej oferty, przyciągnie Klientów i skupi ich uwagę na Twoich działaniach e-commerce.

Sprawdź szkolenia i usługi WebDoctor dla e-commerce na stronie https://www.webdoctor.pl/, które pomogą Ci uzyskać sukces w działaniach sprzedaży online.

Rating: 7.0. From 3 votes.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Monika Juskowiak

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *