Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
No votes yet.
Please wait...

(00:06) Grzegorz: Ciekawi mnie to, również z punktu widzenia uczestnika Akademii, o czym należy pamiętać otwierając sklep internetowy. Czy są jakieś kroki milowe, o których powinienem absolutnie pamiętać? Czy powinienem sporządzić „checklistę” w punktach, których nie powinienem pominąć otwierając sklep internetowy?

(00:25) Agnieszka: Pewnie takich „checklist” istnieje cała masa. Myślę, że na pewno należy pamiętać o planie. Ten plan musi uwzględniać promocję sklepu, bo to jest niestety problemem, że większość ludzi otwiera sklep i skupia się na tym co sklep musi mieć np. domena, hosting, logo, zdjęcia – to oczywiście jest potrzebne, ale nie jest najważniejsze. Polecam zawsze zrobić najważniejszą część i dopiero potem zająć się dodatkowymi rzeczami. Od początku robić marketing, płatną promocję, bo jeśli nie wygenerujemy ruchu w tym sklepie, to jakikolwiek on piękny by nie był, to on po prostu nie sprzeda.

(01:13) Grzegorz: Czyli paradoksalnie: Pierwszy krok milowy – zastanów się jak „uprawiać” marketing, czyli jak będziesz reklamował swój produkt. Dopiero później jak poukładasz sobie produkty w platformie i wszystkie kwestie techniczne.

(01:27) Agnieszka: Na pewno jest też takie minimum, które musimy mieć żeby zacząć sprzedawać, czy to przez sklep internetowy, czy przez market place. Musimy mieć produkt, jego zdjęcia, coraz częściej video i opisy. To jest takie minimum, które pozwali nam już dodać to do market placu lub wrzucić na stronę.

Potem dochodzą rzeczy związane ze stroną internetową. To jest mechanizm dokonywania zakupu, proces check-out, integracje z kurierami, z metodami płatności, regulamin itd. To jest też ciężkie, ponieważ jakbym zaczęła opowiadać o wszystkim to pewnie 80% zainteresowanych sprzedażą w Internecie się zniechęci. Dlatego też platformy sklepowe, Shoplo, ale też i inne, część z tych rzeczy „zdejmują” ze sprzedającego.

Zostały też aspekty prawne. To jest coś, o co ludzie najczęściej się pytają. Może jesteśmy trochę zastraszanym narodem i zawsze jest „co zrobić, żeby to było zgodne z prawem”. Regulamin, zgłaszanie baz do Giodo itd, ale to już dopiero w kolejnym kroku.

(02:46) Grzegorz: Jasne. Zachęcamy też uczestników Akademii do wywiadu z „Rzetelnym Regulaminem”, który na pewno również opowie o aspektach prawnych.

 

No votes yet.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

redakcja emarketing

redakcja emarketing

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *