Share on Facebook16Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
No votes yet.
Please wait...
Jak powiększyć listę subskrybentów w e commerce

Wykorzystaj pop-upy

W celu uzyskania od użytkownika adresu mailowego, bardzo często wykorzystuje się tzw. „exit pop-upy”. Wówczas, osoba która była w naszym sklepie, lecz nie dokonała zakupu, zostaje poproszona o wpisanie adresu w odpowiednie pole. „Exit pop-up” powinien być skonfigurowany tak, aby pojawiał się w momencie, gdy użytkownik opuszcza nasz sklep (zamyka ostatnią kartę). Gdy kursor myszki kieruje w kierunku krzyżyka, wyskakuje pożegnalny „pop-up” z zaproszeniem i zapytaniem. Np. Czy udało Ci się znaleźć określone produkty? Czy chcesz otrzymywać od nas maile z nowościami z naszej oferty? Itp.

Promowanie za pomocą boxa

Można go umieścić w zakładce lub na stronie głównej. W boxie powinno znaleźć się okienko, w którym możliwe będzie wpisanie adresu mailowego. Może to być wezwanie do działania np. „zapisz się do newslettera”. W takim przypadku należy zaproponować użytkownikowi pewną wartość. Nie musi to być rabat, bon, czy promocja, wystarczy, że będzie to cenna informacja. Przykładowo, jeśli jesteśmy zainteresowani promocjami lub wyprzedażami outletowymi i chcemy dowiedzieć się o nich jako pierwsi, wówczas (po zapisaniu się do newslettera) dostaniemy taką informację bezpośrednio na maila.

Jeśli oferowana przez „wartość dodana” będzie dopasowana do potrzeb użytkowników, wówczas będą oni oczekiwać naszego mailingu. Tak funkcjonuje wiele sklepów internetowych. Dobrym przykładem są drogerie internetowe, w przypadku których „open rate” wynosi od 60% do 80%. Jeżeli wychodzą nowości miesiąca bądź programy związane z macierzyństwem lub promocjami sezonowymi, to kobiety oczekują właśnie takich informacji.

Mailing, a zaufanie odbiorców

Obecnie, użytkownicy sprawdzają czy dostawca zajmujący się wysyłką mailingu jest godny zaufania. Istnieje bowiem ryzyko, że nasz adres zostanie wchłonięty przez większą bazę, która służy do wysyłki na bazy zewnętrzne. Obawa użytkowników przed otrzymywaniem spamu, stawia właścicieli sklepów internetowych przed trudnym zadaniem ukazana realnej wartości jaką niesie ich wysyłka mailingu.

Daj użytkownikom wybór

Przeprowadzana wysyłka newsletterów powinna zawierać w stopce lub nagłówku maila informacje o możliwości wypisu. Niejednokrotnie jest to lepsze rozwiązanie niż trzymanie użytkownika na siłę. Informując o tym, jak wypisać się z newslettera, użytkownik najprawdopodobniej nie zgłosi naszej wiadomości jako spam. Kilka takich zgłoszeń może sprawić, że nasz adres będzie postrzegany przez providerów jako niegodny zaufania, a wysyłane przez nas wiadomości mogą nie dotrzeć do osób, które naprawdę ich oczekują.

No votes yet.
Please wait...
Share on Facebook16Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Paweł Cichocki

Paweł Cichocki

EmailHeroes™

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *