Google pozwala małym firmom w bardzo prosty sposób zaistnieć w sieci. Udostępnia on nie tylko możliwość reklamowania się w wyszukiwarce za pomocą linków sponsorowanych (AdWords), ale także pozwala na stworzenie bezpłatnej wizytówki przy pomocy narzędzia Google Moja Firma. Od teraz można je także wykorzystać, jako narzędzie do tworzenia stron internetowych. Jak działa nowa funkcja?

 

Darmowa witryna od Google z automatyczną aktualizacją treści

Aby móc stworzyć nową stronę, należy przede wszystkim posiadać wizytówkę w narzędziu Google Moja Firma. Logując się na konto i klikając menu z lewej strony zobaczyć można nową opcję:

google-moja-firma-menu-min

 

Po jej kliknięciu wyświetli się kreator witryny, witający użytkowników ekranem początkowym.

witamy-min

 

Wybranie opcji „Rozpocznij” uruchomi tworzenie strony – narzędzie działa automatycznie.

tworzenie-min

 

Po zakończeniu procesu pojawi się kolejny komunikat, który poinformuje o stworzeniu strony.

gotowe-min-1

 

Witryna nie jest jeszcze widoczna w sieci – aby ją opublikować, wystarczy wybrać odpowiednią opcję:

publikacja-min

 

Przed publikacją w internecie można wprowadzić kilka poprawek:

  • edytować motyw – wpływa on na wygląd czcionek;
  • wprowadzić własne treści pisane – tytuł, nagłówek oraz opis, dostępne są nawet opcje formatowania tekstu;
  • dodać zdjęcia – w tle i do galerii.

edycja-witryny-min

 

Po opublikowaniu strony wystarczy jeszcze podać jej adres – co istotne witryna dostępna będzie w domenie .business.site. Google oferuje możliwość dodania własnej domeny – po jej wcześniejszym wykupieniu – jednak opcja ta jest póki co niedostępna dla użytkowników z Polski.

podawanie-adresu-min

 

Strona dostępna będzie pod wybranym adresem jako osobna witryna, jednak ściśle jest ona połączona z kontem Google Moja Firma. Oznacza to, że wszelkie modyfikacje wprowadzone w wizytówce będą od razu widoczne na stronie.

Powstała strona jest w pełni responsywna. Proces tworzenia witryny można także przejść na telefonie komórkowym.

tworzenie-strony-telefon-min

 

Narzędzie do tworzenia stron internetowych od Google nie jest rozbudowane i brakuje mu wielu podstawowych funkcji, jednak oferuje ono darmowy hosting oraz możliwość stworzenia w bardzo łatwy sposób witryny sklepu bądź firmy, dzięki czemu biznes może być jeszcze bardziej widoczny w sieci.

Jest to rozwiązanie szczególnie polecane mniejszym firmom, które dopiero rozpoczynają działalność – także w sieci. Prosta witryna stworzona przy użyciu narzędzia od Google to jedynie początek i może ona skłonić właścicieli firmy do założenia pełnoprawnej strony internetowej – zawierającej sklep, blog lub inne elementy. Założenie witryny przy pomocy narzędzia Google wpływa także na pozycjonowanie – adres do strony jest wyświetlany w wynikach wyszukiwania.

 

3 odpowiedzi

  1. Czy mona ustawić na takiej strony chociażby metatagi czy jest to w pełni pominięte?

    Czy można puścić na taką witrynę Adwordsy?

    1. Możliwości w tym kreatorze stron są bardzo ograniczone, zatem nie ma nawet mowy o jakiejkolwiek zaawansowanej edycji 🙂
      Jeśli natomiast chodzi o reklamy, to oczywiście możesz kierować ruch z AdWords na stronę stworzoną w tym narzędziu, natomiast ponownie – nie istnieje możliwość wrzucenia na stronę reklam i zarabiania na nich.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *