Polacy chętnie kupują w internecie co sprawia, że prowadzenie własnego sklepu online to wciąż dobry pomysł na biznes. Aby jednak nasz sklep miał szansę stawić czoła wszechobecnej konkurencji musi być miejscem sprawnie działającym, przejrzystym i funkcjonalnym.Właśnie dlatego kluczowe znaczenie ma wybór platformy e-commerce, w oparciu o którą stworzymy nasz sklep. Wśród wielu dostępnych rozwiązań wymienić warto przede wszystkim platformę Magento, która jest prawdziwym hitem wykorzystywanym zarówno przez małe firmy, jak i wielkie przedsiębiorstwa. Poznajmy ją lepiej i sprawdźmy dlaczego może skutecznie pomóc nam w zwiększaniu sprzedaży w internecie.

Czym jest platforma Magento?

Magento jest obecnie jedną z najpopularniejszych platform sprzedażowych, która istnieje na rynku od 2007 roku. Obecnie, dostępne są dwie wersje tej platformy. Pierwsza z nich to darmowa platforma Magento Community Edition, która sprawdza się w przypadku niedużych sklepów, którym zależy na możliwości darmowego korzystania z podstawowych funkcjonalności. Druga zaś to Magento Enterprise Edition – wersja płatna o znacznie szerszym zakresie dostępnych funkcji. Magento to platforma, która oferuje szereg funkcji niezbędnych w funkcjonowaniu sklepu. Wśród nich wymienić możemy między innymi optymalizację sklepu pod SEO, łatwe monitorowanie stanu towarów oraz wykonywanie zamówień, oferowanie klientom promocji oraz analizę i raportowanie danych sprzedażowych. Co więcej, Magento to również nowoczesny i bezpieczny system płatności, dzięki czemu klienci mogą kupować szybko, sprawnie i bez problemów.

Wady i zalety systemu Magento

Zaletą systemu Magento jest bez wątpienia jego wszechstronność – doskonale sprawdza się zarówno w przypadku sprzedaży produktów, jak i usług. Może być wdrożony zarówno w niewielkich firmach, jak i korporacjach, które chcą sprzedawać skutecznie. Bez wątpienia zaletą tej platformy jest również fakt, że obecnie możemy zarządzać nią również przez aplikację mobilną.
Jeśli zaś chodzi o wady – Magento, jak każdy inny system nie jest od nich wolny. Wśród nich wymienić możemy przede wszystkim konieczność posiadania mocnego serwera. Problemem może być również samodzielne rozwijanie platformy. Wymaga bowiem wiedzy z zakresu programowania.

Dlaczego może pomóc nam w zwiększaniu sprzedaży?

Platforma Magento może pomóc skutecznie zwiększać sprzedaż na wielu płaszczyznach. Przede wszystkim, jej zastosowanie pozwala uniknąć problemów z zarządzeniem asortymentem twojego sklepu. Dzięki niej możesz bowiem sprawnie i skutecznie zarządzać zasobami magazynowymi twojego sklepu. To koniec z brakiem towaru w twoich sklepie. Warto w tym momencie zaznaczyć, że Magento pozwala sprawnie poruszać się po dostępnych produktach nie tylko tobie, ale również klientom twojego sklepu. Umożliwia bowiem zaawansowane przeszukiwanie i filtrowanie katalogu produktów przez użytkownika.

Platforma Magento to również znacznie sprawniejsze dokonywanie zamówień. Dzięki niej możemy ponawiać typowe zamówienia, szybko generować niezbędną nam dokumentację czy też śledzić zamówienia oraz ich historię. To nadal nie wszystko. Platforma ta wpływa na zwiększenie sprzedaży również poprzez optymalizację SEO, dzięki czemu twój sklep zajmie wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania – co jak wiemy przekłada się na liczbę klientów odwiedzających twój sklep. Sprzedaż może zwiększyć się również z powodu integracją z porównywarkami cen oraz możliwością powiązania sklepu z portalami społecznościowymi.

Jak wdrożyć system Magento w swoim sklepie internetowym?

Teoretycznie, wdrożenie systemu Magento nie jest zadaniem trudnym i może poradzić sobie z tym każdy z nas. W praktyce jednak konfiguracja wszystkich funkcji oraz możliwości jakie daje ta platforma bywa kłopotliwe. Coraz więcej osób decyduje się więc na skorzystanie z usług profesjonalnych firm, które zajmują się wdrażaniem systemu Magento. Wśród nich na uwagę zasługuje firma Fast White Cat. Informację na jej temat możemy znaleźć na stronie http://www.fastwhitecat.com/. Co daje nam skorzystanie z usług profesjonalistów? To proste – dzięki temu możemy liczyć nie tylko na pomoc w stworzeniu sklepu opartego o platformę Magento, ale również na utrzymywanie ich w przyszłości.

3 odpowiedzi

  1. Z pewnością warto skorzystać ze swojego talentu graficznego i artystycznego lub poprosić o pomoc specjalistów zajmujących się grafiką komputerową. Jest to niezbędne, jeśli prowadzony sklep ma się wyróżnić na tle konkurencji.

  2. Platforma sprzedażowa to jeden z głównych powodów przez, który sklep e-commerce może nie odnieść sukcesu. Jeśli na starcie źle wybierzemy może to się ciągnąć za nami do samego końca. Lepiej więc zastanowić się dwukrotnie i wybrać odpowiednio 😉

  3. Ciekawie to wygląda. Z tego co widzę to nie jest trudne wdrążenie tego systemu. Myślicie że jest możliwe załatwienie tego samemu, bez pomocy odpowiednich osób?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *