Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
No votes yet.
Please wait...

(00:06) Grzegorz: Łukasz, wcześniej mówiłeś mi, że pozycjonowanie (wysokie pozycje sklepu internetowego) zależą od tego, jak dobrze mam zoptymalizowaną stronę, od zmian widocznych i niewidocznych na stronie, i od tego ile linków do mojego serwisu będę miał z innych stron internetowych. Natomiast, czy mógłbyś pokazać mi jakieś zestawienie wszystkich najważniejszych rzeczy wpływających na pozycjonowanie, żebym miał szersze spektrum wiedzy na ten temat? Co wpływa na wysokie pozycje w wyszukiwarce Google?

(00:40) Łukasz: Chciałbym przedstawić Ci wykres, który sporządziła firma „Searchmetrics”. Pokazuje on czynniki wpływające na to, czy będziemy wysoko w Google. Górna część tego wykresu, czyli te pomarańczowe słupki pokazują nam ważność, jeżeli chodzi o portale społecznościowe, czyli czy o naszej stronie internetowej jest w jakiś sposób wspominane w postach, czy posiadamy swój fanpage na Facebooku. Po prostu wszystkie sygnały z portali społecznościowych.

(01:18) Grzegorz: OK. Czyli z tego wynika, że jedną z ważniejszych rzeczy wpływających na pozycjonowanie to są sygnały z portali społecznościowych?

(01:26) Łukasz: Oczywiście. Jest to zdeterminowane tym, że po prostu obecnie portale społecznościowe wykorzystywane są praktycznie przez wszystkich. Co za tym idzie, Google bierze to pod uwagę w momencie oceny strony internetowej.

Idąc dalej, poniżej zaprezentowane są słupki wskazujące jak ważne są linki przychodzące do Twojej strony internetowej. Kolejne czynniki wpływające na rankingowanie naszej strony to są kwestie techniczne. Czyli te zmiany niewidoczne, o których także wspomniałem.

Pozostałe czynniki to są już stricte dotyczące tego, co znajduje się na naszej stronie internetowej. Czyli popularny content.

(02:27) Grzegorz: OK. Nie ukrywam, że wygląda to dosyć potężnie i widzę, że ilość tych czynników, które wpływają na te wysokie pozycje jest spora. Czy pozycjonując stronę, bierzecie pod uwagę wszystkie te czynniki?

(02:41) Łukasz: Przede wszystkim, ta lista czynników czynników jest bardzo uproszczona i uogólniona. Tych czynników jest o wiele więcej.

(02:49) Grzegorz: Jeszcze więcej niż na tym wykresie?

(02:50) Łukasz: Oczywiście, o wiele więcej i wszystkie te czynniki bierzmy po uwagę w momencie gdy rozpoczynamy pozycjonowanie strony internetowej.

(02:59) Grzegorz: OK. Dzięki!

No votes yet.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Łukasz Dunajski

Łukasz Dunajski

O Łukaszu Swoją pracę skupia na przygotowywaniu oraz sukcesywnym wdrażaniu strategii związanych z pozycjonowaniem. Jako Specjalista ds. Pozycjonowania testuje, wyszukuje i wprowadza rozwiązania, mające na celu dostosowanie stron internetowych do wymagań stawianych przez wyszukiwarkę Google.

Doświadczenie Absolwent Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku na kierunku Informatyka i Ekonometria. Pracę w branży SEO rozpoczął w jednej z największych agencji marketingowych w Polsce

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *