Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
No votes yet.
Please wait...

(00:06) Grzegorz: Ciekawi mnie to, również z punktu widzenia uczestnika Akademii, o czym należy pamiętać otwierając sklep internetowy. Czy są jakieś kroki milowe, o których powinienem absolutnie pamiętać? Czy powinienem sporządzić „checklistę” w punktach, których nie powinienem pominąć otwierając sklep internetowy?

(00:25) Agnieszka: Pewnie takich „checklist” istnieje cała masa. Myślę, że na pewno należy pamiętać o planie. Ten plan musi uwzględniać promocję sklepu, bo to jest niestety problemem, że większość ludzi otwiera sklep i skupia się na tym co sklep musi mieć np. domena, hosting, logo, zdjęcia – to oczywiście jest potrzebne, ale nie jest najważniejsze. Polecam zawsze zrobić najważniejszą część i dopiero potem zająć się dodatkowymi rzeczami. Od początku robić marketing, płatną promocję, bo jeśli nie wygenerujemy ruchu w tym sklepie, to jakikolwiek on piękny by nie był, to on po prostu nie sprzeda.

(01:13) Grzegorz: Czyli paradoksalnie: Pierwszy krok milowy – zastanów się jak „uprawiać” marketing, czyli jak będziesz reklamował swój produkt. Dopiero później jak poukładasz sobie produkty w platformie i wszystkie kwestie techniczne.

(01:27) Agnieszka: Na pewno jest też takie minimum, które musimy mieć żeby zacząć sprzedawać, czy to przez sklep internetowy, czy przez market place. Musimy mieć produkt, jego zdjęcia, coraz częściej video i opisy. To jest takie minimum, które pozwali nam już dodać to do market placu lub wrzucić na stronę.

Potem dochodzą rzeczy związane ze stroną internetową. To jest mechanizm dokonywania zakupu, proces check-out, integracje z kurierami, z metodami płatności, regulamin itd. To jest też ciężkie, ponieważ jakbym zaczęła opowiadać o wszystkim to pewnie 80% zainteresowanych sprzedażą w Internecie się zniechęci. Dlatego też platformy sklepowe, Shoplo, ale też i inne, część z tych rzeczy „zdejmują” ze sprzedającego.

Zostały też aspekty prawne. To jest coś, o co ludzie najczęściej się pytają. Może jesteśmy trochę zastraszanym narodem i zawsze jest „co zrobić, żeby to było zgodne z prawem”. Regulamin, zgłaszanie baz do Giodo itd, ale to już dopiero w kolejnym kroku.

(02:46) Grzegorz: Jasne. Zachęcamy też uczestników Akademii do wywiadu z „Rzetelnym Regulaminem”, który na pewno również opowie o aspektach prawnych.

 

No votes yet.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *