Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 8.3. From 4 votes.
Please wait...

To, co decyduje o pozytywnym odbiorze sklepu internetowego przez klienta to nie tylko dostępny w nim asortyment i atrakcyjne ceny. W głównej mierze liczy się to, jak łatwo i bezstresowo można w danym eSklepie dokonać zakupu. Aby zatem zminimalizować ryzyko porzucenia koszyka i usprawnić proces zakupowy w sklepie internetowym należy zadbać o kilka elementów, które powinny pojawić się w na etapie finalizowania zakupu.

 

Automatyczne uzupełnianie adresu dostawy

Zdarzają się sytuacje, kiedy klient – zupełnym przypadkiem – podaje błędny adres dostawy zamawianego produktu. W takim przypadku powoduje to nie tylko komplikacje przy wysyłce, ale także konieczność przyjęcie zwrotu i kontaktu z adresatem w celu ponownego nadania towaru. Nie wspominając o tym, że wpływa to także na zadowolenie klienta i jego negatywną opinie o sklepie, w związku z przedłużającą się przesyłką

Można tego uniknąć, wprowadzając na etapie finalizacji zakupu formularze, które same sugerują klientowi właściwy adres, po wprowadzeniu zaledwie kilku znaków. W takim w przypadku ryzyko niedostarczenia produktu minimalizuje się niemal do zera.

 



Wyraźnie przedstawiona ścieżka zakupowa oraz jej opis

Różne sklepy posiadają różne ścieżki zakupowe – najlepiej, żeby były one jak najmniej skomplikowane, a ich przejście nie zajmowało dużo czasu. Do tego warto postarać się, aby klient w każdym momencie wiedział, na jakim etapie zakupu się znajduje i co czeka go dalej. Informacja o tym, że w następnym kroku należy podać dane do płatności pozwoli klientowi na spokojnie się do tego etapu przygotować.

Dobrym pomysłem jest także dodanie krótkich opisów do poszczególnych kroków na ścieżce zakupowej – np. informacja o tym, że tuż przed płatnością klient będzie mógł jeszcze przejrzeć swoje zamówienie i dokonać ewentualnych poprawek, bez obawy o to, że będzie już na nie za późno.

 

Dostosowanie koszyka do urządzeń mobilnych

Fakt, że klienci coraz częściej korzystają z telefonów komórkowych w celu nie tylko przeglądania internetu, ale także dokonywania zakupów ma bardzo duże znaczenie dla sklepów internetowych.

Proces dodawania produktu do koszyka oraz jego zamawiania powinien być zaprojektowany w taki sposób, aby osoby używające urządzeń przenośnych nie miały z tym żadnego problemu.

W tym przypadku przydaje się wspomniane wcześniej automatyczne uzupełnianie i sugerowanie adresu dostawy, z uwagi na fakt, że pisząc na klawiaturze ekranowej klienci częściej mogą popełnić błąd w zapisie adresu.

 

Dokładne informacje o koszcie wysyłki, dane na temat zwrotów i reklamacji

Klient dokonujący zakupu w sklepie powinien na każdym etapie składania zamówienia wiedzieć, jaka będzie ostateczna kwota, jaką musi zapłacić. Jeśli dopiero w ostatnim kroku przekona się, jaki jest koszt wysyłki, może zrezygnować z zakupu, co przyczyni się do porzucenia koszyka.

Dodatkowo warto zamieścić informację o tym, jakie są warunku ewentualnego zwrotu towaru i jaki jest przewidywany termin jego dostarczenia. Wszystko to wpływa na pozytywne doświadczenie z korzystania ze sklepu internetowego i pozwala klientowi w spokoju podjąć decyzję o opłaceniu wybranego przedmiotu.

 

Możliwość kontynuowania zakupów

Klient w każdym momencie powinien mieć możliwość powrotu do sklepu i kontynuowania zakupów. Jednym ze sposobów na osiągnięcie tego celu jest dodanie przycisku „Kontynuuj zakupy” w koszyku, co pozwoli na dalsze przeglądanie produktów w sklepie, jednocześnie zapisując aktualną zawartość koszyka.

Druga możliwość to dodanie sekcji z proponowanymi produktami, czyli wykorzystanie tak zwanej strategii cross- i up-sellingu (sprzedaży towarów uzupełniających oraz dodatkowych). Nie tylko zwiększamy szansę na to, że klient doda taki produkt do koszyka – co zwiększy wartość zamówienia – ale także ułatwi proces zakupowy.

 

 

Rating: 8.3. From 4 votes.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

redakcja emarketing

redakcja emarketing

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *